Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö punkkeja?

Vierailija
15.05.2018 |

Ovat täällä taas

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä sitten pätkääkään. JOka vuosi niitä kymmeniä olen itsestäni nyppinyt ja koirista vielä enemmän, ja ihmetyttää että tuommoisia jotkut pelkää... Borrelioosi on hoidettavissa oleva sairaus ja siihen aivokuumeeseen olen ottanut rokotteen.

Vierailija
2/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, enkä ole ikinä niitä itsestäni löytänyt. Koirasta niitä on vähän ällöttävää nyppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään tosi paljon. Mökillämme on paljon punkkeja.

Vierailija
4/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään tosi paljon. Mökillämme on paljon punkkeja.

Ja punkkitaudit vihoviimeinen sairaus, minkä lääkärit hoitavat.

Vierailija
5/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Itselläni ei ole koskaan ollut, koiralla taas on ollut kymmeniä ennen kuin tajusin alkaa käyttää punkkipantaa. Vähän ällöjä ne kyllä on mutta harvat kuitenkin levittää tauteja.

Vierailija
6/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli borrelioosi toissakesänä ja pojallani vuosia sitten. Mokemmat hoidettiin vahvoilla antibioottikuureilla.

En pelkää, mutta teen punkkitarkastuksen aina, kun on aihetta.

Vierailija
7/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on ja aloin syömään valkosipuli kapseleita, jos se haju estäis. Ei noista haittaakaan ole.

Vierailija
8/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En liiku enää rannoilla / ruohikossa. Punkit pilanneet tämän maan.

Vierailija
9/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en pelännyt, nyt pelkään.

Viime syksynä sairastuin punkki aivokuumeeseen. Se oli rankka ja kamala tauti!

Yht äkkiä vaan nousi kuume lähelle 40, oli vähän niinkuin influenssan oireita, jäsensärkyä, päänsärky. Todella huono olo enkä pystynyt syömään mitään.

Sitten tuli niskajäykkyys. Aloin olla sekava ja kuulin jotain olemattomia. Kun tätä oli jatkunut kolme päivää ja kuume vain pysyi korkealla ja aloin olla todella huono, hakeuduin hoitoon.

Sairaalareissu siitä tuli- Suonen sisäinen antibioottihoito. Sairaalaan koska pelättiin kouristuksia joita onneksi ei sitten ollut. Nyt en sitten kuulemma sitä enää voi saada, mutta punkkikauhu jäi. En halua myöskän borrelioosia.

Vierailija
10/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulanta ja muut punkkarit on yhteiskunnan syöpä!

Vierailija
11/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti pelkää mutta onhan ne ällöjä. Aivokuumerokotus on ja perheessä yksi sairastettu borrelioosi. Tämän kevään saldo on koirista 15 punkkia ja lapsista kaksi. Itsestäni en ihme kyllä ole vielä tänä vuonna poim8nut yhtään.

Vierailija
12/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää.  Ovat minua pienempiä ja jos rupeavat haastamaan riitaa, niin niille käy huonosti.

Vierailija
13/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä sitten pätkääkään. JOka vuosi niitä kymmeniä olen itsestäni nyppinyt ja koirista vielä enemmän, ja ihmetyttää että tuommoisia jotkut pelkää... Borrelioosi on hoidettavissa oleva sairaus ja siihen aivokuumeeseen olen ottanut rokotteen.

Nyt joku tutkija sanoi lehdessä, että ne levittävät monia muitakin tauteja kuin noita.

Ulkomuistista ainakin: bartonella, keuhkoklamydia, mykoplasma.

Vierailija
14/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta inhoan. Ovat ällöjä, ja joka vuosi joudun niidne kanssa tekemisiin (olen biologi ja liikun paljon luonnossa), yh. Joskus Ahvenanmaalla niitä ryömi montakymmentä ylös housunlahkeita kun tulin pusikosta autolle, vesipullon ympäri pyöritetty pakkausteippi oli pelastus (sillä rullataan kuin sellaisella vaatteita varten tarkoitetulla teippirullalla ja punkit jää siihen kiinni).

Vierailija
15/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytietämyksen mukaan ei tuo tarkastus kerran päivässä riitä. Tarttumisaikaa ei tiedetä.

Borrelioositartunnan saaneille tulee se rinkula vain joka toiselle. Eli joka toinen saa borrelioosin ilman selkeää merkkiä.

Vierailija
16/16 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään. En voi hitto vie kävellä enää rivariasuntomme takapihalla , kun niitä on siinä lyhyellä nurmellakin!

Ja kaverin jalkaan tarrasi punkki yleisellä uimarannalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä