Lastenlauluissa aivan älyttömiä sanoituksia
Ketkä tietämättömät hölmöt oikein ovat rustanneet sanoituksia vanhoihin lastenlauluihin? Siis tähän tyyliin:
1. "Riti rati ralla, tuli talvi halla." Ei talvella mitään hallaa ole vaan pakkasta. Hallaa esiintyy kasvukaudella.
2. "Äidin kasvimaalla, raparperin alla, sammakolla koti oli kultainen." Ei sammakolla mitään kotia tai pesää ole missään.
3. "Kas, kuusen latvassa oksien alla, on pesä pienoinen oravalla." Ei ikinä latvassa, vaan lähes aina rungon puolivälin alapuolella.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Hei, tonttu-ukot hyppikää,
nyt on riemun raikkahin aika!
Hetken kestää elämä
ja sekin synkkä ja ikävä.***********************
Synkkää riemu-joulua!
Tämä on muistaakseni Tuomari Nurmion sanoittama biisi. Alunperin tehtiin parodiaksi, mutta jotenkin oudosti päätyi lasten laulukirjoihin
Kas, Mikki Hiiri mättähältä mättähälle käy, ja pikkujalka pilkahtaa. Hän huoletonna lauleleepi, vaaraa kun ei näy ja päiväkulta kuumoittaa.
Näähän on täynnä kaksimielisyyksiä, enkä usko sen olevan vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Mörkö se tahtoo Villen, Ville se tahtoo Soilen.. ihme kolmiodraamaa.
Ja Lohikäärme Puff on erittäin psykedeelinen .D
Lohikäärme Puff (Puff the Magic dragon) ei tod. ole alunperin mikään lastenlaulu :D
Joka ilta kun lamppu sammuu
ja saapuu oikea yö,
Niin Nukkumatti nousee
ja ovehen Hiljaa lyö.
Hilja-parka
Maanjäristys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, tonttu-ukot hyppikää,
nyt on riemun raikkahin aika!
Hetken kestää elämä
ja sekin synkkä ja ikävä.***********************
Synkkää riemu-joulua!
Tämä on muistaakseni Tuomari Nurmion sanoittama biisi. Alunperin tehtiin parodiaksi, mutta jotenkin oudosti päätyi lasten laulukirjoihin
Mä kuulin tämän pikkulapsena seitkytluvun alkupuolella. Jukka Kuoppamäki levytti sen 1973. T. Nurmio on syntynyt 1950, joten olisi mahdollista, mutta netin mukaan sanoista vastaa P. Alanne.
Vierailija kirjoitti:
Kettu juoksi yli järven,
kettu juoksi yli järven.
Saammehan, saammehan
laulaa leipurin laulun
”Näin tekee leipuri istuen
Ja näin hän tekee seisoen..”
🤔
Se raivostuttava Muksis tms. joka ulisee laulussa että "Saanhan lahjan, lakupatukan". aaarrrggghgghhh!!!! No et saa perkele, osta kaupasta rahalla kuten me muutkin! :D
Aa ramsamsaa Aa ramsamsaa kudikudikudikudi ramsamsaa...
En tajua lauluja, joissa sanat ovat pelkkää siansaksaa.
Tuu tuu tupakkarulla mistäs tiesit tänne tulla🚬
Mä olen aina ihmetellyt miksi viisi pientä sammakkoa laulussa lauletaan että sammakko sanoi kvaak kvaak eihän sammakko niin sano vaan ankka
Vierailija kirjoitti:
Aa ramsamsaa Aa ramsamsaa kudikudikudikudi ramsamsaa...
En tajua lauluja, joissa sanat ovat pelkkää siansaksaa.
Sopivaa matskua aivonsa muussiksi juoneille työttömille, joita yritetään ryhmäyttää. MOT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tämä lippulaulu, jossa halutaan kuolla jonkun kankaanpalan vuoksi...
Sellaista en ole kuullutkaan? 😦
Siniristilippumme,
sulle käsin vannomme, sydämin:
sinun puolestas elää ja kuolla
on halumme korkehin.-
Lippu on tässä laulussa itsenäisyyden vertauskuva. Eli laulajalla on halu tarvittaessa kuolla Suomen itsenäisyyden puolesta niin kuin sotiemme veteraaneille aikoinaan oli.
Viisi pientä ankkaa lähti leikkimään laulussa äitiankalla on aika vapaa kasvatus, kun antaa ankanpoikasten lähteä leikkimään kauas vuorten taakse. Mitähän jää itse tekemään?
Pienen pieni veturi aamulla kerran,
hieroi hyvin savuisia silmiään.
Sitten se pihisi ja puhisi ja yski,
tsukutsuku tsukutsuku lähdetään...
Mua aina säälittää tää pieni veturi. Varmaan sillä on siitepölyallergia, astma ja hengenahdistusta ja aina pitää vaan tsuksutella eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Viisi pientä ankkaa lähti leikkimään laulussa äitiankalla on aika vapaa kasvatus, kun antaa ankanpoikasten lähteä leikkimään kauas vuorten taakse. Mitähän jää itse tekemään?
Vloggaaja, saletisti. Puhuu käytännön yksinhuoltajuudesta, kun isi-ankka vaan läträä "pihalammikossa" (lue: lähipubissa) alvariinsa ja saa koko perheen kauhun valtaan kun vähän ääntään korottaa.
"Saku Sammakko ei enää huomaakaan, että multaa on myyrällä varpaissaan" Löysikö laulun lopussa Saku ja Matias Myyrä toisensa, kun Hillevi oli nainut Hepokatti-Heikin?
Aarne kun on housuton, se hieman hämmentävää on, mut ei aarne silti pahojansa tee...
Tunnetko Liisukan hei
hän rantaan pyykkiä vei
vaan pyykki kuivunut ei
kun tuuli kaiken sen vei
(pelkkää lalalallaa koko seuraava säkeistö)