Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ei ole koskaan muistettu äitienpäivänä

Vierailija
13.05.2018 |

Tänään taas joka puolella äidit hehkuttavat mitä ovat lapsiltaan/mieheltään saaneet äitienpäivälahjaksi. Itse en ole ikinä saanut mitään, en edes korttia. Syystä tai toisesta eivät päiväkodissa sitä tee ja mies on niin puusilmä, ettei ota asiaa hoitaakseen. Olen myös kertonut mielipahastani, mutta joka vuosi asia jostain syystä ”unohtuu”. Tiedän kyllä, että rakkautta ei korteilla/lahjoilla mitata, mutta kyllä minä olen jälleen allapäin. Ei voi mitään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ja lapset kannattaa alusta asti opettaa miten toivot että äitienpäivää yms juhlistetaan. Asiasta kannattaa keskustella hyvissä ajoin ennen h-hetkeä.  Ja toki samalla kysyt puolisolta miten hän toivoisi  että vietätte isänpäivää. 

Lapset oppivat esimerkistä kuinka puolisoa kohdellaan ja se lupaa hyvää tulevaisuuden parisuhteita ajatellen. 

Vierailija
22/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vähän kasvaa niin alkaa muistuttaa isäänsä asiasta.

Lapsen ollessa pienmpi, hommasin kaffepöydän herkut ihan itse. Mitä sitä miestä erikseen lähettämään asialle kun mä muutkin ruokostokset hoidan. Ja sainpahan mieluisen. Nyt lapsi on pian aikuinen ja keskiviikkona ostoslistaa tehdessä kysyin mitä tuon, pyysi ainekset mustikkamuffineihin.

Kultakoruja?? En tajua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä muitakin ja itseäni hävettää. Ei ole kaikki kasvatus mennyt perille. Omat lapset on poikia, nuoria aikuisia, ja se ei asiaa auta kun isänsä ei osaa näissä asioissa ohjeistaa. Kohta siivoilemaan....

Vierailija
24/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuiset lapset kävivät jo eilen. En edes odottanut muuta. Vaikka olen äiti ei se vaadi mitään ihmeellistä.

Vierailija
25/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun aikuiset lapset kävivät jo eilen. En edes odottanut muuta. Vaikka olen äiti ei se vaadi mitään ihmeellistä.

Ei tietenkään vaadi, mutta arkea on elämässä ihan tarpeeksi joten me tykätään juhlistaa aina kun on joku syy.  

Vierailija
26/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on niin surullisia ketjuja. Ei meilläkään mies lahjoja osta, mutta se tekee aina äitienpäiväksi hyvät ruuat ja lapset oppi jo pienenä ojentaan mummoilleen äitienpäivä kukkaset. Nyt lapset on aikuisia ja ojentaa kukkaset ja lahjat mulle. Ihana nelikko.

Ihana, saat olla ylpeä lapsistasi.

Läheisten muistaminen on tärkeää ja osa tapakasvatusta. 

Vierailija
27/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä noin monella on noin uskomattoman typeriä miehiä, että eivät muista lastensa äitiä äitienpäivänä! Tuo on tosi tyhmä argumentti, että et ole miehesi äiti. Mutta olet hänen lapsiensa äiti ja mies, joka rakastaa vaimoaan ja välittää hänestä myös huomioi hänet äitienpäivänä. Minulla on aikuiset lapset ja he muistivat minua tänään vaikka eivät päässeetkään käymään. Mieheni muisti minua heti aamusta ja nautimme yhdessä ihanan aamiaisen. Mutta itsehän olette nuo idioottit miehenne valinneet.

Vierailija
28/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua viettää äitienpäivää, vaikka äiti olen itsekkin. Lapsena ollessa oma äiti pakotti viettämään, alkoi jo viikkoa ennen vaatimaan, kuinka hänelle pitää tuoda aamulla lahjat sun muut sänkyyn, koko päivä oli organisoitu. Sen jälkeen ulos lipputangon juurelle laulamaan "äideistä parhain" (naurakaa vaan, mutta tarina on totta) kun isä nosti lipun salkoon. Ja auta armias, jos sattui jotain, mikä sotki "äiti-kullan" pasmat, niin siinä oli piru irti. Nyt en ole vuosiin ollut yhteydessä, en tiedä enkä halua tietää, miten äiti viettää tätä päivää.

Vierailija
29/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa tehdään aina kortti äidille. Ja mä en ainakaan pahoita mieltäni jostain teennäisestä äitienpäivä hössötyksen  "unohtamisesta".

Vierailija
30/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Jaamme saman osattomuuden tunteen. Tosin lapsen kasvettua aloin saada onnittelut niin äitien- kuin syntymäpäivänäni. Kahvit olen kyllä aina keittänyt itse, samoin leipomiset olen tehnyt itse, alkuvuosina en sitäkään. Tunsin itseni pitkään toisen luokan kansalaiseksi, enkä oikein enää osaa omia juhlapäiviäni juhlistaa. Koen nykyisin jopa kiusalliseksi huomion kohteeksi joutumisen, enkä lapseni kysyessä lahjatoiveita osaa pyytää itselleni mitään. Viisikymppisiä ja kuusikymppisiäkään en halunnut juhlia, eikä kukaan niistä nykyisessä elämässäni tiedäkään.

Paljon onnea kuitenkin meille, olosuhteista huolimatta!

Vierailija
31/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää äitienpäivää! Kaikki tähän maahan lapsia tuoneet äidit ovat kiitokset ansainneet. Tässä minun kiitokseni. Kiitos äidit! :)

Ei ole kyllä kaikki äidit kiitokset ansainneet

Vierailija
32/32 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä