Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kaupassa ja pohdin onkohan pangasiusfileet hyviä?

Vierailija
15.05.2018 |

Ihan outo kala minulle, joten jos on kokemuksia haimonnista niin kerro ihmeessä mielipiteesi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne hyviä! Mutta ole tarkkana ettet paista liikaa, menevät tosi koviksi. (Vähän kuin kanafile jota paistetaan liikaa)

Vierailija
2/9 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvää! Aika mieto maku joten vaatii enemmän mausteita minun mielestäni, mutta hyvä kala se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lihatiskiltä väliliha filettä, se on herkkua tuoreena ja nuorena.

Vierailija
4/9 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja syötävä, mutta suosisit kotimaisia lajeja.

Vierailija
5/9 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieto ja mauton ja eettisesti huono. Miksi ostaisit kalaa joka on raahattu toiselta puolen maapalloa?

Vierailija
6/9 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen lukeneeni tuosta juttuja jotka eivät juuri makuhermoja hivele. Vaikka niin kai se on monen muunkin ruoan kanssa, ja köyhän on tyydyttävä halpaan. Mutta ehkä ennemmin ostaisin silakkaa.

Vierailija
7/9 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, tavallaan on, sellainen melko kiinteä ja  koostumukseltaan lihamainen kala, aika neutraali maku.

Mutta kun on nähnyt dokumentteja missä paskalammikoissa niitä tuolla Aasiassa kasvatetaan ( on pohjamönkijäkala, jossa usein myös mudan makua), ja lisäksi siellä paikalliset köyhät näkee nälkää kun varakkaat kalastaa vedet tyhjiksi pangasiuksesta koska siitä saa länsimaalaisilta hyvät rahat, niin menee kyllä ruokahalu.

Vierailija
8/9 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus testannut marinoitua pangasiusta. Tulos: en osta enää ikinä. Samanlaisen ruoan ja vielä lisäksi paremmanmakuisen olisin saanut hauesta.

Tällä tavallahan suomalainen kala loppuu kaupoista kokonaan, kun näköjään kannattaa rahdata kalaa maailman toiselta laidalta...

Jos et raski ostaa kotimaista kalaa, kysäise vaikka kalastavalta tuttavalta olisiko hänellä antaa jotain omasta saaliistaan.

Ympäristökin tykkäisi, jos suosittaisiin kotimaista kalaa.

Vierailija
9/9 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta mikään ihmeellinen. Tai sitten valmistin väärin. Samaa tasoa sein kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä