Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Estenomi pääsykoe 2018

Vierailija
14.05.2018 |

Onko muita jotka hakivat estenomiksi tänä vuonna? Kuinka hyvin teillä on kemia hallussa? :)

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain! Vitsi että jännittää jo miten meni koe, tuntu jotenkin suht helpolta mut en sitten tiedä jos muistakin tuntu että nouseeko pisterajat paljonkin...

Vierailija
2/57 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäki mietin et miten se oikeen meni ja ekaa kertaa viel olin hakemassa 🙈🙈 Mokasin vielä ku luin vahingossa niitä uuden Opsin kemia 1 kirjoja enkä vanhan ni sit kokeessa tuntu et olisin osannu ne ihan tosi helposti jos oisin vaa lukenu oikeet kirjaa 😭 Muuten tietty tuntu et meni iha ok mut sit ne kaavojen piirtämiset ja tunnistukset 👀👀 kauhee jännitys nyt sit 28 päivä asti et pääseekö vai ei 🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. Mä en osannu sitä tehtävää mis piti kirjottaa mitä niistä ioneista muodostu, vaikka olin harjotellu sitä aikasemmin mut sit jotenki tuli vaan black out.. Enkä siinä tehtävässä missä piti tunnistaa ionit molekyylit yms nii ollu ihan varma mitkä on molekyylejä ja mitkä epämetalleja.. Enkä oo vieläkää ihan varma? :d mut muuten osasin suunilleen kaikki ha enkkuki tuntu suht helpolta nii toivon vaan ettei kaatunu noihin tehtäviin.. Mäki oon ekaa kertaa hakemas

Vierailija
4/57 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*siis mitkä oli molekyylejä ja mitkä ioniyhdisteitä xd tiiäksä miten se meni?

Vierailija
5/57 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mullaki se tehtävä kyl vähä mietityttää et meniks se nyt iha oikein vai ei :D olin itekki harjotellu niit yhdisteide muodostamisii mut sit ku ne ei menny aina tasan ne varaukset niis et ku oli esim 3+ siin yhessä ja sit 2- siin toises nii sit ne meni epätasaseks ni en nyt siit tiiä laitoinks niit oikein vai en 🙈 ja joo ne molekyylien ja ionien jne tunnistamiset tuntu et meni kyl iha hyvin mut ainaki ne mis oli jotain varauksii siel ni on ionei mut sit ioniyhdisteis ei oo varauksii en kyl ees muista mitä kaikkii aineit siin kysyttii 🙈 mut enkku kans tuntu et meni iha hyvi meinasin vaa kirjottaa liikaa siihe pohdinta tehtävää 👀 ja liiketoiminta tuntu et meni parhaiten kyl ku monet niist vastauksist oli aika selkeesti aina siin tekstis kerrottu 🙈

Vierailija
6/57 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias kysyy: miksi pyritte juuri estenomiksi?

Vierailija
7/57 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias kysyy: miksi pyritte juuri estenomiksi?

Vierailija
8/57 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estenomin tutkinnossa kiinnostaa kosmetiikan kanssa tekemisissä oleminen ilman että tarvii tehä kenenkään meikkejä tai muita hoitoja kun kosmetiikka on aina jollain tasolla kiinnostanut mutten koskaan kosmetologiksi esim halunnut tai mitään sen tyyppistä niin estenomit on sit tekemisis kosmetiikan kans mut ihan eri tasolla ja se tuntuu tosi kiinnostavalta :) ja jos kemia alkaa sujua hyvin niin tuotekehittely kiinnostaisi aika paljon :)

Vierailija
9/57 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, minä olin myös maanantaina pääsykokeessa! Harmittaa, kun koetilaisuuden jälkeen keksin kauheesti mokia, mitä tein varsinkin kemian kokeessa... Ihan itsestäänselviä asioita, jotka osasin ennen koetta! Minustakin koe tuntui odottamaani helpommalta, hain ensimmäistä kertaa. Ioniyhdistetehtävä meni ainakin päin p... Missähän kohtaa kirjaa sitä ees käsiteltiin? Itse luin Reaktio 1, enkä löydä, missä sitä oltaisiin käsitelty!

Vierailija
10/57 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataispa tulokset jo! :p Annoitteko enkun esseelle muuten otsikon? Mietin, että pitäisikö otsikoida, mutta en sitten otsikoinut, kun ei ohjeessa ollut. En myöskään käyttänyt kappalejakoa, kun se konsepti viivoineen antoi sellaisen kuvan, että kirjoitetaan vaan ne 150-200 sanaa viivojen mukaisesti.

Vierailija
11/57 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en otsikoinut jäin kans miettii et oisko se sit pitäny :D toivottavasti ei... ja kappalejaon laitoin mut tekstin sisällöst en sit oo varma et paljon siit saa pisteitä... ja joo tulokset vois kyl tulla jo... ei jaksais odottaa kolmee viikkoo 👀

Vierailija
12/57 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin kyllä otsikon ja kappalejaot, mut en tiiä kirjotinko oikeesta aiheesta.. Xd ja siis ai eiks ioniyhdisteissä oo niitä + ja - merkkejä?? D: apuaaaaa

Vierailija
13/57 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eei ainakaa mun mielestä ioniyhdisteissä oo varauksia ku ioneilla on yksinään varaukset mut sitku ne yhdistyy nii se yhdiste on varaukseton 🙊

Vierailija
14/57 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ioniyhdisteet on varauksettomia, ja siksi niiden reaktiot ois pitäny osata tasapainottaa... eiks niin? Lisäillä sinne eri alkuaineatomeja ja molekyylejä, niin yhdisteestä tulee varaukseton. 🤓

Vierailija
15/57 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sitä mäki mietin siinä ionien yhdistelytehtäväs mut sitku siin oli se yhdiste mis oli 3+ ja piti yhdistää semmosen kans mis oli 2- ni menin sekasin ku en tajunnu miten niistä saa tasaset sitte 👀

Vierailija
16/57 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku siis joo eipä mitään tajusinki ton jo miten sen saa tost varauksettomaks 😂😂

Vierailija
17/57 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti D: mul on menny ihan päin vittuu noi sit... Onks esim joku C2H602 vaikka molekyyli vai ioniyhdiste? Siis tää tulosten oottaminen on melkee kauheempaa ku jännitys ennen koetta..

Vierailija
18/57 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

C2H6O2 ois kyl molekyyli ainaki mun tietojen mukaa 👀 mut mitäs kemian kirjaa sä muuten luit tohon kokeesee? ja joo haluisin kans vaa tulokset jo ja sitku ei yhtää tiiä kans et miten se todistus + pääsykoe valinta menee tai et mikä siin on sit alin raja mil ne ottaa sisää 👀

Vierailija
19/57 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on estenomi???

Vierailija
20/57 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on estenomi???

https://www.laurea.fi/opiskelu-ja-hakeminen/amk-tutkinnot/kauneudenhoit…

Tuolta voi lukea Estenomin koulutuksesta :)