Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yrittänyt lapsilleni selittää terveen syömisen tärkeyttä

Vierailija
14.05.2018 |

Nyt kun he ovat koululaisia, saavat sieltä sen koulun tarjoaman tiedon. Hyvin siellä osataan aivopestä lapsia ja painotetaan, että koulun tarjoama tieto on ainoa oikea.
En vastusta koulun tarjoamaa tietoa, vaan sitä, että koulussa keskitytään vain yhteen tapaan ilman kriitiikkiä eikä verrata muita vaihtoehtoja.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Onko sulla viidesluokkalainen joka on saanut ravinto-oppaan? Naureskeltiin sille mun tytön kanssa. Suositeltavaan iltapalaan kuului kaakao ja maito on ainoa mainittu kalsiumin lähde. Ja leipää pitää syödä tosi paljon kun muualta ei saa kuitua.

Ihan sekasyöjäperhe ollaan ilman ideologioita mutta silti mua ärsytti tuo opas.

Vierailija
2/4 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt peruskoululaisen tarvitse perhetyä erikseen mihinkään dieetteihin ja av-mammojen terveelliseen ruokavalioon, joka on kullakin eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoleti. Lapsi tulee aina syömään niin kuin kotona oppii. Tai sitten hurahtaa johonkin ihmediettiin.

Ehkä seuraava hitti on kissanruokadietti tai linnunruoka.

Vierailija
4/4 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pienelle lapselle ei saisi luoda sitä kuvaa, että syöminen on vaikeaa ja vaarallista ja epäterveelliset möröt vaanivat kaikkialla. Tästä ei seuraa muuta kuin herkemmille fobioita ja syömishäiriöitä. Syömisessä tärkeintä on rentous ja monipuolisuus. Sitä voi korostaa, että on hyvä syödä monenlaisia asioita. Moni ahmimishäiriö, ortoreksia tai anoreksia kumpuaa siitä, että ruuasta on tullut emotionaalinen ja syyllisyyttä aiheuttava asia. Oikea tieto ei mitenkään välttämättä johda oikeanlaiseen syömiseen. Aikuisen pitäisi varoa, millaisia tunteita liittää syömiseen, koska ne ratkaisevat sen, miten lapsi varsinkin aikuisena tulee syömään.

P.S. Hyvään, terveelliseen elämään ja ruokavalioon kuuluu myös herkkuja. Kupillinen kaakaota iltaisin ei tuhoa kenenkään terveyttä. Luultavasti kaakao oli otettu oppaaseen mukaan juuri tästä syystä.