"Mä ajattelin, että noi kakut ois se lahja."
Just. Niinhän sinä näköjään ajattelit. *eye roll*
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Maksoin tarvikkeet. Ap
Huomioitko myös työ osuuden? Tajuatko ollenkaan mikä duuni niiden kakkujen vääntämisessä on? Mä en ainakaan alkaisi kenellekään ilmaiseksi tekemään missään tapauksessa! En kyllä kehtais myöskään pyytää ketään tekemään omiin juhliini jos en olis valmis maksamaan todella hyvin. Käytännössä saman kuin konditorioissa.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin tarvikkeet. Ap
Et sitten arvosta yhtään sitä, että joku on käyttänyt vapaa-aikaansa sinun kakkujen tekemiseen?
Vierailija kirjoitti:
Maksoin tarvikkeet. Ap
No kerro nyt vähän millaisista juhlista ja millaisista kakuista kyse. Pyysitkö itse kyseistä henkilöä tekemään kakut tarvikkeiden hinnalla?
Mun kokkikaveri teki mun hääjuhliin ruuat, noin 40 vierasta, buffatyyliin. Nämä oli kaverijuhlat jälkikäteen, mentiin salaa maistraatissa naimisiin. Joten oli siis rennot juhlat. Toki maksoin tarvikkeet ja hinta työllekin sovittiin, mutta kaveri amtoikin sit työnsä häälahjana. Olisin mielellään maksanut! Käytiin hiukan vääntöä. Tiedän nimittäin kokemuksesta, että kaverini on oikeasti loistava kokki, keittiömestarina ollut useissa hyvissä ravintoloissa.
Itselläni on jauhopeukalo keskellä kämmentä, mutta siskoni on oikea mestari noissa kakkujutuissa. Ja sitähän on kyllä kaiken maailman sukulaiset ja tutut jatkuvasti käyttämässä hyväksi. On tosi kovat toiveet, tarkkaan tiedetään mitä halutaan, ties mistä blogeista ja instagrameista keksitään ne ideat, monimutkaisia sokerimassakoristeita, kultaa ja helmiäistä ja macarons-leivoksia kakun päälle ja mitä lie, enää kaikkea muistakaan... ja sitten hyvässä tapauksessa joku lätkäisee siitä tuntikausien työstä ja ties miten arvokkaista aineksista parikymppiä kouraan, että täähän korvaa sun vaivannäön. :D Aina siskolle sanonutkin että älä nyt hyvä ihminen rupea tuohon enää, saa niistä kieltäytyä... ja nykyään alkanut jo oppiakin sanomaan ei, mutta kantapään kautta. En vaan tajua miten ihmiset kehtaa. Eli ap, jos joku on käyttänyt tuntikausia omaa aikaansa sun kakkujen tekemiseen, niin se on todellakin enemmän kuin riittävä lahja. Mieti kuinka paljon olisit niistä maksanut konditoriasta.
Kyllä 20€ parista juustokakusta on niin paljon, että kyllä siihen kuuluisi lahjakin antaa. -AP
Minäkin sain kerran yhden keikan jälkeen lahjaksi kakkua tuomarilta.
-Pertsa
Äh tää olikin vain huono provo. Oisit nyt yrittänyt vähän pitempään kun näin lupaavasti lähti liikkeelle. :)
Aloittaja hyvä. Et selvästi hae keskustelua, koska et vaivaudu taustoja yhtään avaamaan edes pyydettäessä. Näin ollen sellainen vinkki vastaisuuden varalle, että sinulle kakkuja leiponeille läheisille saat asiasi parhaiten sanottua ihan suoraan. Tälle palstalle avautumalla on aina olemassa se riski, että oikea henkilö, se jolle aloitusviestisi kohdistit, ei huomaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 20€ parista juustokakusta on niin paljon, että kyllä siihen kuuluisi lahjakin antaa. -AP
TÄMÄ EI AP!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Maksoin tarvikkeet. Ap
Taisit saada aika arvokkaan lahjan rahassa mitattuna. Monen tunnin työn ja vaivan. Helpompaa olisi ollut kieltäytyä kakkujen teosta ja ostaa lahja kaupasta.
Mun eka ajatus on se, että ap on kondiittori, joka on vääntänyt 100hengen juhliin näyttävät kakut. Arvoahan noilla on noin 300e tilattuna. Ja sitten morsian onkin tokaissut, eettä "aattelin, et noi kakut olis se lahja", eikä suostukaan maksamaan niistä tarvikkeita tai työtä.
Hyvä että edes tarvikkeet maksoit, mutta eiköhän se työ mikä niiden kakkujen tekoon menee, riitä lahjaksi.