Mitä aurinkovoidetta käytätte kasvoilla, meikin alle sopivia?
Kommentit (22)
Käytän Algamaris-voiteita kertoimilla 30 ja 50 tarpeen mukaan kosteusvoiteen päällä ennen meikkivoidetta, olen tykännyt paljon. Saatavana myös sävytettynä versiona.
https://kauppa.jolie.fi/product/1945/algamaris-aurinkovoide-kasvoille-s…
Nivean Sun, Face shine control - tuotetta (SPF 30) ostin testiin ja osoittautui ihan hyväksi, imeytyy nopeasti eikä lähmää. Meikki levittyy päälle hyvin, mikä oli suurin pelkoni että rullautuu pois.
Pähkäilin juuri viime viikolla aurinkovoiteita naamalle, enkä löytänyt netistä kovin paljon vastauksia, varsinkaan halvemman hintaluokan (edes alle 20€) tuotteista. Mutta esim Sokoksella oli paljon vaihtoehtoja, suunnilleen 20€ hintaisia- hajusteettomia ja ekologisia. Tuo nivean oli vain suunnilleen kympin, mutta haisee toki levitysvaiheessa nivealle.
En mitään. Käytän meikkivoidetta joka on sen verran paksua että suojaa auringolta aika totaalisesti. Sen huomaa siitä etten koskaan rusketu naamasta jos on meikkiä.
Lieracilla ja Louis Widmerillä tosi laadukkaat aurinkovoiteet kasvoille,saa apteekista.
En mitään. Mun marketti-päivävoiteessa (Lumene) on muutenkin SPF 15, ja se on mulle riittänyt hyvin, en ole keskipäivän aikaan tuntikausia auringossa.
Ajaa kaksi asiaa, kosteuttaa ja suojaa. Ja imeytyy mainiosti.
Kato ebaysta joku korealainen aurinkorasva. Tuntuu ihan kosteusvoiteelta ja tosi halvalla löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Kato ebaysta joku korealainen aurinkorasva. Tuntuu ihan kosteusvoiteelta ja tosi halvalla löytyy.
Mulla on nyt käytössä Misshaa. Muutoin ihan ok mutta kun se valkoinen kalvo sekä aika vahva tuoksu häiritsee :/
Joskus mulla oli tää https://www.apteekkituotteet.fi/Vichy-Ideal-Soleil-Mattifying-dry-touch… joka tuntui hyvältä ja ei ollut vahvaa tuoksua.
La Roche-Posay Anthelios XL
(anti-shine, 50+ spf, uva + uvb, non-perfumed dry touch gel cream, for sensitive and sun intolerant skin)
Neutrogena Ultra Sheer Dry Touch spf 55. On aivan ylivertainen, kasvoille tarkoitettu aurinkovoide.
Ja hyvät ihmiset, älkää istuko edes varjossa ilman aurinkovoidetta. Ja voiteessa on oltava hyvä UVA suoja,
koska juuri UVA säteet vanhentavat ihoa. UVA säteet läpäisevät myös ikkunalasin. Kaulaa ei pidä koskaan paljastaa auringolle, vaan käyttää huivia. Valkoinen, kankainen paitapusero päälle, vaikka olisi kuinka kuuma.
Ja alle 50 spf on pelkkä vitsi.
Kuka haluaa olla ryppyinen rusina 40 -vuotiaana, kun edessä on vielä jopa 50 vuotta elinaikaa?
Mulla on käytössä Nuxen erityisesti kasvoille ja dekolleteelle tarkoitettu, vanhenemista ehkäisevä aurinkovoide, SPF 30. Levittyy hyvin, ei klähmää eikä tahmaa ja puuteri pysyy sen päällä hyvin koko päivän ilman, että iho alkaa enemmin kiillellä. Bonuksena ihana tuoksu <3
Vierailija kirjoitti:
Käytän Algamaris-voiteita kertoimilla 30 ja 50 tarpeen mukaan kosteusvoiteen päällä ennen meikkivoidetta, olen tykännyt paljon. Saatavana myös sävytettynä versiona.
Saako tätä jostain muualtakin kuin verkkokaupasta?
Mahtavia nää kemikaalinaiset! Auringonsuojasta ymmärtämättömät :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako tätä jostain muualtakin kuin verkkokaupasta?
Googlettamalla selviää. Life-myymälöistä, Ruohonjuuresta, ehkä Kärkkäiseltä?
Acolla on myös ihan ok kasvoille tarkoitettu aurinkovoide. Ei juuri tuoksu.
Minun on melasman takia pakko käyttaää päivittäin korkeaa suojakerrointa jossa on mahdollisimman hyvä uva-suoja, eli käytännossä (koska ihoni ei siedä kemiallisia uv-tuotteita) voiteita joissa on vain sinkkioksidia ja titaanidioksidia. Mitään sellaista en ole loytänyt, joka oikeasti sopisi meikin alle KUN sitä laittaa tarpeeksi paljon nassuun... Olen siis tyytynyt siihen, että kesällä käytän ainoastaan aurinkovoidetta ja sen päällä vähän puuteria kiiltoa poistamassa. Ei se yhtä hyvältä näytä kuin meikkipohja, mutta ainakin suht luonnolliselta... olen loytänyt pari sävytettyä tuotetta, joissa ei ole häiritsevää valkoisuutta.
P.S. Aurinkovoiteistahan saa sen pakkauksessa lukevan sk:n _vain_ jos sitä levittää riittävästi, noin puoli teelusikallista kasvoille (kaulaa ei lueta mukaan), mikä ei ehkä kuulosta paljolta, mutta on. Useimmat eivät laita läheskään tarpeeksi. Siksi myos meikkivoiteesta ei yleensä voi saada tarpeeksi uv-suojaa. (Lisäksi sk kertoo vain uvb-suojan eli miten kauan kestää, että iho palaa. UVA suoja on yleensä paljon heikompi ja sen mittarit (PPA tms.) epäluotettavampia. )
Minulla on Misshan Perfect Cover BB-voide jossa mukana aurinkosuoja SPF42.
En erikseen mitään. Päivävoiteessa on jo suojakerroin 15 ja se riittää tällaiselle helposti ruskettuvalle ja vaikeasti palavalle vähän tummempi-ihoiselle. Mutta en yleensä ottamalla ota aurinkoa ja esim. vesillä liikkuessa on hattu aina päässä (varjostaa kasvojakin).
Sävytetty Alga maris tai avene cleanance