Määritelkää mulle alfauros
Eli määritelkää mulle alfauros. Määritelkää myös betauros. Ja kertokaa niiden välinen ero.
Suhtaudun kaikkiin miehiin vain yksilöinä, joilla on erilaiset luonteet ja luonteenpiirteet. Joillain on vähän enemmän kavereita tai vientiä, joillain vähemmän. Kaikki ovat mun silmissä samanarvoisia. Mun korvaan tuollaiset alfat ja betat kuulostaa sangen naurettavalta hassuttelulta :D mutta täällä palstalla niitä termejä tunnutaan käytettävän paljon.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on suomen laumajohtaja?
Timo Soini. Karismaattinen johtaja, kaikki naiset haluaa hänet ja kaikki miehet haluaisi olla hän.
Ei soinilla ole mitään valtaa. Niinistö on tällä hetkellä vallassa joten hänen täytynee olla se alfa, johtaja uros
Tai ehkä halonen?
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole arvosta vaan käyttäytymisestä. Alfa on laumanjohtaja ja haluaa olla sitä. Ihminen jota seurataan ja ihaillaan. Mies jollainen muut miehet haluaisivat olla ja mies, jonka naiset haluaisivat puolisokseen. Hän ottaa vastuuta. Hoitaa hommat. Tappelee jopa tarvittaessa ja herättää kunniotusta muissa. Hän on itsevarma menestyjä, jonka ei tarvitse todistella muille mitään. Edelläkävijä joka on itsevarma olematta leuhka. Hänellä on valtaa tai hän pyrkii siihen.
Beta on taas mielummin taka-alalla. Häntä ei haittaa vaikka vaimo ottaisi perheessä johtajan roolin. Epävarma haluistaan ja ajautuu asioihin. Haaveilee kuinka asiat saapuvat itsekseen hänelle. Itsevarmuus puuttuu ja ottaa mielellään itselleen lapsen roolin. Häntä harmittaa kun naiset ihastuvat alfoihin, mutta hänestä itsestään ei ole taistelemaan itseä alfa-asemaan.
Beta kuulostaa hämmästyttävän paljon tavalliselta naiselta, joka myös haluaisi että mies johtaa ja asiat vain tapahtuvat. Ovatko naiset, nämä tasa-arvoon uskovat itsenäiset/vahvat elämässä porskuttajat, sittenkin luusereita? Kuvauksesi vastaa negatiivista karikatyyriä betasta, sitä aisuri-Timppaa jota juoksunsa juossut nainen vie. Ehkä tuo kertoo nykyajasta, naisen silmissä mies on joko voittaja tai mitättömyys.
Kuvaus alfasta oli vallan hyvä, joskin hämmästyttävän yltiöpositiivinen - kaikella kun on kääntöpuolensa.
Alfa on tyypillisesti ns. synnynnäinen johtaja. Pitkä ja komea miljonääri ei välttämättä ole alfa. Itse tunnen kaksi luontaista alfaa, joista toinen on keskituloinen ja ulkonäöltään 8/10.
Molemmat haluavat johtaa, ja ottavat vastuuta silloin kun heillä on kiinnostava tavoite johon pyrkiä. He saavat muut innostumaan ja osaavat luoda tiimin jossa (lähes) kaikilla on paikkansa. Kääntöpuolena alfa myös uskaltaa sanoa ei, esimerkiksi kun liitto muuttuu lapsen syntymän vuoksi tylsäksi. Jos naiset syttyvät miehestä joka tietää mitä haluaa, kääntöpuolena näitä miehiä kiinnostaa etupäässä se mitä he itse haluavat. Toinen alfoista nimittäin dumppasi vaimonsa ennen kuin lapsi oppi puhumaan, kun seksielämä lakkasi tyydyttämästä. Toinenkaan ei ole pysynyt uskollisena, rakkauden jakaminen kun on oikein ja peräti moraalisen alfan velvollisuus.
Halu saada valtaa on myös vahvasti sidoksissa narsismiin.
Naiset rakastavat alfaa, ja antavat anteeksi pettämisen. Miksi? Koska naiset rakastavat valtaa. Sitä että mies kertoo tarinoita kun muut kuuntelevat, katsellen hänen miestään ylöspäin. Nainen, tuo narsismin huipentuma, tuntee itsensä illan kuningattareksi koska tasokkain mies on valinnut hänet.
Sulla on kauhean pitkiä jaarituksia, opettele tiivistämään.
Kuinka moni nainen odottaa, että asiat vain tapahtuvat? Ihan itse tässä on joutunut oman elämänsä eteen tekemään kaikenlaista, että on saanut ammatin, työn ja asunnon. Ikävää, jos nykyään on jossain alistumaan kasvatettuja naisia, jotka odottavat, että mies tulee ja vie naimisiin. Säälittää tuollaiset rassukat.
Helppoa! Mies, joka pitää itsestään fyysisesti ja henkisesti huolta, omaa ensiluokkaiset sosiaaliset taidot ja ottaa muut huomioon. Ei hauku tai kiusaa vähemmistöjä, mutta ei myöskään ole "ituhippi".
Kaikki naiset haluavat alfan. Alfa voi siis valita. Alfa ei koskaan sorru haukkumaan naisia valaiksi, tissittömiksi ym. niinkuin taas beetat tekevät. Betat ovat usein myös rasistisia. Omaa asemaa yritetään parantaa nokkimalla muita tajuamatta, että nokkii siinä vaan omaa oksaansa ja putoaa syvemmälle alempiarvoisten kuiluun.
Alfamies ajaa Alfa-Romeolla ja beta mies bemarilla, tietysti.
Alfa on miespuolinen henkilö, jota muut miehet tuntuvat palstalla himoitsevan.
Jostain syystä miehet olettavat, että naiset ihailevat alfoja, vaikka kyse on heidän itsensä unelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Alfa on miespuolinen henkilö, jota muut miehet tuntuvat palstalla himoitsevan.
Jostain syystä miehet olettavat, että naiset ihailevat alfoja, vaikka kyse on heidän itsensä unelmasta.
Hyvä oivallus! Siispä alfamies onkin mies, jota kaikki miehet haluavat.
Alfa on johtaja. Suomen oloissa korkeasti koulutettu johtavassa asemassa oleva poliitikko, virkamies tai suuren yrityksen johtaja. Äly ja menestys tuo karismaa.
Beta on tavallinen ok mies. Ei kohoa oman alansa huipulle, mutta elää ihan hyvän elämän.
Alfauros omaa geenit, jotka suvunjatkamisen kannalta ovat tärkeitä. Pitää olla terve ja vahva.
Luonne ja kasvonpiirteet ovat toissijaisia.
Frasier on alfa ja Niles on beta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole arvosta vaan käyttäytymisestä. Alfa on laumanjohtaja ja haluaa olla sitä. Ihminen jota seurataan ja ihaillaan. Mies jollainen muut miehet haluaisivat olla ja mies, jonka naiset haluaisivat puolisokseen. Hän ottaa vastuuta. Hoitaa hommat. Tappelee jopa tarvittaessa ja herättää kunniotusta muissa. Hän on itsevarma menestyjä, jonka ei tarvitse todistella muille mitään. Edelläkävijä joka on itsevarma olematta leuhka. Hänellä on valtaa tai hän pyrkii siihen.
Beta on taas mielummin taka-alalla. Häntä ei haittaa vaikka vaimo ottaisi perheessä johtajan roolin. Epävarma haluistaan ja ajautuu asioihin. Haaveilee kuinka asiat saapuvat itsekseen hänelle. Itsevarmuus puuttuu ja ottaa mielellään itselleen lapsen roolin. Häntä harmittaa kun naiset ihastuvat alfoihin, mutta hänestä itsestään ei ole taistelemaan itseä alfa-asemaan.
Tarkennatko vielä mikä on tämä lauma? Kuulostaa melko primitiiviseltä...
Ihan mikä tahansa ryhmä. Alfa on se joka päättää jos saunailta siirretään ja mihin ajankohtaan. Hän on palaverissä se jonka sana painaa eniten. Ja joka valikoi naisporukasta ensin mieleisen naisen itselleen.
Mutta toisin kuin betoja, joita tulee vastaan koko ajaan alfat ovat harvinaisia. Betamies saattaa joskus jossain tilanteissa käyttäytyä alfamaisesti, mutta kun oikea alfamies saapuu paikalle hän muuttuu jälleen betaksi.
Alfamies ei välttämättä ole erityisen komea, mutta aina miehekäs ja karismaattinen.
Otetaan esimerkkejä julkisuudesta.
Mikko Leppilampi on beta-uros, joka yrittää käyttäytyä kuin alfa. Hän on neitimäinen, kiukutteleva ja hintelä. Hän on luonteeltaan alistuva, mikä on luonnollista, koska hän on fyysisesti heikko.
Toisaalta Jari Mentula on myös beta-uros, vaikka hän on gorillamainen olemukseltaan ja vahva kuin härkä. Hän ei ole johtajatyyppiä, vaan pikemminkin hiukan hidas. Alfa-uros ei ole koskaan hidas.
Jari Sarasvuo on myös beta, vaikka hänellä on johtamistaitoa ja hän on menestynyt ja on varakas. Sarasvuo todennäköisesti kuvittelee olevansa enemmän alfa kuin beta, eikä huomaa, että hän vajoaa beta-kategoriaan siksi, että käyttää teennäisesti sivistyssanoja ja yrittää ilmaista itseään muka-älykkäästi.
Kuka sitten on alfa? Siitä seuraavassa postauksessa. :)
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Beta kuulostaa hämmästyttävän paljon tavalliselta naiselta, joka myös haluaisi että mies johtaa ja asiat vain tapahtuvat. Ovatko naiset, nämä tasa-arvoon uskovat itsenäiset/vahvat elämässä porskuttajat, sittenkin luusereita? Kuvauksesi vastaa negatiivista karikatyyriä betasta, sitä aisuri-Timppaa jota juoksunsa juossut nainen vie. Ehkä tuo kertoo nykyajasta, naisen silmissä mies on joko voittaja tai mitättömyys.
Kuvaus alfasta oli vallan hyvä, joskin hämmästyttävän yltiöpositiivinen - kaikella kun on kääntöpuolensa.
Alfa on tyypillisesti ns. synnynnäinen johtaja. Pitkä ja komea miljonääri ei välttämättä ole alfa. Itse tunnen kaksi luontaista alfaa, joista toinen on keskituloinen ja ulkonäöltään 8/10.
Molemmat haluavat johtaa, ja ottavat vastuuta silloin kun heillä on kiinnostava tavoite johon pyrkiä. He saavat muut innostumaan ja osaavat luoda tiimin jossa (lähes) kaikilla on paikkansa. Kääntöpuolena alfa myös uskaltaa sanoa ei, esimerkiksi kun liitto muuttuu lapsen syntymän vuoksi tylsäksi. Jos naiset syttyvät miehestä joka tietää mitä haluaa, kääntöpuolena näitä miehiä kiinnostaa etupäässä se mitä he itse haluavat. Toinen alfoista nimittäin dumppasi vaimonsa ennen kuin lapsi oppi puhumaan, kun seksielämä lakkasi tyydyttämästä. Toinenkaan ei ole pysynyt uskollisena, rakkauden jakaminen kun on oikein ja peräti moraalisen alfan velvollisuus.
Halu saada valtaa on myös vahvasti sidoksissa narsismiin.
Naiset rakastavat alfaa, ja antavat anteeksi pettämisen. Miksi? Koska naiset rakastavat valtaa. Sitä että mies kertoo tarinoita kun muut kuuntelevat, katsellen hänen miestään ylöspäin. Nainen, tuo narsismin huipentuma, tuntee itsensä illan kuningattareksi koska tasokkain mies on valinnut hänet.
Tavalliset miehet ja naiset ovat betoja. Ihan onnellisia sellaisia. Sekä mies, että naisalfat ovat harvinaisia. En ymmärrä miksi luet kuvaukseni betasta jotenkin luuseriutena? Toiset nyt tykkäävät kun muut päättävät heidän puolestaan. Suotakoot se heille. Makuasioita. Toisia ei valta kiinnosta sitten yhtään ja vastuu vielä vähemmän. Ihan ok minulle, jos itse tykkää.
Ei alfan elämä nyt välttämättä helppoa ole. Taistelee tietenkin toisia alfoja vastaan. Ei hänen vastustajat mitään betoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli määritelkää mulle alfauros. Määritelkää myös betauros. Ja kertokaa niiden välinen ero.
Suhtaudun kaikkiin miehiin vain yksilöinä, joilla on erilaiset luonteet ja luonteenpiirteet. Joillain on vähän enemmän kavereita tai vientiä, joillain vähemmän. Kaikki ovat mun silmissä samanarvoisia. Mun korvaan tuollaiset alfat ja betat kuulostaa sangen naurettavalta hassuttelulta :D mutta täällä palstalla niitä termejä tunnutaan käytettävän paljon.
Kaikkiein helpoimmin sen voisi selittää, että se on se jolle annat tykkäyksen tinderissä.
Kun olin tinderissä, annoin tykkäyksiä oudoille nörteille, koska ne on minusta mielenkiintoisempia, kuin lihaksikkaat muotivaatteisiin pukeutuvat ylitsevuotavan itsevarmat johtajamiehet. Mutta olenkin vähän kummallinen nainen.
Näinhän naiset aina väittää, mutta heti kun aihetta tutkii syvällisemmin, niin niitä tykkäyksiä saa samat veistosnaamat
Niin, veistosnaamarit saa mutta ei hevoisen naamaiset.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on suomen laumajohtaja?
HöH !
No Sale tietty !
PÄSSI !
Komea mies ns. yleisillä standardeilla (hiuksia päässä, hyvä ja ainakin jokseekin treenattu kroppa, hymy). Kääntää katseita liikkuessaan. Menestynyt työnsä kautta tai on muuten suht varakas. Ei kuitenkaan pyri mitenkään tuomaan esiin viisauttaan tai varakkuuttaan, vaan ymmärtää pullistelematta sen, että hänet kyllä huomataan.
Mua muuten naurattaa, kun kaksi naista on jo kaveripiiristä puhuneet, kuinka heidän miehensä on alfauros :D. Toisen mies on kyllä opiskellut, mutta ulkonäkönsä puolesta tusinapertti, ja toisen taas mies on ihan kivan näköinen mutta peruskoulun käynyt, joka jää kinastelemaan Facebookissa jokaiseen keskusteluun milloin mistäkin aiheesta.
Itse pidän omaa miestäni alfana, mutta en ikinä sanoisi kenellekään ääneen, että mieheni on alfa :D. Kääntää katseita, opiskellut ja menestyvä yritys. Mutta ei hänen tarvitse tuoda esiin sitä. Ja mun mielestä ois ideaalia että jokainen voisi pitää naistaan/miestään alfana.