Suomessa joka toinen käyttää jonkunlaisia ravintolisiä... Mitä sinä käytät?
Kommentit (51)
Inkivääritabletteja
Karnosiinia 800mg
Ubikinonia 150mg
C- vitamiinia 500mg
D- vitamiinia 20µg
Kalaöljykapseleita
Monivitamiinia
Ainakin hiukset kasvaa nopeasti, kynnet kovat ja energiaa riittää.
Monivitamiinilisää otan jos muistan. En ole syönyt monipuolisesti niin takaan niiden saannin, mutta ny jäänyt vähemmälle kun syön terveellisemmin.
D:tä säännöllisesti ja maitohappoja kuuriluontoisesti tarvittaessa.
Rautakuuri melkein vuosittain. Anemiani johtuu kuukautisista. Muut vitamiimit saan terveellisestä ruoasta ja marjoista, kasviksista ja hedelmistä. No D-vitamiinia syön joskus.
En käytä mitään. Kalsiumia olisi hyvä saada purkista, koska en saa sitä riittävästi ravinnosta. Nuorempana söin kalsiumtabletteja, mikä vaikutti selvästi positiivisesti luustoon ja kynsiin. D-vitamiiniakin pitäisi syödä. Ei ole mitään estettä näiden lisien syömiseen. Kyse on vain omasta saamattomuudesta.
Onko tuota D-vitamiinia tarvetta käyttää kesäisinkin? Itse olen syönyt talvella, kesät olen ulkona vähintään 8 tuntia viitenä päivänä viikossa joten en ole nyt ottanut.
Magnesiumia syön myös.
Monivitamiinitablettia ja kalsium (en juo maitoa, enkä syö juustoja yms)
Nyt pitäis aloittaa varmaan taas aurinkokapselit kesäksi (reilusti ulkoilua sisältävä työ ja herkästi palava iho)
valkosipuli
oreganoöljy
omega/kalaöljy
d-vitamiini
k-kitamiini
oliivipuun uute
c-vitamiini
klorofylli
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Otan joka päivä seuraavat, että jaksan. Ehkäisen näilä myös tulevia riesoja.
- Vahva B-vitamiinvalmiste.
- C-vitamiini
- Karnosiinia
- Magnesiumia
- D-vitamiini
- Monivitamiini-ja hivenainevalmiste
- Femiglandin
- Kalsium+D
- Ferroforte B+C rautatabletit
- Guarana Forte virkistävä
- Kofeiinitabletit
- Q10
-Kalaöljyvalmiste
- Dynaforce Ruusujuuriuutetabletti
- Frantsilan Nokkostipat raudanpuutokseen
- Merileväjauhetta
Tärkein, mitä ilman en voi elää on Ruusunjuuri. Elämäntilanteeni on tällä hetkellä niin ylistressaava, että tarvitsen kaiken voiman, mitä vain irti saan. Näin on ollut jo kuutisen vuotta. Pian onneksi tilanne muuttuu ja voin alkaa pärjätä pelkästään ruuasta saatavilla ravintoaineilla.
Sekä tietysti B12 vitamiinilla, koska en syö eläinparkoja.
Huhhuh! Johan sulla menee noihin omaisuus. Miksi kuvittelet tarvitsevasi noita kaikkia?! Joitakin aineita tulee taatusti vähän turhankin paljon. Monivitamiinihivenainetabletin lisäksi yksittäisiä vitamiineja ja hivenaineita vielä erikseen, miksi? Onko sulla jotain todettuja puutoksia tai yksipuolinen ruokavalio? Ei ole mitään todisteita, että lisäravinteilla ehkäustäisiin mitään "riesoja", jos niistä ei ole todettua puutosta, päinvastoin. Ei järjen hiventä!
Käytän joskus msm-jauhetta.
Tiedän että pitäisi käyttää ainakin d-vitamiinia, koska en edes kesällä saa sitä auringosta.
Minä syön aamuisin aina seuraavat:
D-vitamiini
Resvetratoli
Kuivan silmän omega
Kurkumiini
Myo-inositoli
Sinkki
Vihreä tee