Miten ratkaisisit tilanteen?
Miehen lapsi tulee meille usein ihan hirveässä kunnossa. Likaisena, haisevissa, kulahtaneissa vaatteissa. Välit lapsen äitiin ovat surkeat, joten veikkaan tämän olevan jonkinlaista mielenosoitusta. Lapsi on koululainen, joten ymmärtää itsekin asioita. Minua ottaa aivoon joka kerta se likaisuus- joten siinä mielessä äidin kosto jos se sellaiseksi on tarkoitettu- onnistuu. Mut ajattelen lasta- hän on niin iso, että tajuaa sen, että siinä äitinsä tyylissä on jotakin vikaa meidän mielestä, ja meidän perheessä hänen toivotaan olevan erilainen, eli esim hieman puhtaampi ja paremmissa vaatteissa. Siinä kunnossa missä lapsi meille tulee, en kehtaa hänen kanssaan mennä edes lähikauppaan. Äitiä ei kiinnosta. Silmille tulee jos jotain yrittää sanoa. Ei ole hänen vastuullaan kuulemma. En haluaisi että lapsi tuntisi olevansa vääränlainen meille tullessaan. Vaikka oikeasti on tyrmistyttävää missä kunnossa hän on.
Kommentit (5)
Eri perheissä on eri tavat.
Esim. omalla pojallani on suosikkivaatteita joita vetää väkisin likaisenakin päälle ellen varasta pyykkikoriin. En ole aamulla kouluun lähettämässä niin siistit vaatepinot ovat koskemattomina ja suosikkihuppari taas likasena päällä :( . Reikäsissä tai liian pienissä ei kulje.
Meillä ei käytetä mitään hienoja merkkivaatteita vaan ihan perus lindeksiä ja henkkamaukkaa ryyditettynä serkkujen vanhoilla vaatteilla ja urheilukauppojen alelaarilöydöillä. Itse ratkaisisin ongelman ostamalla siistiä perusvaatetta kirpputorilta. Muutamalla kympillä saa ehjää ja siistiä perusvaatetta riittävästi, en tekisi tuosta mitään ongelmaa.
Jotkut lapset ovat myös melkoisia maamyyriä ja palaavat koulusta hiekkasena ja rapaisena yltäpäältä vaikka olisivat suihkunraikkaina kouluun menneet.
Vaatteiden lisäksi lapsi on usein myös likainen, ei siis käynyt pesulla aikoihin. Meillä onkin hänelle puhtaita kivoja vaatteita, jouta ei sinne äidin sotkuun anneta. Tosin välillä niin tapahtuu kun tilanteet on erilaisia- eikä voi lasta vaatia riisumaan vaatteita päältään ja pukemaan vanhoja rytkyjä. Takaisin eivät hyvät vaatteet tule sieltä koskaan. Lapsi itsekin on mieltynyt rikkinäisiin ja likaisiin vaatteisiinsa. Ettei ole niin innoissaan uusista ja kivoista vaatteista. On tyttö, ja luulen et haluaa jollain tavoin olla lojaali äidilleen ja sille mitä äiti edustaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen lapsi tulee meille usein ihan hirveässä kunnossa. Likaisena, haisevissa, kulahtaneissa vaatteissa. Välit lapsen äitiin ovat surkeat, joten veikkaan tämän olevan jonkinlaista mielenosoitusta. Lapsi on koululainen, joten ymmärtää itsekin asioita. Minua ottaa aivoon joka kerta se likaisuus- joten siinä mielessä äidin kosto jos se sellaiseksi on tarkoitettu- onnistuu. Mut ajattelen lasta- hän on niin iso, että tajuaa sen, että siinä äitinsä tyylissä on jotakin vikaa meidän mielestä, ja meidän perheessä hänen toivotaan olevan erilainen, eli esim hieman puhtaampi ja paremmissa vaatteissa. Siinä kunnossa missä lapsi meille tulee, en kehtaa hänen kanssaan mennä edes lähikauppaan. Äitiä ei kiinnosta. Silmille tulee jos jotain yrittää sanoa. Ei ole hänen vastuullaan kuulemma. En haluaisi että lapsi tuntisi olevansa vääränlainen meille tullessaan. Vaikka oikeasti on tyrmistyttävää missä kunnossa hän on.
Keskustelisin miehen kanssa mahdollisuudesta lapsen lähiasumiseen teillä äidin sijasta. Voisi olla lapsen edun mukaista. Äidille sitten tapaamisiin ne rikkinäiset vaatteet, kotona teidän luona pitää siistejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelisin miehen kanssa mahdollisuudesta lapsen lähiasumiseen teillä äidin sijasta. Voisi olla lapsen edun mukaista. Äidille sitten tapaamisiin ne rikkinäiset vaatteet, kotona teidän luona pitää siistejä.
Olisi juu selkeä vaihtoehto. Ei vaan taida onnistua, sen verran kova taistelu oli ollut jo tapaamisoikeus ylipäätään. Jokaisesta pienestäkin asiasta tulee valtava show. Joka sit kuormittaa kaikkia. Myös sitä lasta. Enkä usko et mies jaksaa enää mitään taistelua, yrittää vaan pysyä mahd kaukana lapsensa äidistä.
Ostaisin lapselle puhtaat uudet vaatteet. En välttämättä antaisi niitä äidin luo vaan sovittaisiin lapsen kanssa että meillä on oma vaatekaappi hänelle. Lapsi varmasti mielellään lähtee ostamaan vaatteita sillä kärsii resupekkana olosta.
Itse olin lapsena ryysyläinen ja kyllä hävetti!!
Paikkailkaa te nyt niitä vajeita mitä äiti lapselle aiheuttaa, lapsi on viaton ja hänelle ei kosteta.