Onko narsistin tavoite lopullisesti murtaa heikoilla oleva ihminen?
Siis olen tavannut sellaisen ihmistyypin, joka huomattuaan että olen ollut jotenkin heikossa tilassa, hyökkää päälle kahta kauheammin vaikkei asialla olisi hänen kanssaan mitään tekemistä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei murtaa missään haitallisessa merkityksessä, tai murtaa valttämättä ollenkaan. Koska koen itse olevani sitä mikä määritellään narsistiksi. Koska minulla on kuitenkin moraalikoodi, jota haluan noudattaa, ja siihen kuuluu, etta vääryys ei ole sallittua, on minun kuitenkin hyväksyttavä toiset ihmiset. Sikali kuin he noudattavat tai haluavat noudattaa erinomaista moraalioppiani, jonka olen oppinut tuntemaan.
Tavallaan tämä rikkoo sen käsityksen, etta narsismissa on jotain ei tavoiteltavaa. Täma vain esimerkkinä.
Koska koen olevani sitä mikä määritellään narsistiksi?????!!! Whaat?! Kuka tämän määritelmän on tehnyt sinä itse?! Vai ammattilainen
Tarviiko minun noudattaa jonkin ammattilaisen tai maailman määritelmää jostakin asiasta enemmän kuin omaani? Jos omani on oikea.
???????????????
Tarviiko ??????????????
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin sellainen ajatus että jos ihminen tajuaa kunnolla oman huonoutensa ja heikkoutensa niin se on hänelle hyväksi. Haluan murtaa toisen ihmisen narsismin.
Jos haluat murtaa toisen ihmisen kaiken narsismin - siis terveenkin -, murrat toisen ihmisen. Kuulostaa julmalta. Minä en haluaa murtaa mitään, pidän vain kiinni omista rajoistani. Se tarkoittaa mm. sitä, että vältän "murtajia" ja muita toisia vahingoittavia ihmisiä.
On. Huolestuttavinta on se että mun narsistisilmä on tarkentunut pitkän narsistisuhteen jälkeen.
Minusta on tullut varovainen. On vaikeaa luottaa ihmisiin. Tavallaan olen vioittunut narsistisen suhteen jälkeen. Olin 30 vuotiaaksi täynnä itseluottamusta ja hyväntuulisuutta.
Voimat ovat loppu. On päiviä jolloin itken ja eristyn. En näe enää itseäni minään. Olen peruspositiivinen ja ystävällinen kaikille, siltikin jokin meni rikki.
Nyt jos "minun" narsisti tulisi vastaan nauraisin sitä päin naamaa. Niin mitättömänä luuserina sitä pidän. Etäisyys on tehnyt tehtävänsä ja näkee asiat kuten ne on.
Vierailija kirjoitti:
On.
Onko oikein tehda Oikeus ja Totuus ja myoskin samalla murtaa Vale ja Vaaryys.
On.
Se on vanha laki. Tee se mikä on oikein ja elamä, mutta tuhoa samalla kertaa pahuus ja kuolema.
https://www.topsecret.fr/wp-content/uploads/2015/09/14392369.jpg
Kuolema ansaitsee osakseen kuoleman. Elama elaman. Siksi Auringon sisaret, laki ja totuus ovat myos elama ja kuolema. Tule heidan kaltaisikseen. Ja aloita omasta itsestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
On.
Se on vanha laki. Tee se mikä on oikein ja elamä, mutta tuhoa samalla kertaa pahuus ja kuolema.
Kuolema ansaitsee osakseen kuoleman. Elama elaman. Siksi Auringon sisaret, laki ja totuus ovat myos elama ja kuolema. Tule heidan kaltaisikseen. Ja aloita omasta itsestasi.
Mutta pelkka laki tekee surulliseksi. Siksi tuohon vanhaan uskontoon kuuluu lopulta myos anteeksianto. Mutta se ei kaikkineen mahdu tahan. Ja alkaa etsiko netista, ellei E. A. Wallis Budgen sanakirjoista ja alkuperaisista hieroglyfeista.
Sama kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
On.
Mutta pelkka laki tekee surulliseksi. Siksi tuohon vanhaan uskontoon kuuluu lopulta myos anteeksianto. Mutta se ei kaikkineen mahdu tahan. Ja alkaa etsiko netista, ellei E. A. Wallis Budgen sanakirjoista ja alkuperaisista hieroglyfeista.
Hiukan huumoria: Kaksi Kobra-tyttoa, joista kumpikin kuitenkin pitaa kadessaan elamaa....
Heiluttaa ystavallisesti hantaansa.
Mutta sita mita sanoin anteeksiannosta on totta. Ja siihen on mahdollisuus todella jokaisellla.... Silla jokainen Ihminen on Osiriksen (S J R) surmaajan Seth: in ( S W T J) lapsi. Mutta Seth sai anteeksi. Siksi han(kin) on suuri. Palaan asiaan kun joskus kerkian.. ....
Ei, vaan narsistinen ihminen haluaa kehuja ja kunnioitusta muilta. Jos ei sitä saa, niin silloin kohtelee huonosti, mutta niin kauan kun saa mitä haluaa, kohtelee paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan narsistinen ihminen haluaa kehuja ja kunnioitusta muilta. Jos ei sitä saa, niin silloin kohtelee huonosti, mutta niin kauan kun saa mitä haluaa, kohtelee paremmin.
Mutta enta jos se mita han haluaa on se mika on mika on totta ja oikein joka suhteessa?
Siis: Suurin totuus mita on olemassa, suurin rakkaus mita on olemassa..... ....
Hierglyfin lukija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta enta jos se mita han haluaa on se mika on mika on totta ja oikein joka suhteessa?
Liian sekavaa tekstiä, ei saa selvää.
Vierailija kirjoitti:
Onko siis narsismin maaritelmassa jotakin vikaa, etta ihminen, minka luonteinen hyvansa ei muka voisi toimia oikein.
On. Silla voi toimia oikein, jos uskoo lakiin, ja palkkaan tulevassa elamassa. Ja koska ikuinen elama ja toinen kuolema, lopullinen tuho kadotetuille on olemassa, oikeus toteutuu myos vaistamatta. Jokaisen osalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian sekavaa tekstiä, ei saa selvää.
Kuuro totuudelle? ???? Palkkasi saat. Joka tapauksessa.
Narsisti ei osaa käsitellä vajavaisuuttaan, joten antaa vikansa toisen käsiteltäväksi. Se viha ja pimeys on sellaista, mitä normaali ihminen ei keksisi. Lue narsismista, pidä etäisyys. Yritä välttää tuota läpimätää ihmistä sekä hänen "hoviaan", jonka ansiosta pahuus kukoistaa.
He voivat tuhota sinut. Suojele itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin tavoite on varmaankin tuntea olonsa turvalliseksi saamalla toinen ihminen tuntemaan olonsa turvattomaksi. Minä en ole heikko, sinä olet -tyyliin. Koska syvällä sisimmässään narsisti pelkää/tietää olevansa arvoton ja täysin hukassa oleva ihmisraunio.
Syvällä sisimmässään narsisti kokee olevansa erikoistapaus, sääntöjen yläpuolella ja maailman hänelle velkaa. Kaikki ongelmat ovat muiden syitä, ei omaa. Ei narsistit kykene tarkastelemaan omaa toimintaansa edes syvällä sisimmässä.
Niin on taas palsta täynnä narsisti asiantuntijoita. Pelottavia te olette itse.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti ei osaa käsitellä vajavaisuuttaan, joten antaa vikansa toisen käsiteltäväksi. Se viha ja pimeys on sellaista, mitä normaali ihminen ei keksisi. Lue narsismista, pidä etäisyys. Yritä välttää tuota läpimätää ihmistä sekä hänen "hoviaan", jonka ansiosta pahuus kukoistaa.
He voivat tuhota sinut. Suojele itseäsi.
Ennemmin sanoisin suojele itseäsi sellaiselta, joka sanoo: Tuo on tehnyt väärin, hän on lisäksi vaarallinen, älkää antako hänen "elaa"; viekää häneltä kivekset.
Ja suojele itseäsi sellaiselta joka sanoo: Tuo on tehnyt väärin hän ei myonnä eikä edes näe vikaansa. Sama vaikka veisitte silmät päästä.
Sillä: Osiris (S J R) hallitsi yhdessä Isiksen (S T) kanssa, Mutta Seth (S W T J) halusi Osiriksen paikan. Ja Seth surmasi Osiriksen ja levitti 42 kappaleena ympari maailmaa.
Ja Isis itki menetettyä, sillä surma oli vääryydestä. Ja Isis (S T) kulki ympari maailmaa ja keräsi S J R:n kappaleet yhteen.
Ja
mm. S T Kumartuu S J R:n yli, ja samalla S T poika Horus, H R kumartuu isansä yli ja
S J R siis herää henkiin. Kokonaisena ja miehenä.
Ja Horus kohtaa isänsa tappajan Seth:in, ja Horus repii kivekset Sethiltä.
Mutta:
Seth repii silmät Horukselta.
Mutta Seth otetaan kaiken lopuksi kiinni ja hän joutuu sidottuna Ra:n eteen. Mutta: Seth ei kiellä sitä että on toiminut väärin, ei ensimmäistäkaan rikostaan, hän ei yritä paeta. Ja RA sanoo minä otan Seth:in kuin omaksi lapsekseni, jokainen joka on tehnyt rikoksen ja väärää tulee pelkäämään häntä.
Ja kukaan jumalista(tarista) ei ole tilannetta vastaan.
Ja Horus saa silmänsä takaisin.
Ja Seth saa kiveksensä takaisin.
Siis: Kun Horus puhdistuu Seth muuttuu jumalaiseksi, ja kun Seth puhdistuu Horus muuttuu jumalaiseksi.
Olisin ilolla valmis kaatamaan maailmasta psykiatrian, sillä tuo oppi elää siitä, että sen avulla pidetään ihmisia vallassa väittäen, etta on olemassa ihmisiä, jotka eivat voi muuttua tekemaan sitä mika on oikein. Jopulta psykiatria on uskomuksiin perustuva uskonnon kaltainen oppi. Koska ihmiset kuitenkin haluavat noudattaa uskontoja, ei psykiatriaa voi voittaa millään muulla kuin toisella, paremmalla uskonnolla. Psykiatria ei ole tiede, sillä siltä hyvin yksiselitteisesti puuttuu tieteen objektiivisuus. Siitä olen kirjoittanut aiemmin.
Mitä on rakastaa tai olla empaattinen ilman moraalia. Jos sinulta puuttuu jompi kumpi se ei toimi. Ei ole olemassa Tavoittelemisen arvoista rakkautta ilman moraalia. Jos tarkoitat narsistilla sellaista, jolle kukaan maailmassa ei ole hänen yläpuolellaan, voi tietysti olla että hänen on vaikea loytää rakkautta. Mutta se voi johtua siitä että maailma ei ole jossakin asiassa hänen kanssaan saman mielinen.
Lähtokohtaisesti silloin ilmeisesti jompi kumpi on väärassä. Eika se ole välttamättä hän joka kokee itsensä sellaiseksi, jonka maailma on asettanut siihen jota maailma kutsuu narsistiksi.
Ihaitavuuden tavoittelussa ei ole lähtokohtaisesti minusta mitään väaraa, kunhan se todella perustuu siihen että on joka suhteessa ihailtava....Toivoisin sellaista maailmaan.
Sellaiset arvonimet kuten:
Jumalan Vaimo (God s wife Of J M N) Amun, siis hieroglyfeina J M N
ja
Auringon Asunto siis hieroglyfeina P R- R A
Olisivat minusta edelleen ihan tavoittelemisen arvoisia.