Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin terveysasemalla ja järkytyin

Vierailija
11.05.2018 |

Kun nimeäni huudettiin ääni kuulosti yllättävän tutulta.. sit näin hänen kasvot ja tunnistin heti. Lääkäri oli mun entinen koulukiusaaja. Se oli todella kiusallista ja lähdin pois itkien, koska kaikki ne hirveet muistot mitä hän mulle teki palautui mun mieleen.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin sairaalapäivystyksessä tutun lääkärin vastaanotolle. Oltiin aikanaan samassa eri alan työpaikassa opiskelijoina. Se kutsui mut sisään ja käyttäytyi kuin emme tuntisi. Se oli hirveän kiusallista, tilanne ja mun vointi, oireet yms. oli arkaluontoiset.

Jouduin toisen kerran taas päivystykseen, sama lääkäri, sama teeskentely. Tilanne oli vielä kurjempi. Olisin halunnut osastolle, koska voin niin huonosti.

Toivon etten tapaa tätä ihmistä enää koskaan.

Varmaan se on joku periaate olla muka tuntematta tuttuja ihmisiä. Musta se tuntui pahalta ja nololta. Olin vielä saanut niin vahvan kipulääkkeen, etten pysynyt jaloillani.

Vierailija
22/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

varmaan nykyään työpaikkakiusaaja toi lääkäri. Mites se Hippakrateen vala yms. Tekopyhä.

Ei nykyään vannota mitään valoja. Ja ihminen voi muuttua yläasteaikojen jälkeen.

99.9% muuttuu ja kasvaa aikuiseksi. Kasvaisit sinäkin ap. Minua on myös kiusattu, mutta se teki minusta ainoastaan vahvemman, menestyneemmän ja paremman.

Mutta et sitten muuttunut yhtään paremmaksi ihmiseksi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on ikävää, mutta luonnollista ihmisen käyttäytymistä. Ainahan jotakuta nokitaan. Ei se tietenkään ole mukavaa, mutta jos nokittava ei asiasta pane hanttiin, niin ei sellainen tule koskaan loppumaan ennen kuolemaa. Minä ymmärsin vasta 20-vuotiaana sanoa jyrkästi ei asioille.

Vierailija
24/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

varmaan nykyään työpaikkakiusaaja toi lääkäri. Mites se Hippakrateen vala yms. Tekopyhä.

Ei nykyään vannota mitään valoja. Ja ihminen voi muuttua yläasteaikojen jälkeen.

99.9% muuttuu ja kasvaa aikuiseksi. Kasvaisit sinäkin ap. Minua on myös kiusattu, mutta se teki minusta ainoastaan vahvemman, menestyneemmän ja paremman.

Mutta et sitten muuttunut yhtään paremmaksi ihmiseksi....

Minä olen ihan hyvä ihminen, mutta en voi elää muille tai loukkantua jokaisesta pahasta katseesta tai ajatuksesta. Tsemppiä.

Vierailija
25/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko, että moni muuttuu. Jotain vakavaa mielenterveyshäiriötä taustalla kun alkaa kiusaamaan muita. Jos tietysti on hakeutunut hoitoon nin sitten varmaan voi muuttua.

Älä höpötä. Kiusaaminen on lapsen lapsellista käytöstä toista ihmistä kohtaan. Alistamista. Se on ihan luonnollista ja normaalia. Se opettaa eläimille ja ihmisille pakene tai taistele reaktioita.

Kiusaaminen ei ole normaalia. Kukaan normaali ja tasapainoinen ihminen ei kiusaa. Miten se muka ketään auttaa jos vaikka jollekin finninaamaa haukkuu? Valaise? Vain roskasakki kiusaa ja ne voi jättää huomiotta.

Vierailija
26/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että aina uusia koulukiusaajasukupolvia kasvaa kun jotkut geenejään periyttäneet mammat täälläkin ovat aidosti sitä mieltä, että kiusaaminen on luonnollista käyttäytymistä.

Vierailija
27/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on luonnollista ja normaalia vain luonnevikaisille. Ei normaaleille ihmisille.

Vierailija
28/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja ilkeän. Sääli ettet itse tajua sitä.

Vierailija
29/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro missä tämä lääkäri työskentelee niin voi kiertää kaukaa.

Tuollainen kiusaajamaine säilyy ikuisesti. Vaikka kuinka tekisi hyvää niin kiusaamisesta muistetaan.

Itse en usko, että kouluaikojen kiusaajat olisivat muuttuneet tai katuisivat.

Vierailija
30/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaa varatessa kerrotaan aina lääkärin nimi. Olisit pyytänyt heti kättelyssä sellaisen lääkärin, jonka nimi ei kuulosta tutulta.

Ei mene jokapaikassa enää näin. Esim. Oulussa tk:ssa mennään jonottamaan akuuttivastaanotolle, jossa sh ottaa vastaan ja lääkäri tulee tarvittaessa paikalle.

Vierailija
31/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen on ikävää, mutta luonnollista ihmisen käyttäytymistä. Ainahan jotakuta nokitaan. Ei se tietenkään ole mukavaa, mutta jos nokittava ei asiasta pane hanttiin, niin ei sellainen tule koskaan loppumaan ennen kuolemaa. Minä ymmärsin vasta 20-vuotiaana sanoa jyrkästi ei asioille.

Ei ole luonnollista.

Vierailija
32/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole luonnollista.

Kyllä on. Samalla lailla nisäkäslaumoissa on arvojärjestys ja jo poikaset kisailevat keskenään ja "kiusaavat" heikompia. Se on osa luontoa. Ikävää ja väärin toki, mutta ihan normaalia.

Vierailija
33/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista ainakin, että mitä hän on kirjannut käynnistä. Meillä ei saa lääkärin nimeä puhelimessa. Vaikka joskus saakin, niin lääkäri saattaa vaihtua lennossa.

Vierailija
34/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole luonnollista.

On luonnollista, mutta sivistys auttaa sen poistumisessa. Koiran koulutus perustuu vaistojaan suitsimiseen. Samoin ihmisen sivistys.

Vierailija
35/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut karmiva tilanne.

Ihminen jota on kiusattu, haluaa harvoin kiusaajansa kanssa mihinkään tekemisiin, kun on kerrankin eroon päässyt, vaikka tämä olisi kuinka "kasvanut aikuiseksi" ja lopettanut kiusaamisen.

Lääkäri-potilas -tilanteessa tuollainen menneisyyden asia kulminoituu enemmän kuin jossain kahvila- tai katukohtaamisessa, joten ymmärrän hyvin, että lähdit shokissa ja itkien pois, AP.

Kiusatut, muistakaa se, että koulukiusaajilla on/oli kamalan paha olo eivätkä he kyenneet asioitaan käsittelemään muuten kuin muita loukkaamalla.

Vierailija
36/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kasvaa aikuisiksi. On typerää kantaa vielä aikuisena noin paljon kaunaa, jos on lapsuusiässä tullut jotain haukkuja. 

Vierailija
37/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kasvaa aikuisiksi. On typerää kantaa vielä aikuisena noin paljon kaunaa, jos on lapsuusiässä tullut jotain haukkuja. 

Sanoo ihminen, jota ei ole koskaan kiusattu???

Vierailija
38/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ollut koulukiusattu,6 vuoden ajan.Ne oli pitkiä,synkkiä vuosia.Jos mun lääkäriksi olisi ex kiusaajani osunut,olisin tehnyt oloni mukavaksi tuolissa ja jutustellut mahdollisimman pitkään yhteisestä menneisyydestämme.Kysellyt vieläkö kiusailee,muistaako kun sanoi että olin vtun ruma: ).Se olisi oikeastaan aika hauskaa.Pois lähtiessä olisin vastaanottohuoneen ovea sulkiessa,muitten vuoroaan odottavien kuullen,maininnut jotain tyyliin ai,koulukiusaajasta tuli lääkäri.

Vierailija
39/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä nimen perusteella voi tietää. Monet kolmekymppiset menneet naimisiin ja ottaneet vaikka miehen sukunimen.

Vierailija
40/42 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vannotaan kyllä, ainakin Helsingin lääkiksessä valmistumistilaisuudessa. Taitaa olla vapaaehtoista, mutta useimmat vannoo.