Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtasaari STT:lle plagiointikohustaan: ”Olen ehkä peilannut toiseen graduun, että onko minulla samaa kuin hänellä”

Vierailija
14.05.2018 |

heh heh..

"Yritän muistella, miten tämä on mennyt. Olen todennäköisesti valinnut aiheen ja sen jälkeen päättänyt, miten sen teen, ja käynyt kaikki gradut läpi. Ja sitten olen huomannut, että tämä on erityisen lähellä, ja olen ehkä peilannut siihen aina, että onko minulla samaa kuin hänellä, Huhtasaari kommentoi STT:lle."

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201805142200941995_pi.shtml

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDD

Vierailija
2/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

peilannut ja peilannut... kai sitä suoraan plagiointia peilaamiseksikin voi sanoa. onhan se peilikuva kopio alkuperäisestä. Sattumalta kirjoitusvirheetkin osunu kohdilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin vielä.. 

Laura Huhtasaari päivitteli plagiointisyytöksiä Twitterissä samoilla sanoilla kuin juristi Kari Uoti

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201805132200940803_pi.shtml?_ga=2.12…

Laura taitaa tuon copy/pasten

Vierailija
4/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On peilattu jopa kahteen kertaan, jotta on saatu peilikuvasta identtinen alkuperäisen kanssa.

No, rouvan kannattajiin tällä palstalla varmaan tehoaa tämäkin selitys. "Ettekö te ymmärrä mitään gradun teosta. Siinä kuuluukin peilata, ja kaikki peilaavat..."

Vierailija
5/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran LH ehti jo käyttää ajojahti-sanaa. Poliitikon suusta se tarkoittaa, että nyt ei enää vähättely, kiertely eikä edes suora valehtelu auta, vaan nyt on ryhdyttävä syyttämään mediaa ja muita puolueita.

Vierailija
6/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla niin, että se Simpanen olisikin kopioinut Huhtasaaren gradua, eikä päinvastoin :)

Vierailija
7/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan tämän "kohun" voisi jo jättää taakse, vai onko valtakunnassa todella asiat niin hyvin, että 15 vuotta vanhaa gradua jaksetaan tarkastaa jo toistamiseen?

Jos yliopiston toisessa tarkastuksessa ilmenee uusia puutteita, niin mielestäni tämä kohu on haitannut enemmän Jyväskylän yliopiston mainetta kuin itse Huhtasaaren.

Vierailija
8/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla niin, että se Simpanen olisikin kopioinut Huhtasaaren gradua, eikä päinvastoin :)

Meinaatko että Simpanen taitaa aikamatkustuksen? Simpasen gradu on valmistunut kaksi vuotta ennen Huhtasaaren "gradua",

Vierailija
9/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Simpasen gradu oli ilmestynyt muutamaa vuotta aikaisemmin.

Vierailija
10/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei gradua toisten graduja lukemalla tehdä. Ja lähteisiin viitataan aina, kuten käytettyyn kirjallisuuteenkin.

Vierailija
11/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokohan tämän "kohun" voisi jo jättää taakse, vai onko valtakunnassa todella asiat niin hyvin, että 15 vuotta vanhaa gradua jaksetaan tarkastaa jo toistamiseen?

Jos yliopiston toisessa tarkastuksessa ilmenee uusia puutteita, niin mielestäni tämä kohu on haitannut enemmän Jyväskylän yliopiston mainetta kuin itse Huhtasaaren.

Äänestän persuja ja tykkään Laurasta, mutta typeryys, se ettei taida tutkimuksen perusasioita kuten viiteapparaatin käyttöä, on kretionismia pahempi asia.

Akateeminen itsekin, mutten ope.

Vierailija
12/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tehnyt graduni niin että olen lukenut tutkimuksia ja aihetta liippaavia muita graduja. Olen tehnyt työni itsenäisesti mutta ottanut mallia muista. Esim. Tutkimusmenetelmät on kirjoitettu lähes samalla tavalla metodista riippuen. Takuulla referoin muita graduja alkuperäisiin lähteisiin kuitenkin

viitaten. Samoin monikulttuurisuutta koskevat työt sisältää samojen perusgurujen referointia joka tehdään suurin piirtein samalla tavalla jokA työssä.

Vierailija
13/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellyyttävää panikointia Lauralta. Tämä osoittaa että jokainen meistä on ihminen, vikoineenkin, eikä sieluton kone, kuten niin monet muut nais”kansanedustajat”. Huoh :) Taidan äänestää häntä seuraavissa vaaleissa :)

Vierailija
14/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hauskaa, kun nämä puolustajat vetoavat

- kaikki plagioi (tai siis peilaavat)

- tutkitaan kaikkien muidenkin tekemiset 15 vuoden takaa

- teosta on 15 vuotta, vanha juttu, ketä kiinnostaa

- ajojahti

- kokoomukselaisena saisi huippuviran

Sikäli teko on merkittävä, että jos pitää paikkansa tuo 30% kopsaaminen, niin Huhtasaari on saanut ansaitsematonta rahallista hyötyä. Ilman gradua ei olisi valmistunut ja ilman valmistumista ei olisi saanut työpaikkojaan. Mehän taidetaan aika pitkälle maksaa mm. opettajien palkat. Siis me veronmaksajat. Joku muu ihan itse oman gradunsa laatinut on jäänyt ehkä ilman työtä, kun toinen on mennyt sieltä mistä aita on matalin.

Vierailija
15/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tehnyt graduni niin että olen lukenut tutkimuksia ja aihetta liippaavia muita graduja. Olen tehnyt työni itsenäisesti mutta ottanut mallia muista. Esim. Tutkimusmenetelmät on kirjoitettu lähes samalla tavalla metodista riippuen. Takuulla referoin muita graduja alkuperäisiin lähteisiin kuitenkin

viitaten. Samoin monikulttuurisuutta koskevat työt sisältää samojen perusgurujen referointia joka tehdään suurin piirtein samalla tavalla jokA työssä.

Referointi ja lukeminen ei olekaan ongelma, vaan viittaamattomuus käytettyyn lähteeseen. Plagiointina menee nyt tässä tapauksessa. Jos ois musasta kyse, puhuttais jo tekijänoikeuksista kun käytetään luvatta toisen matskua. Teitkö gradusi teatterikorkeassa vai ammattikorkeassa?

Vierailija
16/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ajojahti

Sikäli teko on merkittävä, että jos pitää paikkansa tuo 30% kopsaaminen, niin Huhtasaari on saanut ansaitsematonta rahallista hyötyä. Ilman gradua ei olisi valmistunut ja ilman valmistumista ei olisi saanut työpaikkojaan. Mehän taidetaan aika pitkälle maksaa mm. opettajien palkat. Siis me veronmaksajat. Joku muu ihan itse oman gradunsa laatinut on jäänyt ehkä ilman työtä, kun toinen on mennyt sieltä mistä aita on matalin.

Niin, olet oikeassa. Juttu on sekä vanha että merkityksetön kansallisella tasolla, tai jopa yliopiston tasolla ajan tuhlausta. Jos taas vedät sen presidenttiehdokkuuden esiin niin voidaan ruveta puhumaan vaikka professori haavistosta.

Tasapuolisuuden nimissä muutkin poliitikkogradut pitäisi käydä läpi tai vaihtoehtoisesti julistaa ennen automaattitarkistimien käyttöä tehdyt gradut voimassaoleviksi sellaisenaan oli niissä kopiointia tai ei koska niiden kaikkien käsintarkastus on täysin älytön työmäärä jossa ei saavuteta mitään hyödyllistä.

Minun elämääni ei lauran gradut vaikuta mitenkään enkä suosittele kenellekään kenenkään persun äänestämistä, syy ei ole tämä ja selkeästihän tässä vasemmistolaismedia käy taas kerran persun kimppuun ja taas kerran aivan naurettavan pienestä syystä.

Muistellaan vaikka erästäkin toimittajaa joka sai tuomion raiskauksesta taannoin. Nimi ja pärstänkuva jokaisen lehden etusivulla? Ei todellakaan. Nimi salattiin jotta toimittaja saa jatkaa elämäänsä rauhassa suuren yleisön tietämättä tapauksesta mitään.

Raiskaus on aika lailla vakavampi rikos kuin joku muinainen gradun kopiointi.

Vierailija
17/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ajojahti

Ei tämä juttu tähän lopu. Huhtasaari on ihan syystä paniikissa. Rehellisenä ihmisenä hänellä ei varmastikaan ole mitään pelättävää :) 

Vierailija
18/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellyyttävää panikointia Lauralta. Tämä osoittaa että jokainen meistä on ihminen, vikoineenkin, eikä sieluton kone, kuten niin monet muut nais”kansanedustajat”. Huoh :) Taidan äänestää häntä seuraavissa vaaleissa :)

Tämä tyyppi on joka Huhtasaari-ketjussa hymiöiden kanssa kirjoittamassa, kuinka tämä kohu saa hänet äänestämään Lauraa. Hei kaikki tietää että olet Lauran hc-fani.

Vierailija
19/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei gradua toisten graduja lukemalla tehdä. Ja lähteisiin viitataan aina, kuten käytettyyn kirjallisuuteenkin.

Kyllä, monet tekee.  Kokeistakin , "tenteistä" saa hyvät numerot, kun lukee sen saman arvostelijan aikaisemmat kokeet, niin tietää mitä hän haluaa saada vastaukseksi.  Tuo pätee nyt läpi koko koulujärjestelmän, hyvä osaa lukea parhaiten opettajaa .

Mutta joillakin on valokuvamuisti, niin sillon siihen tulee virheetkin.  Tosin se kertoo älykkyydestä, mistä ei toisaalta ole kysymys siinä millaisia arvosanoja tai titteleitä saa.

Nykyään kaikki on jo sanottu ja löytyy netistä, pitää olla jo erikoisnero jos ihan uutta tekstiä pystyy tekemään vanhoista asioista.

Pitäiskö sitten olla innovaatiokokeita, siinä voisi olla ideaa.

Tuota ei kyllä akateemiset kannata, menis harvalla läpi.  

Vierailija
20/35 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä sanota että hyvät kopioivat mutta parhaat varastavat?