Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö joku uskoo kaloreiden laskentaan painonhallinnassa?

Vierailija
15.05.2018 |

?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen laihtuu, jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Tässä auttaa aivan varmasti kaloreitten laskenta joitakin poikkeustapauksia lukuun ottamatta.

Aloittaja on melko varmasti karppaaja, joka haluaa jälleen kerran provosoida keskustelua.

Karppauksessakin laihtuminen perustuu samaan asiaan, eli miinuskaloreihin.

Hiilihydraatittomalla dieetillä alkuvaiheen painonpudotus on vain nesteen poistumista kehosta, ei rasvan palamisesta johtuvaa painonpudotusta. Hiilihydraatit sitovat nestettä kehoon, ja kun hiilarit poltetaan loppuun, niin neste alkaa poistumaan kehosta. Ensimmäiset 3-5 kiloa ovat pelkkää nestettä.

Karppaajat syövät rasvaa ja lihaa jotka pitävät hyvin kylläisenä. Oikeasti tuolla ruokavaliolla kylläisyyden tunne vaikka päivän kaloritarve ei olisikaan täytetty.

Mikä helvetin hiilihydraatiton dieetti? Älä sekoita karppausta siihen!!

Onhan se. Ketokarppaus.

Et ilmeisesti tiedä karppauksesta mitään.

Vierailija
22/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihminen laihtuu, kun saa vähemmän energiaa kun kuluttaa. Mutta ongelmia voi tulla esim. vääränlaisella (vähärasvaisella) ruokavaliolla, kun sokeri heittelee ja nälkä (erityisesti hiilareiden himo) vaivaa. Myös aineenvaihdunta voi olla jumissa ja kulutus kertakaikkiaan niin pieni ettei pysty syömään niin vähän kuin pitäisi. Näin esim pco-naiset ja muut insuliiniresistentit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtumista ajatellen keholle ei ole mitään väliä, miten syö, kunhan saatu energiamäärä pysyy alempana kuin kulutus. Eli voit karpata tai olla kasvissyöjä: täysin sama asia, kunhan energia pysyy miinusmerkkisenä.

Ruokavaliolla on kuitenkin merkitystä, koska keho tarvitsee proteiinia, vitamiineja yms yms. Karppauksessa haitallista on liiallinen lihansyönti ja rasvan saanti, mitkä ovat terveysriskejä... Tätä ei pysty kukaan kyseenalaistamaan, vaikka sitä kuinka suosittaisiinkin muotidieettinä.

Mikä tämän aloituksen tarkoitus oli? Vai ajatteliko ap, että ihmisen pitäisi tietää, mikä ruoka on hyväksi ja mikä ei laihdutuksen kannalta? Kaikki eivät tiedä, joten siksi kaloreiden laskeminen on hyväksi.

Miksi mielestäsi karppauksessa lihan syönti on liiallista, mutta virallisissa suosituksissa se ei ole? Karppaajat eivät syö lihaa yli tarpeensa.

Vierailija
24/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihtumista ajatellen keholle ei ole mitään väliä, miten syö, kunhan saatu energiamäärä pysyy alempana kuin kulutus. Eli voit karpata tai olla kasvissyöjä: täysin sama asia, kunhan energia pysyy miinusmerkkisenä.

Ruokavaliolla on kuitenkin merkitystä, koska keho tarvitsee proteiinia, vitamiineja yms yms. Karppauksessa haitallista on liiallinen lihansyönti ja rasvan saanti, mitkä ovat terveysriskejä... Tätä ei pysty kukaan kyseenalaistamaan, vaikka sitä kuinka suosittaisiinkin muotidieettinä.

Mikä tämän aloituksen tarkoitus oli? Vai ajatteliko ap, että ihmisen pitäisi tietää, mikä ruoka on hyväksi ja mikä ei laihdutuksen kannalta? Kaikki eivät tiedä, joten siksi kaloreiden laskeminen on hyväksi.

Miksi mielestäsi karppauksessa lihan syönti on liiallista, mutta virallisissa suosituksissa se ei ole? Karppaajat eivät syö lihaa yli tarpeensa.

Hyvä, jos sinä syöt ravitsemussuositusten mukaan, mutta tiesitkö, että ne ovat tosiaan 300–500 grammaa viikossa. Siis keskimäärin yksi jauhelihapaketti viikossa. Joku voi syödä tuon määrän jo päivässä. Et voi siis yleistää, että "karppaajat eivät syö lihaa yli tarpeensa", aivan varmasti moni syö (kuten ei-karppaajistakin).

Vierailija
25/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, jos sinä syöt ravitsemussuositusten mukaan, mutta tiesitkö, että ne ovat tosiaan 300–500 grammaa viikossa. Siis keskimäärin yksi jauhelihapaketti viikossa. Joku voi syödä tuon määrän jo päivässä. Et voi siis yleistää, että "karppaajat eivät syö lihaa yli tarpeensa", aivan varmasti moni syö (kuten ei-karppaajistakin).

Lisäys, tuo määrä on siis punaiselle lihalle!

Vierailija
26/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen laihtuu, jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Tässä auttaa aivan varmasti kaloreitten laskenta joitakin poikkeustapauksia lukuun ottamatta.

Aloittaja on melko varmasti karppaaja, joka haluaa jälleen kerran provosoida keskustelua.

Karppauksessakin laihtuminen perustuu samaan asiaan, eli miinuskaloreihin.

Hiilihydraatittomalla dieetillä alkuvaiheen painonpudotus on vain nesteen poistumista kehosta, ei rasvan palamisesta johtuvaa painonpudotusta. Hiilihydraatit sitovat nestettä kehoon, ja kun hiilarit poltetaan loppuun, niin neste alkaa poistumaan kehosta. Ensimmäiset 3-5 kiloa ovat pelkkää nestettä.

Karppaajat syövät rasvaa ja lihaa jotka pitävät hyvin kylläisenä. Oikeasti tuolla ruokavaliolla kylläisyyden tunne vaikka päivän kaloritarve ei olisikaan täytetty.

Mikä helvetin hiilihydraatiton dieetti? Älä sekoita karppausta siihen!!

Onhan se. Ketokarppaus.

Et ilmeisesti tiedä karppauksesta mitään.

Edes ketokarppaus ei ole hiilariton. Sulla taitaa se tiedon puutos olla.

Vierailija
27/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten voit vetää viivan karppauksen ja liiallisen lihankulutuksen välille kun ne eivät liity toisiinsa mitenkään? Minä olen karppaaja ja syön 0 g punaista lihaa viikossa.

Vierailija
28/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin keskustelussa oli kyse kaloreista, mutta tähänkin jo karppaajat ehtivät tulla kohuamaan. Miksette anna ihmisten laihduttaa terveellisesti, ravitsemussuosituksia noudattaen?  Ja joo, en ehkä haluakaan kuulla "perusteluitanne", koska ne on jo niin monta kertaa kuultu tälläkin palstalla. :D

Vierailija
29/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopein tapa laihtua on juoda pelkästään vettä. Tämän asian voi todeta kaloreita laskemalla. (En ota tässä kantaa vedellä laihduttamisen järkevyyteen.)

Vierailija
30/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei uskoisi? Vallan toimiva tapa laihduttaa. Itse laskin kaloreita vain viikolla, viikonloppuisin söin koulutukseni verran ja vapaasti herkkuja, saatoin syödä esim. pizzaa silloin tai leipoa. Laihtuminen oli toki hitaampaa kun vajetta tuli vain 5 pvä viikossa, mutta eipä minulla mikään kiire ollutkaan. Salliva tyyli syödä sopii minulle.

Vierailija
31/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisuusrannekkeet laskee kalorit ja askeleet sykkeen ja liikkeen ja painon perusteella. Ei nekään ihan tarkkoja ole, mutta parempi kuin pelkkä oma arvio.

Vierailija
32/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin keskustelussa oli kyse kaloreista, mutta tähänkin jo karppaajat ehtivät tulla kohuamaan. Miksette anna ihmisten laihduttaa terveellisesti, ravitsemussuosituksia noudattaen?  Ja joo, en ehkä haluakaan kuulla "perusteluitanne", koska ne on jo niin monta kertaa kuultu tälläkin palstalla. :D

"Terveellisesti suosituksia noudattaen"  ;D;D;D

Vierailija
33/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähtenyt kaloreiden laskemiseen vähän eri kulmasta. Olen selvittänyt, kuinka suurella kalorimäärällä selviän päivästä niin, että en syö ylimääräistä mutta kuitenkin selviän päivästä niin että jaksan. En välitä pätkääkään siitä, mikä on virallinen kulutus päivässä minun sukupuolelleni, se on minun tapauksessani ihan liikaa.

Vierailija
34/34 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreiden laskennassa on mielestäni se hankaluus, että jos keskittyy pelkkään tiukkaan kaloreiden laskemiseen, saattaa unohtaa omat tuntemukset ja nälän ja jopa riittävän ravinnon saamisen.

Esimerkiksi itse laihduttaessani olen joskus syönyt noin 1200 kilokaloria päivässä, välillä ehkä allekin, koska arvioin kaikki suuhuni laittamiemi ruokien kalorit yläkanttiin, ettei vain mene yli 1200. (1200 oli joskus 10 vuotta sitten kalorilaskurisivuston alin suositeltu määrä. Ja kyllähän sillä laihtuu enemmän kuin, jos söisi 1500 kaloria, sehän on selkeää matikkaa...)

Kyllähän sillä olen laihtunut, en väitä vastaan. Mutta olen kärvistellyt kauheassa nälässä, ajatukset pyörineet vain siinä, mitä syön seuraavaksi, ja on ollut tosi voimaton olo. Pari viikkoa sitä, niin sitten pakka repeää käsiin ja olen parin(kymmenen) suklaalevyn kanssa hesen kassalla. Siinä vaiheessa ei ole enää väliä, mitä syö liikaa kun kerran kaloreita tulee liikaa ja on epäonnistunut täysin ihmisenä.

Omakin asenne perfektionistina varmaan aina haitannut laihduttamista, mutta kyllä myös se on väärin, että onni ja onnistuminen laihdutuksessa tulisi pelkästään kalorien laskemisella.

Itse olen pyrkinyt jättämään kalorien laskennan vähemmälle ja keskittymään monipuoliseen ruokavalioon, tasaiseen ateriarytmiin ja kivaan liikuntaan. En ole kyllä laihtunut, mutta en lihonnutkaan niin kuin aina tiukimpien dieettien jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan