Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmiesi asunnon neliöiden määrä?

Vierailija
11.05.2018 |

Eli kysymys kuuluu paljonko olisi neliöitä unelmiesi asunnossa

Unelmiesi asunnon neliöiden määrä?

Vaihtoehdot

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain siinä 70 neliön kohdilla olisi hyvä

Vierailija
2/28 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään aika kompakteista neliöistä unelmoidaan. Itse tykkään isoista huoneista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yli 100 neliöistä mulle. Jotenkin vain se tilan määrä ahdistaa

Vierailija
4/28 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 130 sit jossain perheasunnossa.

Yksin asuessa alle 40.

Vierailija
5/28 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asutaan miehen kanssa kahdestaan niin jossain siinä 60-90 neliön välillä

Vierailija
6/28 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän unelmanne ovat aika surkean pieniä... ei stna...! :)

Tasapäistettyä porukkaa, ei voi muuta sanoa

Vierailija
7/28 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 neliön kartano tietysti

Vierailija
8/28 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-70 neliötä riittäisi kahdelle.

Vierailija
9/28 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä, että asun tällä hetkellä 5h + keittiö + 3 WC. Teen työtä kotoa, joten itselleni on kiva, että on tilaa ja varsinkin oma työhuone. En missään nimessä tarvitse isompaa asuntoa (alunperin etsimme 3h), mutta tämä sattui löytymään, ja on oikeastaan todella kiva, kun on vielä vierashuone ja erillinen ruokailutila makkarin ja olohuoneen lisäksi. Iso huoneisto ei myös mene helposti likaiseksi vaan kaikki pysyy paremmin järjestyksessä.

Vaikka tämä on todella iso tila kahdelle ihmiselle, niin siltikin haluaisin mielelläni, että esim. keittiö olisi isompi ja minulla olisi vaikkapa vaatehuone ja olisi sauna (asumme ulkomailla, joten saunoja ei ole). Ei niille ole mitään tarvetta emmekä ole vaihtamassa, mutta kyllä se nyt oikeasti olis sitten se unelma-asunto jo.

On mun mielestä - huom! siis vain oma henkilökohtainen mielipiteeni - että joku 50 neliön unelma kuulostaa ehkä hiukan realistiselta eikä lainkaan unelmalta. Olen toki itse asunut opiskelijana paljon pienemmässä. Yksi suosikkikodeistani oli vain 25m2 ja olin siellä tosi onnellinen. Jos eroisin ja muuttaisin takaisin Helsinkiin, niin hyvin saattaisin muuttaa sellaiseen uudestaan ja olla taas onnellinen. Mut ei se kyllä minun unelmieni asunto ole tai mikään sellainen, mihin omat rahat edes riittäisi.

Vierailija
10/28 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Versailles’n palatsi on 67000 m²

Opetelkaa unelmoimaan.

Vierailija
11/28 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin 65 m2:n asunnossa. On minulle juuri passeli. 

Vierailija
12/28 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän riippuu siitä onko  asunto neliöihin nähden toimiva vai ei.

Vierailija
13/28 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-120 neliötä.

Iso olohuone, muiden koolla ei ole väliä.

Syy pieneen asuntoon on laiskuus, inhoan siivoamista.

Mutta tontti pitäisi olla iso, koska meillä on koira ja tykätään olla ulkona.

Vierailija
14/28 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100-120 neliötä.

Iso olohuone, muiden koolla ei ole väliä.

Syy pieneen asuntoon on laiskuus, inhoan siivoamista.

Mutta tontti pitäisi olla iso, koska meillä on koira ja tykätään olla ulkona.

Mekin tykätään olla paljon ulkona. Koiran kanssa tehdään lenkki kolme kertaa päivässä. Mutta mihin sitä pihaa tarvitaan? Joka puolella on hienot kävelyreitit.

Vierailija
15/28 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään aika kompakteista neliöistä unelmoidaan. Itse tykkään isoista huoneista.

No itse vastasin 50-100 neliötä, koska olen todella kyllästynyt ylläpitämään ja siivoamaan reilua 300 neliötä. Toki avarat huoneet on kivat, mutta kyllä minulle se huoneiden korkeus ja siinä suunnassa avaruus on tärkeää. Nykyisin meillä on myös ihan liikaa hukkaneliöitä ja käyttämätöntä tilaa. Kun lapset lähtevät omilleen noin viiden vuoden kuluttua , muutosta ryhdytään toteuttamaan.

Vierailija
16/28 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin meille (2 aikuista) 150-200 neliötä, koska:

Tekisin niin avaran sisustuksen, että siivoaminen olisi helppoa ilman mustelmia törmäilystä. Mitään raskasta ei tarvitsisi siirtää ja kaikki mahdollinen olisi irti lattiasta vessanpönttöä myöten. Keittiössä olisi vihdoin tilaa ja saisin oman kotipunttiksen. Miehen it-luola lakkaisi ärsyttämästä, laittaisin vaan oven kiinni ja hänellekin olisi mukavaa keräillä aiheeseen liittyvää kamaa tilaviin säilytysyksiköihin. Ja saatais omat kylpyhuoneet ja isoja viherkasveja. Ai että...

Vierailija
17/28 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 neliöä kahdelle aikuisella olisi sopiva Nyt neliöitä on tuplasti ja 2 turhaa huonetta. Turhaa roinaa ja turhaa siivoamista.

Vierailija
18/28 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 aikuista ja 2 lasta., neliöitä 150. Olisin heti valmis luopumaan 50 neliöstä. Olen viime vuosina karsinut rankalla kädellä tavaramäärää. Hyvällä pohjaratkaisulla 100 neliötä riittäisi mainiosti. Lämmityskuluistakin säästettäisiin samalla.

Vierailija
19/28 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on nyt 190 neliötä ja asuntilat ihan jees, mutta harrastetilaa saisi olla enemmän. 200-250 neliötä olisi aika jees.

Vierailija
20/28 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 63 neliötä yksin, aikaisemmin oli 76. Minimi on 55 missä voisin asua.

Neliöt ei aina kerro, monissa asunnoissa ne on huonosti sijoiteltu. Esim. turhan iso makuuhuone. Itsellä ainakin makuuhuoneessa aika vietetään pääosin sängyssä, ei sinne oikein mutta tarvi mahtua - jotain vaatekaappia. Joskus eteiset on turhan isoja tms. Ja keittiöt ihan hanurista. Jossain pitää olla tilaa kunnon ruokapöydälle.

Katselen usein noita myytäviä mutta kun näkee pohjapiirustuksen, tekee heti mieli alkaa siirtämään seiniä ja sitten jos ne on vielä myyntiä varten juuri hiljattain remontoitu niin keittiöt on usein ihan kamalia, tehty juuri muodin mukaan ja mahtavan epäkäytännöllisiä. Pliis, älkää tehkö myyntiä varten remppaa.

Omassa asunnossani (kun ostin) poistettiin viisi väliovea, isonnettiin ne oviaukot, makuuhuoneen oven paikka muutettiin eri seinälle, että saatiin ruokailuhuoneeseen edes yksi yhtenäinen seinä jne. Saatiin paljon valoisampi, avarampi ja käytännöllisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi