Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoidat mielenterveyttäsi tai lievität stressiä?

Vierailija
15.05.2018 |

Kertokaa omista keinoistanne pitää itsenne kutakuinkin järjissänne. Jotkut keinot on terveitä ja jotkut epäterveitä. Kertokaa molemmista.

Mä tykkään ahmia tietoa jostain mua kiinnostavista aiheista, piirrellä kuvia ja kaavioita ja tehdä muistiinpanoja ruutuvihkoon. Tykkään myös kaikenlaisiata tee-se-itse-projekteista, joihin tietty myös liittyy runsas muistiinpanojen tekeminen, kokeilut, kaaviot yms. Ehkä vähän outoa, mutta nämä pitää mut hengissä. Epäonnistuneetkin projektit on aina sellaisia, että niistä oppii jotain, joten epäonnistuminen ei ole koskaan lopullista. Se on mukavaa.

Liikunta on myös ollut toinen, mutta liikkumiseni on välillä rajoitettua ja hajotan itseni helposti kun teen liikaa. Jotta saisin hyvää oloa liikunnasta, mun pitää oikeasti rasittaa itseäni todella paljon.

Kolmas keino on ikävä kyllä alkoholi, mutta koitan päästä siitä eroon. Aloitan pian ison projektin, mikä pitää mut työn touhussa jonkin aikaa.

Joo, olen toki mielisairas hullu ja sekopää, jolla diagnooseja riittää, mutta stressinhallintakeinoista on kaikille hyötyä. Monilta myös puuttuu näitä keinoja, mikä voi myös johtaa mielen sairastumiseen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
2/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelaamalla, katselen leffoja/tv sarjoja ja kuuntelen musiikkia, muutenhan sitä vaan lojuis sohvalla ilman aivotoimintaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla stressiin auttaa parhaiten pajauttelu. Seksi auttaa melkein yhtä hyvin. Molemmat vuorotellen niin ei enää muista mitä se stressi onkaan.

Vierailija
4/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi lähtee pois...

https://bit.ly/2wL9QPS

Vierailija
5/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen metsään.

Vierailija
6/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikka kädenlämpöistä kaalimehua silloin tällöin.

Vierailija
7/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä av palsta. :)

Vierailija
8/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelen miehellenija ystävilleni  ajatuksistani, etenkin jos jokin painaa.

Teen asioita, joista tykkään: käyn metsässä, olen koirien kanssa, luen, kirjoitan.

Yritän rikkoa arjen kaavaa, jos käy puurtamiseksi, etenkin talvella minulle on tärkeää käydä kulttuuriharrastuksissa, saan niistä tosi paljon näkökulmia, joita arki ei tarjoa.

Säännöllinen rytmi (ruoka ja uni)

En pidä yhteyttä ihmisiin, jotka vievät energiaa.

Pidän omista rajoistani huolta, kerron rehellisesti töissä mielipiteeni enkä suostu heittopussiksi. 

Olen joutunut harjoittelemaan näitä, koska olen alkoholistiperheenlapsi ja kaikki tämä oli minulle aivan vierasta.

Vierailija
9/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkaaminen.

Vierailija
10/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsään! Vaikka vaan pikku lenkille, pururadalle lähistölle, jo se auttaa. Saunominen, yksin, on todella rentouttavaa. Jos on aikaa, askartelu tai käsityöt ovat todella terapeuttisia.

Vierailija
11/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeily ja puuhastelu. Olen omissa oloissani viihtyvä introvertti,ja työssä on pakko kohdata ihmisiä.Sosiaalinen kiintiöni täyttyy ja stressiä kertyy,koska työni on varmaan liian vaativaa aivokapasiteetilleni. Kotona paras tapa hoitaa itseäni on siivota ja puuhastella,järjestellä paikkoja.Järki kulkee paremmin,kun on siistiä.Myös luontoon lähteminen ja lenkkeily auttaa jonkun verran.

Vierailija
12/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät elokuvat arkisin ja joskus harvoin perjantaisin vauhdilla yöhön. Pelkkä alkoholi tekee nykyään tyhmäksi, mutta tietty vauhdissa on sitten muita vaaroja jos ei osaa lopettaa.

Mitään mt-diagnooseja mulla ei kyllä ole.

Vierailija
13/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

meren rannalle

Vierailija
14/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runkkaaminen.

Tipi tii tipi tii. Toinen runkkas ja toinen piti kii, tipi tii.

Vierailija
15/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä on paljon työstä, juon kaljaa rauhoittaakseni itseäni aina kun menee överiksi. Tämä on toiminut jo parikymmentä vuotta, enkä aio etsiä muita tapoja tilalle.

Vierailija
16/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga. Ilman joogaa pää ja kroppa ei kestäisi tätä arjen pyöritystä. Aloitan ja lopetan päiväni joogalla.

Vierailija
17/26 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta, ap! Minkälaisia projekteja siis teet? Etsin vinkkejä. :)

Vierailija
18/26 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulomalla. Stressinaiheet unohtuu kun keskittyy käsityöhön ja työskentely silmukka kerrallaan auttaa keskittymään käsillä olevaan hetkeen. Puhumattakaan siitä miten palkitsevaa uuden luominen omin käsin on ja miten onnistuneesta lopputuloksesta tulee hyvä mieli.

Liikunta. Itse tykkään lenkkeilystä. Sekä koiran kanssa rauhassa kävelystä ympäristöä tutkaillen että reippaammasta. Juuri tulin 13km lenkiltä ja tuolla helteessä oikein tuntui kuinka lihakset väsyy ja alkaa puuskututtaa. Tulee hyvä olo kun tuntee kroppansa tekevän jotain.

Vierailija
19/26 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen metsään.

Siis, menen johonkin, jossa saa tallustella rauhassa metsäpolkua pitkin. Siellä sielu lepää.

Vierailija
20/26 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditointi, jooga, sauna, seksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi