Sähköpostietiketti nykyään?
Päivittäkääpä minut nykyaikaan, miten on mm. työelämässä käytäntönä aloittaa ja lopettaa viesti? Onko siis muoto ajan saatossa muuttunut? Siinä voi varmasti varioida, joten kerro miten itse toimit.
Kommentit (5)
Olen epämuodollinen. Suomeksi alkuun Hei, Moi, Tere, Moro Maija, tms ja loppuun vain yksinkertaisesti nimeni tyyliin Janne.
Englanniksi Hi, tai Hi Maria, ja loppuun jälleen nimi, tai hieman vieraammille BR, Janne. Mailin loppuun tulee automatik firman vaatima englanninkielinen allekirjoitus-disclaimeri josta löytyvät sähköpostiosoitteeni ja puhelinnumeroni.
Minusta tuo on inhottavaa aloituksen osalta. Minusta kun aikuiset ja ammattilaiset aloittaa että Hei niin jotenkin ei ole ihan luontevaa. Helpompi lopettaa luontevasti. Itse aloitan Terve mutta sekään ei tunnu luontevalta.
Taas joutuu tätä miettimään. Nyt viesti oman alan isolle virkamiespomolle. Joo Terve, enpä kyllä tiedä. Oon saanut työpaikan mutta en tavannut henkilöä
Vierailija kirjoitti:
Taas joutuu tätä miettimään. Nyt viesti oman alan isolle virkamiespomolle. Joo Terve, enpä kyllä tiedä. Oon saanut työpaikan mutta en tavannut henkilöä
Hyvää päivää Suuri Johtaja! Nöyrin alamaisenne rohkenee lähestyä teitä tälläisellä vähäpätöisellä asialla jne.
Up