Miltä ampiaisen pisto tuntuu?
Minua ei ole koskaan pistänyt, olen ollut siinä mielessä onnekas. Onko oikeasti tuskallista?
Kommentit (76)
Samalta kuin hyppäisi sulaan laavaan.
Pisto on sellainen polttava, terävä kipu joka laimenee inhottavaksi ja pitkäkestoiseksi jomotukseksi. T: ampparin uhriksi peräti kolmesti joutunut.
Käypä ap pudottamassa ampiaispesä, niin tiedät.
15 sekuntia kipua joka vähenee hiljalleen.Ei pysynyt maalipurkki kädessä kun pisti.
Yksi pahimmista kivuista mitä voi tuntea. Sellainen aidosti kivulias lihakseen asti ulottuva terävä pisto. Hetken kuluttua pistosta ympäröivä iho alkaa kirvellä ja jomottaa ja se leviää uhkaavasti.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pahimmista kivuista mitä voi tuntea. Sellainen aidosti kivulias lihakseen asti ulottuva terävä pisto. Hetken kuluttua pistosta ympäröivä iho alkaa kirvellä ja jomottaa ja se leviää uhkaavasti.
Lol ei todellakaan ole, TODELLA vähällä olet selvinnyt elämässä jos ampiaisen pisto on pahimpia kipuja mitä voi tuntea. :D
Samalta kuin iskisi hakulla käsivarteen.
Kirvelee ja polttaa. Mulla käsi oli viikon tosi kipeä ampiaisen piston jälkeen. Ampiainen pisti kämmenselkään ja käsi turposi kyynärpään korkeudelle saakka. Tk-lääkärin mielestä normaali reaktio eikä allergiaa. Mä olen eri mieltä lääkärin kanssa.
Vähän kuin KISMET, niin hyvää ettei sanotuksi saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol ei todellakaan ole, TODELLA vähällä olet selvinnyt elämässä jos ampiaisen pisto on pahimpia kipuja mitä voi tuntea. :D
No en puhunut mistään henkisestä kivusta. Fyysisenä kipuna se on yksi pahimmista.
Taju lähtee ja voi virtsa ja uloste karkailla samalla.
Kyllä mullakin kipu oli ihan hirvee ja myrkky levisi pistokohdan ympärillä, semmoinen jännä koholla oleva röpelöinen nestekertymä. Kirveli.
Kirveltää kyllä. Sen kyllä huomaa jos joku pörriäinen pistää.
Minulla ei ampiaisen pisto tunnu oikeastaan yhtään missään. Paarma on paljon pahempi.
Juuri eilen ihmettelin, miten on edes mahdollista, ettei minuakaan ole koskaan tähän 40 vuoden ikään pistänyt ampiainen. Olen kuitenkin elänyt lapsuuteni maalla ja nykyäänkin lähiössä, ulkoilen päivittäin paljon, temuan metsissä koirien kanssa jne. En käsitä.
Toisaalta pelkäänkin niitä, että jos tulee lähelle, niin juoksen niin maan penteleesti... Mutta yleensä ne kai pääsevätkin pistämään huomaamatta, jos astuu päälle, huitaisee huomaamatta tms.
Riippuu mihin pistää. Kuin neulalla pistäisi ja pari tuntia vaihtelevaa kievelyä.
Polttavalta kivulta. Minua pisti viime kesänä viisi yhteen jalkaan kun kävelin maa-ampiaisten pesänsuulle vahingossa. Kirvelevä polttava kipu. Kyllä sattui, ja kyllä se yksikin pisto sattuu. Sen verran että huuto tulee. Kylmässä suihkussa seisoin vartin ja buranaa plus allergialääkettä nii ei noussu paukamat.