L-ja erityisesti XL-kokoiset vaatteet
Mistä niitä voi hankkia? Joka ikisessä vaateessa mitä nettikaupoissa klikkaa on jäljellä kokoja XS-M ja toisinaan myös L mutta ihan poikkeuksetta se XL on loppuunmyyty.
Kommentit (32)
Ellos... sieltä löytyy äksiä enemmänkin...
Joo, alennusmyynneissä on kans aina vain 4 kappaletta XS:sää jäljellä, vaikka näkeehän sen ihan katukuvastakin, että isommat koot myisivät paremmin. Mikä mättää?
Vierailija kirjoitti:
Joo, alennusmyynneissä on kans aina vain 4 kappaletta XS:sää jäljellä, vaikka näkeehän sen ihan katukuvastakin, että isommat koot myisivät paremmin. Mikä mättää?
Ne isommat koot menee kaupaksi ilman alennusmyyntejäkin. Näet katukuvasta, että miksi.
Voisiko joku kaupassa työskentelevä kommentoida? Itse olen juuri l/XL kokoa ja aina liikkeessä sanotaan että se koko meni jo, niitä tuli vain muutama. Myyjä joskus sanoi että s kokoa saapuu liikkeeseen 16 kpl ja XL kokoa 2, L kokoa 4. Eli juuri ne myyvimmmät koot loppuu heti ja kesäaleissa rekit notkuu XS vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt vaan, mutta siellä on suurin osa melkoisen kamalia keinokuiturättejä ja ne muutamat pellavapaidat mitä olen sieltä tilannut niin niissä ainakin on ollut erikoinen mitoitus. Eikä kyllä oikein ole mun makuun muutenkaan tuo ellos-tyyli.
hm.com - Täällä on vaikka mitä! Ja vaatteita voi suodattaa koon mukaan niin, että sinulle näkyy vain L- ja XL-kokoiset vaatteet. Kätevää!
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kaupassa työskentelevä kommentoida? Itse olen juuri l/XL kokoa ja aina liikkeessä sanotaan että se koko meni jo, niitä tuli vain muutama. Myyjä joskus sanoi että s kokoa saapuu liikkeeseen 16 kpl ja XL kokoa 2, L kokoa 4. Eli juuri ne myyvimmmät koot loppuu heti ja kesäaleissa rekit notkuu XS vaatteita.
Tavarantoimittaja määrää vaatteiden sarjoituksen. Eli hyvin voi olla, jos haluat paitaa koossa XL myyntiin 4kpl niin kokoa l tulee 8 ja m ja s kokoa 16. Valmistajallehan tämä on voitto, kun saadaan sarjoittain myytyä just mitä haluaa. Vaatteen sisäänostaja taas ottaa sen riskin, että kokoa s jää TAAS 16Kpl aleen, että on edes muutaman kappaletta sitä isompaakin kokoa.
Sama menee kengissä. Kokoja 36 ja 41 tulee sarjassa yhdet, 37-40 2-3kpl. Montako sarjaa uskaltaa tilata, että on niitä äärikokoja tarjottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan, mutta se yksi äksä riittää. Plus-mallistojen vaatteet on kuin telttoja mulle ja muutenkin niissä se mitoitus on enempi sopiva kardashianille eli turhan tilavaa alaosasta jos vaikka vielä hartioista istuukin.
Prismasta ostan itse ja hyvin löytyy kokoja. Kannattaa katsella niitä normaalihintaisia tuotteita
Vierailija kirjoitti:
hm.com - Täällä on vaikka mitä! Ja vaatteita voi suodattaa koon mukaan niin, että sinulle näkyy vain L- ja XL-kokoiset vaatteet. Kätevää!
Kokeiltu on. Ymmärräthän muuten, ettei tuollakaan tavalla niitä itselle sopivia vaatteita ole yhtään enempää tarjolla? Tuolla lailla tulee vain määrä x vaihtoehtoja jotka ei hirmuisesti innosta. Eikä ne ole ilmeisesti innostaneet muitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kätevää joo nähdä kerralla ne vaatteet joista ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt vaan, mutta siellä on suurin osa melkoisen kamalia keinokuiturättejä ja ne muutamat pellavapaidat mitä olen sieltä tilannut niin niissä ainakin on ollut erikoinen mitoitus. Eikä kyllä oikein ole mun makuun muutenkaan tuo ellos-tyyli.
Yläosat ovat pääsääntöisesti aika kehnoja, mutta olen löytänyt useammatkin hyvin istuvat farkut Elloksesta.
HM:n valikoimaa selasin just ja kyllähän siellä kaikkea riepua oli, mutta akryyli ja polyesteri on ihan vihonviimeisiä materiaaleja vaikka malli muuten miellyttäisikin. Jotain puuvillaista/pellavaista mekkoa/paitaa/tunikaa löytyi mutta niissä tosiaan sitten oli enää paria pienintä kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Prismasta ostan itse ja hyvin löytyy kokoja. Kannattaa katsella niitä normaalihintaisia tuotteita
No jaa. Muutama t-paita on sieltä löytynyt, mutta melko kehno valikoima on ainakin tuossa lähiprismassa. Ei ole minusta kivannäköistä vaatetta minkään kokoiselle.
Mut joo, makuasioita.
Luulin, että aloitus koskisi sitä, miten hirvittävän suuria L ja XL -koot ovat. Sitten joku kaipailee niitä. Inhottavia telttoja!
Vierailija kirjoitti:
Vielä parikymmentä vuotta sitten oli toisinpäin, alessa oli yleensä jäljellä ainoastaan L ja XL-kokoista vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne isommat koot menee kaupaksi ilman alennusmyyntejäkin. Näet katukuvasta, että miksi.
Haloo, sitähän minä tarkoitin, pieniä kokoja tulee kauppoihin ihan suhteton määrä! Kumma ettei tavarantoimittajiin voi mitenkään vaikuttaa.
Zalandolta löytyy monia vaatemerkkejä, mustaa perusvaatetta ostan myös EMPiltä.
Olen tilannut Cellbesiltä, mutta eihän niiden laatu (ei tosin hintakaan) päätä huimaa. Zizzi myy myös verkkokaupassa isompiakin kokoja, heidän kokonsa XL on oikeasti iso. Minulle meni Zizzin takki kokoa XL, vaikka yleensä on jo kaksi äksää. Kaupassa jotkut Zizzin vaatteet olivat minusta outoja, mutta kun saa rauhassa katsoa netistä, ihan kivojakin siellä on.
Klingeliltä voi jotain löytyä, riippuu iästäkin varmaan. Klingeli vaan tuppaa laittamaan niitä kiiltäviä koristeita kaikkiin vaatteisiin. Farkkuja on ainakin monenlaisia, en tiedä millaisia kun en itse voisi kuvitellakaan pitäväni niin ahdistavaa vaatekappaletta.
Hyvin pieni valikoima on sellaisella verkkokaupalla kuin Kamelia, joitain paitoja, hameita jne.
Olen yrittänyt laittaa suomalaisille firmoillekin viestiä, mm. Luhta ei ilmeisesti tarvitse enempää asiakkaita. Joten on siis pakko tilata verkosta. Tässä kaupungissa on Laakso, jolle naiset loppuvat kokoon 46. Olen ihmetellyt, että eikö nämä firmojen sisäänostajat katso katukuvaa, kai hekin pystyisivät jotenkin vaikuttamaan, mitä kokoja valmistaja valmistaa.
Meinasin unohtaa yhden: Otto-niminen verkkokauppa. Joissakin löytyy kokojakin. Siellä oli muistaakseni erikseen kategoria 40-58. En ole tilannut, vaikka joskus olen löytänytkin jonkun kivan rantamekon.
Asos ja New Look.