Liian laiha, muita?
Taas tällanen kesävaatekriisi. Häpeen vartaloani kun oon yksinkertasesti liian laiha, syön ihan normaalisti mutta näytän silti anorektiselta. En kehtaa kulkee käsivarret paljaana tai shortseissa kun käsivarret ja jalat on kun tikut, "hyi kun sä oot laiha". Onko muita saman ongelman kanssa?
Kommentit (13)
No kuinka pitkä olet ja paino? Todennäköisesti olet kuitenkin ihan terveen painoinen, älä kuuntele niitä läskejä ympärilläsi jotka yrittävät tehdä sinusta kaltaisensa, ihan tarpeeksi usein saanut nähdä kun timmiä ja hyvännäköistä naista lihavat muijat sortaa henkisesti kun eivät kestä omia läskejään.
Vierailija kirjoitti:
No kuinka pitkä olet ja paino? Todennäköisesti olet kuitenkin ihan terveen painoinen, älä kuuntele niitä läskejä ympärilläsi jotka yrittävät tehdä sinusta kaltaisensa, ihan tarpeeksi usein saanut nähdä kun timmiä ja hyvännäköistä naista lihavat muijat sortaa henkisesti kun eivät kestä omia läskejään.
Luisevan laiha ei ole yhtä kuin timmi.
Mulla taas päinvastainen ongelma; olen liian lihava. En kehtaa käyttää shortseja enkä edes t-paitaa sillä häpeän läskejä käsivarsiani. Farkut ja takki päällä taas koko kesän :( eipä huvita hengata ulkona mutta toisaalta enpä mä ulkona käykkään kun ei ole kavereita. Kaupassa käyn kerran viikossa.
Tuttu tunne, koita vaan olla välittämättä muiden rasittavista kommenteista ja pukeudu just niinku ite haluut. Ittee ärsyttää että ihmiset jotka kommentoi tollei et ootpa sä laiha, ei tunnu ees tajuavan että se on tosi töykeetä ja voi vaikuttaa tosi negatiivisesti itsetuntoon. Koska oikeesti se että sanoo jollekki et "ootpas laiha syötkö mitään" on ihan sama juttu kun jos sanois jollekki ylipainoselle että "ootpa lihava koitas vähä rajottaa tota syömistä" mutta jotenki tuntuu et on yleisesti hyväksyttävää arvostella hoikkien ihmisten ulkonäköö :(
Ei sellaista ole olemassakaan kuin liian laiha.
Kumma kun Espanjan kuningatar kehtaa... tuskin olet laihempi *rolling eyes*
Sinulla on vain huono itsetunto.
En ole enää, mutta johonkin 30-vuotiaaks saakka painoindeksi oli välillä 16-18. Muistan kyllä hyvin kuinka ihmiset arvosteli aika törkeästikin esim. rintojen "puuttumisesta", syömisistä ym. ja sai kuulla olevansa luuviulu sekä kommentteja siitä, että ei ole naisellinen. Jäi kyllä haavat sieluun, ei sillä ole mitään väliä mistä syystä haukutaan ja huomautellaan. Nykyään olen normaalipainossa, mutta en osaa oikein hahmottaa minkä kokoinen oikeasti edes olen (varmaankin väärän)..
Ironista koska IMO erittäin hoikat naiset nimenomaan näyttävät arvokkaimmilta ja "ylevimmiltä". Ei ole todellakaan itsestäänselvyys kun naisista kyse.
Vierailija kirjoitti:
En ole enää, mutta johonkin 30-vuotiaaks saakka painoindeksi oli välillä 16-18. Muistan kyllä hyvin kuinka ihmiset arvosteli aika törkeästikin esim. rintojen "puuttumisesta", syömisistä ym. ja sai kuulla olevansa luuviulu sekä kommentteja siitä, että ei ole naisellinen. Jäi kyllä haavat sieluun, ei sillä ole mitään väliä mistä syystä haukutaan ja huomautellaan. Nykyään olen normaalipainossa, mutta en osaa oikein hahmottaa minkä kokoinen oikeasti edes olen (varmaankin väärän)..
Tämä on tuttua ja koettu. Olen sinua vähän vanhempi, mutta samaa sain kuulla. Olinhan minä alipainoinen, mutta oikeuttaako se vieraitten ihmisten välillä todella törkeät ja haavoittavat kommentit!?
Miksi lihava saa olla ja kauheesti kehopositiivinen, mutta jos olet laiha olet vapaata riistaa ja positiivisuus kaukana!
Olen edelleen hyvin hoikka, mutta normaalipainon puolella. Vieläkin saan vihamielisiä katseita. En käsitä miksi ihmiset näkee vaivaa minun painostani ja ulkonäöstäni? Olen itse tyytyväinen juuri tällaisena ja kelpaan itselleni mainiosti. Muille ei sitten tarvitsekaan.
Tiedän tunteen, olin yli 35 vuotta alipainoinen eikä mikään syöminen auttanut. Vasta vaihdevuodet toivat kiloja lisää, nyt olen hoikka vanhempi nainen, luurankoajat takana. Oletan, että olet vielä suht nuori? Jos todella syöt tarpeeksi lihoaksesi, muttet vain liho, kokeile edes painonnostoa tai muuta lihaksia tuovaa urheilua tarpeeksi rasvaisen ja proteiinipitoisen ruoan kanssa, jotta saisit massaa lisää edes käsiin.
Täällä toinen. Nytkin farkut ja pitkähihainen päällä, vaikka on kuuma. Tiedän, ettei pitäisi hävetä omaa ulkonäköä, mutta vähissä vaatteissa kulkeminen ahdistaa. Toki näinkin saa arvostelua osakseen, kun ei pukeudu sään mukaan, mutta se ahdistaa vähemmän kuin toisten hyi -kommentit.
Ohis, mutta niin laihuuden kuin lihavuuden suhteen pätee yleensä sama juttu: jos olet jompaakumpaa, et silloin oikeasti syö tarpeeseesi nähden sopivasti TAI sinulla on jokin aineenvaihduntaan vaikuttava sairaus, lähinnä kilpirauhassairaudet tulevat kyseeseen. Näiden läpipaskoiksi itseään väittävien ("aina nälkä, voin syödä mitä haluan lihomatta, syön paljon mutta laihdun, ravaan vessassa") kohdalla tulee mieleen kilpirauhasen liikatoiminta.