Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijalle rahaa

Vierailija
11.05.2018 |

Moi miten opiskelija voi saada kesäksi rahaa? Käyn lukiota, en saa opintotukea ja asun vanhemmilla. Kesäksi tarvisi vähän rahaa, koska vanhemmat ei maksa minulle enään mitään kun täytän 18.Tarkoitus olisi muuttaa pois kotoakin kesän aikana, mutta en saa kesätöitä. Oma paikkakunta niin pieni, että ei oikeen saa täältä töitä ja huonot kulkumahdollisuudet muualle, koska ei ole autoa. Eli voiko opiskelijana saada jostain tukia tms kesäksi edes vähän?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne aikoinaan, sossusta hain ja sain toimeentulotukea jonkun satasen.

Ryyppäämiseenhän se meni tottakai.

Vierailija
2/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Ärsyttää nämä kotona asuvat opiskelijat, jotka eivät halua nostaa opintolaa ja ovat sitten toimeentulotukea hakemassa. Vastaus siis on, että ota opintolainaa, johon sinulla on oikeus vaikka vanhempien tulojen vuoksi et saa opintorahaa. Ja eikö ne hyvätuloiset vanhemmat auta sinua niin, että veronmaksajien ei tarvi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa voit nostaa, jos et ole lainoja vielä nostanut.

Vierailija
4/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo 35 kirjoitti:

Mulla oli sama tilanne aikoinaan, sossusta hain ja sain toimeentulotukea jonkun satasen.

No et varmasti saanut, jos vanhempiesi luona asuit.

Vierailija
5/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhemmat eivät anna sinulle rahaa? Onko sattunut jotain vai ovatko he "periaatteen ihmisiä"?

Vierailija
6/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeaketulta

Vierailija
7/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo 35 kirjoitti:

Valitettavasti 18 vuotta täyttänyt kotona asuva saa perustoimeentulotukea, vaikka vanhemmat olisivat miljonäärejä. Noin 350e on vanhemman luona asuvan perusosa.

Vierailija
8/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo 35 kirjoitti:

Valitettavasti 18 vuotta täyttänyt kotona asuva saa perustoimeentulotukea, vaikka vanhemmat olisivat miljonäärejä. Noin 350e on vanhemman luona asuvan perusosa.

Menee kyllä verorahat oikein hyötykäyttöön tässä.

Vierailija
9/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo 35 kirjoitti:

Saisko linkkiä tähän tietoon? Laitan sitten oman 18v lapseni hakemaan toimeentulotukea vaikka asuu vielä kotona.

Vierailija
10/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jo 35 kirjoitti:

Saisko linkkiä tähän tietoon? Laitan sitten oman 18v lapseni hakemaan toimeentulotukea vaikka asuu vielä kotona.

Käsittelen työkseni toimeentulotukihakemuksia, joten siitä tämä tieto. Mutta Kelan sivuilta voit lukea asiasta. Jos lapsesi opiskelee, opintolaina edellytetään nostamaan ja se huomioidaan tulona. Jos on työtön, tulee työnhaun olla voimassa TE-toimistossa tai muuten perusosan määrää alennetaan.

Vierailija
11/12 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän on jo toki 17v aikaa, mutta tosi kuin vesi että toimeentulotukea sain. Markka aikaan muistaakseni 1200mk, kaveri haki sitä joka kuukausi, itse muutaman kerran.

Ja mitä tuohon vanhempien hyvätuloisuuteen tulee, äitini oli siivooja ja isäni työtön/pätkätöissä, silti tulot olivat kelan mielestä niin isot ettei opintotukea saanut. Se oli sitä aikaa se, nyt varmasti asiat on toisin..

Vierailija
12/12 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt en ota kantaa sossuun tai kelaan, ni vaikka siivoustyö (jos saa) ja kirpparimyynti/nettimyynti, tarjoutuu vaikka naapurille koiran ulkoilutukseen tai vanhemmille kotitöihin pientä maksua vastaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä