Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä palstalla on aika paljon näitä...

Vierailija
24.04.2006 |

sairaanhoidon painajaisia! Heti pitää soittaa lääkärille tai mielummin spesialistille...oli vaiva kun vaiva. Oli vaan pakko kommentoida, kun tuntuu et jokaiseen ongelmaan tulee aina monta vastausta joissa kehoitetaan heti lääkäriin tai muuta.

Ei millään pahalla! Olenkohan ainut joka katselee rauhassa tovin ennen kuin soittelen lääkäriin tai vien lastani sairaalaan? Hyvin ovat lapseni selvinneet! Työssänikin näen todella usein näitä turhia käyntejä...Tullaan toteamaan lääkärille, että virushan se oli.

Haukkukaa vain pystyyn minut, mutta tällaista olen miettinyt.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan totesin ihan sivuhuomautuksena, että kaikki eivät todellakaan voi jäädä kotiin nostamaan liksaa vaikka lapsi olisikin nuhassa tai kakka eriväristä kuin viime tiistaina =) Veikkaisin muuten, että sellaisissa työpaikoissa, joissa ei palkkaa tipu jos on töistä pois lapsen sairauden takia, olevien vanhempien lapset myös sairastavat aika paljon vähemmän kuin sellaisten vanhempien, jotka saavat palkkaa lasten sairausajalta...

t. 15

Vierailija
22/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lääkettä ei heti tule, kuulet olevasi ammattitaidoton puoskari. Tai viimeistään saat lukea siitä täältä... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin tullut jotenkin kauhee kynnys viedä lapsia lääkäriin. Ollaan käyty 3 kertaa yhteensä lääkärillä ja lapset on 5v. ja 1,5v. Ei sitä nyt joka yskäsyn takia tarvii sinne mennä. Ja joku flunssa... lääkäri sanoo samat ohjeet, mitkä jo ite tietääkin.

Vierailija
24/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on varmasti.

Vierailija
25/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, jolla olisi tällaiset työehdot, vaan kaikilla tutuilla on vähintään se kolme päivää mahdollisuus olla pois palkalla, jos alle 10-vuotias sairastaa.

Vierailija:

Kunhan totesin ihan sivuhuomautuksena, että kaikki eivät todellakaan voi jäädä kotiin nostamaan liksaa vaikka lapsi olisikin nuhassa tai kakka eriväristä kuin viime tiistaina =) Veikkaisin muuten, että sellaisissa työpaikoissa, joissa ei palkkaa tipu jos on töistä pois lapsen sairauden takia, olevien vanhempien lapset myös sairastavat aika paljon vähemmän kuin sellaisten vanhempien, jotka saavat palkkaa lasten sairausajalta...

t. 15

Vierailija
26/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osittain tämän palstan innoittamana, myönnetään.. ja joka kerta oli turha käynti. Tajuan toki, että toisinkin voisi olla ja olen äärettömän kiitollinen siitä, että lapseni ei ole ollut vielä kertaakaan vakavasti sairas, mutta pointtini oli, että on meilläkin toki ollut nuhakuumetta, vatsatautia ym. ja ihan omin konstein on selvitty - lääkäri ei voi poistaa nuhaa eikä viedä pois yskääkään.. ;)

Vierailija
27/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

astma kohdalla erityisesti pyritään siihen, että hoidettaisi mahdollisimman pitkään kotona. Vanhemmille ja isommille lapsille opetetaan, miten lääkitystä muutetaan oireiden ja pef-arvojen mukaan, jotta " turhat" lääkärissäkäynnit vähenisivät. Toisin sanoen, ihmiset pystyisivät hallitsemaan astmaa jo siinä vaiheessa kun oireet ovat vähäisiä, ettei mitään pahempaa tulisikaan. Esim. flunssan aikana yleinen ohje on, että kortisonilääkitys tuplataan ja käytetään avaavaa lääkettä max 6 x päivässä oireisiin ja näin noin parin viikon ajan. Sama juttu, jos pef-arvot pienenevät 15 % normaalista. Tämä on tietysti pienten lasten kanssa hankala tutkia, kun puhallustekniikka on vaihtelevaa.

Jos et ole saanut tällaista ohjausta, pyydä sitä, koska mitä vähemmän käytät oireista lastasi terveyskeskuksissa saamassa tartuntoja muilta sairailta ihmisiltä, sitä paremmin hän voi.

Vierailija
28/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidossakin totesivat, että jos joka nuhasta jäätäisiin kotiin, eipä hoidossa paljon lapsia näkyisi..

t. se, joka ei saa lapsen sairasajalta palkkaa

Vierailija
29/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurin osa lasten nuha-kuumeista ovat virus peräisiä. Taudit jotka ovat bakteeri peräisiä aiheuttavat oireet, jotka ovat tunnistettavissa.

Mä näkisin tärkeenä sen että apua saisivat ensisijaisesti ne jotka sitä todella tarvitsevat...siksi tein tämän aloituksen.

ap

Vierailija
30/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärissä missään tapauksessa näyttäytymässä, ettei ap taas vaan pääse valittamaan, että siellä on käyty turhaan. Vaikka näetkin näitä turhia tapauksia aivan kamalasti, niin mistä sä voit esim. tietää lapseni nähtyäsi, että kuinka monta päivää hänellä on se kuume jatkunut. Lapsi ihan jaksavan näköinen, mutta en minä ainakaan viitsi ap:n kaltaisten takia sitä kuumetta loputtomiin katsella.

Vierailija
31/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kertovat montako päivää lapsi on ollut kuumeessa.

ap

Vierailija
32/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viestini pointin.37 viesti oli sekava enkä ymmärrä mikä idea siinä oli. Laitetaan myöhäisen ajankohdan piikkiin! Taitaa viestin kirjoittajaa väsyttää ja kiristää.

Vierailija
33/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap lähtee nyt nukkumaan:)

Vierailija
34/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pia siitä, että hakevat lapselle apua. En voi mitenkään uskoa, että kaikki vanhemmat vuodattaisivat kaikki asiat lapsestaan jollekin mitättömälle vastaanottovirkailijalle. Eikä se tollaselle juoruämmälle edes mitenkään kuulu kertoa kaikkea. Lääkärillehän ne asiat kerrotaan.

Sä voit aivan hyvin alkaa ulisemaan jostain väsymyksestä tms., mutta mun mielestä on täysin ala-arvoista arvostella täällä vanhempia, kun et kuitenkaan voi mitenkään tietää suurimmassa osassa tapauksista niitä kaikkia faktoja. Istut vaan siellä pöytäsi takana ja ihmettelet, mitä tuokin terveen näköinen lapsi täällä tekee.

Vierailija
35/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pönttö, pönttö, pönttö!

Vierailija
36/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
37/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
38/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka käy ehkä kerran viidessä vuodessa lääkärillä.

Vierailija
39/39 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapseni sairastui epilepsiaan puolen vuoden iässä ja sain käydä monella lääkärillä ennen kuin minua uskottiin. Jos epilepsiaa ei olisi todettu ja lääkitty, hän olisi vammautunut, mutta hän on nyt täysin terve lapsi.

Lapsen kohtaukset olivat todella huomaamattomia, pieniä säpsähdyksiä ja lääkärit toisensa perään kertoivat minulle, että lapset säpsyvät ja kysyttiin mitä minä oikein kuvittelen näkeväni. Lääkärit näkivät myös omin silmin kohtauksia, mutta eivät erottaneet niitä. Vasta EEG todisti, että olin oikeassa.

Äidin vaisto on usein oikeassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme