Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka olet jättänyt maksamatta takaisin velkasi kaverille: miksi ja eikö omatunto kolkuttanut?

Vierailija
14.05.2018 |

Tuntuu olevan niin yleistä jättää velat kaverille maksamatta että eiköhän täältäkin joku löydy joka näin on toiminut. Miksi ja miltä se tuntui? Harmittiko kuitenkin jossain vaiheessa ettet maksanut takaisin vai olitko vaan tyytyväinen "voitostasi"?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli mun lapsuudenkaveri ja monet kerrat kun oli tullut meille oli hänelle tarjottu ruokaa ja muuta. Kiusasi mua yläkoulussa ja oli muutenki veemäinen ei kaduta yhtään että jäi maksamatta :)

Vierailija
2/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä paljastui ikäviä piirteitä.

Oli puhunut paskaa selän takana ja häiriköinyt somessa anonyyminä (en jaksa selittää miten jäi kiinni).

Ei kolkuttanut omatunto, eikä kolkuta edelleenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hirveästi harmia, kun lainasin kaverille.

Se ei ollut kai ajatellut maksaa takaisin, niin että sain hirveet haukut, kun kyselin omiani takaisin.

Summa oli iso. Älkää ihmeessä lainatko rahojanne.

Menee välit poikki.

Vierailija
4/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänestä paljastui ikäviä piirteitä.

Oli puhunut paskaa selän takana ja häiriköinyt somessa anonyyminä (en jaksa selittää miten jäi kiinni).

Ei kolkuttanut omatunto, eikä kolkuta edelleenkään.

Tämmönen selitys tässä rahan varastamiseen.

Opetus: älä lainaa rahojasi.

Vierailija
5/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän varkaita hävetä.

Selityksiä keksitään ja valehdellaan sujuvasti.

Vierailija
6/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa jäi maksamatta takaisin vähän sellaselle ärsyttävälle kaverille joka ei ees pitänyt mua hyvänä ystävänään vaan huiteli muiden kaveriensa seurassa kun mulla oli vaikeaa ja oisin tarvinnut henkistä tukea. Yksi syy oli kans kun se kaveri kinusi rahojaan takas valittaen et tarvii niitä elämiseen mut oikeasti se on työssä käyvä ja sillä on hyvätuloinen mies ja omakotitalo, matkustelevat yms niin ettei mun mielestä sillä ollut ees mitään pakottavaa tarvetta sille 100 e, mulla oli todellinen tarve. Meidän välit oli jo aiemmin etääntyneet eikä tosiaan enää ollut mulle mikään hyvä ystävä joten tuumasin et eipä haittaa vissiin sitäkään jos välit viilenee ton rahahomman takia lisää. Viileni ne ja eikä haitannut ei oo kysellyt ystävyytemme perään eikä oo yrittänyt sovitella. Tällä lainaajalla näkyy edelleen olevan rahaa reissuihin. Sanoisin et se 100 ei tuntunut heillä missään vaikka muuta väitti. Ja olin vaan tyytyväinen kun en maksanut enkä alistunut olemaan taas liian kiltti muiden alas painama tossukka. Elämä kun ei aina oo niin mustavalkoista ja hyvän ja pahan raja on häilyvä. Joskus pitää olla hyvä itselleenkin kun muut ei oo.

Vierailija
7/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutonen on varas.

Vierailija
8/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällähetkellä n. 300 euroa maksamatta kaverille koska tiedän että hänellä on huomattavasti enemmän rahaa kuin minulla eikä ole kysellyt kovin ahkerasti lainan perään joten se ei ole hänelle iso juttu. 

Olen maksanut pois jo 50€ kolmen kuukauden aikana mutta nyt varmaan kesäksi jää maksaminen tauolle kun rahat menee muuhun käyttöön.

Vierailija
9/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutonen on varas.

Aiemmin oon lainannut siltä samalta tyypiltä ja aiemmin aina maksoin takas. Sit en enää sitä 100 e maksanut ja suurin syy oli se ettei se lainaaja enää ollut sillee hyvä ystävä vaan tavallaan petti mut kun otti etäisyyttä eli oikeastaan liki hylkäs mut henkisesti just kun oisin tarvinnut kuuntelijaa ja tsemppaajan. Vaikea selittää mut kyl tää ihan oikein mun mielestä meni en koe olevani millään lailla varas! ! Teoriassa ehkä joo.mut syvemmälle kun katsoo niin en tod.

Kuutonen

Vierailija
10/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia syitä ihmisillä olla maksamatta takaisin lainojaan. Siis eihän velkainen voi päättää että tarvikseeko lainaajaa rahansa takaisin? Pikkuisen suuret luulot itsestään ja joku moraalin vääristymä näillä.

Mutta ainahan vääryydet selitellään jotenkin, että miksi juuri mulla on oikeus varastaa/tappaa/ajaa ylinopeutta jne.

Vierailija
11/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutonen on varas.

Aiemmin oon lainannut siltä samalta tyypiltä ja aiemmin aina maksoin takas. Sit en enää sitä 100 e maksanut ja suurin syy oli se ettei se lainaaja enää ollut sillee hyvä ystävä vaan tavallaan petti mut kun otti etäisyyttä eli oikeastaan liki hylkäs mut henkisesti just kun oisin tarvinnut kuuntelijaa ja tsemppaajan. Vaikea selittää mut kyl tää ihan oikein mun mielestä meni en koe olevani millään lailla varas! ! Teoriassa ehkä joo.mut syvemmälle kun katsoo niin en tod.

Kuutonen

Se että ystäväsi ei enää halunnut olla ystäväsi ei mitenkään oikeuta olla maksamatta velkoja takaisin. 

Vierailija
12/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 jatkaa vielä. Se jolle lainasin, myös uhkaili mua ja valehteli musta yhteisille tutuille. Hän valehteli rahan tarpeen syyn.

No, myöhemmin selvisi, että hän ei ole enää tekemisissä niiden yhteisten tuttujenkaan kanssa. Jostain syystä niilläkin oli mennyt välit, vaikka aiemmin olivat niin rakkaita ystäviä.

Rahan lainaaminen saa lainaajan vihaamaan sitä, jolle on velkaa. Mukavalta ja luotettavalta tuntunut ihminen voi muuttua suohirviöksi.

Tästäkin ketjusta huomaa, kun lukee selityksiä.

Vierailija
13/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan sitten kun jaksan. Ei ole kolkutusta kuulunut.

Vierailija
14/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että jos lainaaja ei ole puhdas pulmunen ihmisenä, jos löytyy jotain parannettavaa nyt tai menneisyydessä, niin sitten lainaa ei tarvitse maksaa takaisin(ko)?

Vierailija
15/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että jos lainaaja ei ole puhdas pulmunen ihmisenä, jos löytyy jotain parannettavaa nyt tai menneisyydessä, niin sitten lainaa ei tarvitse maksaa takaisin(ko)?

Näin. Sitä sanotaan karman laiksi. Silmä silmästä.

Vierailija
16/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut varaa. Sitten unohdin koko asia ja sitten kun muistin niin siitä oli jo niin pitkä aika kulunut, ettei enää tuntunut mielekkäältä maksaa.

Vierailija
17/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt auki 50 euroa frendille. Maksan ne HETI kun tulee palkka....😡 Olisi pitäny tulla viimevkl mutta eipä näkynyt. Kaveri ilmeisesti nyt luulee että kusetan, vaikka tämä on taivahan tosi...

Vierailija
18/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Sitä sanotaan karman laiksi. Silmä silmästä.

Eli lainan voi aina jättää maksamatta vedoten vaikka siihen että kun se lainaaja silloin 15 vuotta sitten sanoi kerran ilkeästi.

Vierailija
19/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantumisesta ei voi saada maksua ilman oikeudenkäyntiä.

Maksaisin silti takaisin vaikka olisi millainen.

Kannattaa kirjoittaa ylös nimi ja velan määrä, velkaantunut on hän joka yleensä unohtaa.

Jos itse vippaan, en vaadi takaisin paitsi sovittaessa, en vippaa isoja summia.

Vierailija
20/37 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaton ottaa lainan eikä maksa, mutta vanhurskas on armahtavainen ja antelias.

Psalmit 37:21