Mitä tarkoittaa Hox?
Kommentit (23)
Suosittu ilmaisu mm. MuHOXen suunnalla.
Alun perin Albanialainen kannustushuuto Presidentti Enver Hoxhalle.
Hox-ha, Hox-ha
Hoksata = huomata. Lyhenne huom = hox
Minäkään en tiedä l eikä ilmeisesti edelliset vastaajat. Ihme käsitys heillä huumorista.
Teinix-kieltä, jossa ks-kirjainyhdistelmä korvataan muka-viileesti x-kirjaimella. Pohjana sana "hoksata".
Ihan lappalaista tuo HOXittelu! :D
Käyttävät sitä samaan tapaan kun me käytämme sanaa HUOM.
Oulusta ylöspäin käytetään, minulla kaksi työkaveria siellä ja hoxittelevat jopa sähköposteissa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en tiedä l eikä ilmeisesti edelliset vastaajat. Ihme käsitys heillä huumorista.
Hupsistakeikkaa, nro 4 taisikin tietää.
"Hox, hox! Minun osoitteeni on muuttunut" kirjoitti Rovaniemen serkku joskus.
Luulin että hoputteli minua jonnekin.
Ainakin täällä Oulussa hoksautellaan! Enkä puhuisi mistään teinix-kielestä, vaan ihan yleisesti omalla työpaikallanikin on jo vuosikaudet lukenut post-it -lappusissa esim. "HOX! Marja Korhosen jutun deadline 6.11."
Pohjoisen murreilmaisu lyhenteelle HUOM!
Vierailija kirjoitti:
Häiriötekijänä oli xylofoni.
Kiitos, ehdit ennen minua! Tämä lyhenne tosiaan on peräisin jo useamman vuoden takaa, kun Rotuaarilla kilkutteli päivästä toiseen sama katusoittaja ksylofoninsa kanssa. Meidän toimistollekin piti jo tilata tukusta korvatulppia tämän takia. Tuota ksylofonistia ei ole nyt moneen kesään näkynyt tai kuulunut, mutta juttu jäi elämään. Edelleenkin vähän kiireellä tai häiriötekijöiden läsnäollessa tehdyn työn yhteyteen yleensä laitetaan tuo HOX! -lyhenne kertomaan vastaanottajalle, että nyt ei välttämättä priimaa pukkaa, mutta parhaani tein. :)
Älyttömän typerä. Samaa sarjaa kuin 'eppuluokkalainen'.
Vierailija kirjoitti:
Hoksaamista.
Joillakin menee vuosi ennen kuin hoksaavat.
Huom.