Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen luokan retki Fazerilaan :(

..
11.05.2018 |

Koulusta tuli viestiä, että lapsen (1-luokkalainen) luokka tekee retken Fazerilaan. Siellä saa kai syödä karkkia ihan mielinmäärin...? Meillä kotona pyritään noudattamaan terveellisiä elämäntapoja ja vältetään sokeria. Voiko koulu "pakottaa" tuonne retkelle? En haluaisi päästää lasta sinne.

Kommentit (288)

Vierailija
81/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on tietty ihan tietämättömyyttä. Terveellisiä herkkuja on PALJON. Mantelit, pähkinät, marjat...

ap

Joista saa anafylaktisen shokin.

Olet edelleen sama trolli ja käyt täällä joka perjantai.

Vierailija
82/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trololololololo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä että tämä aihe herättää näin paljon kiukkua :) Ettei vaan herättelisi syyllisyyttä muissa vanhemmissa...?

ap

Alan vahvasti uskoa, että olet trolli. Mutta vastaanpa kuitenkin.

Koetko syyllisyyttä siitä, että annat lapsesi poistua kotoa? Vai annatko hänen poistua? Toisaalta, koti on tunnetusti vaarallisin paikka.

Annatko lapsesi osallistua liikuntatunneille? Mikäli annat, kannattaa tutustua tapaturmatilastoihin.

Näitä esimerkkejä olisi paljon...

Mikäli et ole trolli, taitaa kysymys olla jostain muusta kuin lapsen edusta ja suojelemisesta

. Sitä kannattaisi pohtia vakavissaan.

Miten tapaturmat liittyy tähän? Mä en käytä sokeria, miksi mun lapsen pitäisi. Lapsi harrastaa liikuntaa kyllä, monta kertaa viikossa. Se on ihan perus juttu jos haluaa elää terveellisesti.

Vierailija
84/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän naurut :D Joo, sulkekaa vaan mieluiten se lapsi pieneen koppiin, johon sitten laskette narunvarassa hampunsiemenistä ja kikherneistä tehtyjä välipalapatukoita ja lähdevettä, sekä jotain tarkkaan valittua poliittista propagandaa niteinä, kunnes lapsi on täysi-ikäinen ja oikeutettu päättämään omasta elämästään.

Vierailija
85/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako lapsi käydä synttäreillä? Niissä on usein karkkia, sipsiä, kakkua, jäätelöä ja ties mitä herkkuja pidempään kuin 5 minuuttia tarjolla. 

Ollaan tehty vaihtelevasti. Välillä lapsi menee vasta syömisten jälkeen. Paristi on saanut leikkiä synttärisankarin lahjoilla kun toiset mässää ☺ Joskus oon pakannut omat eväät mukaan. Vähän tosiaan vaihtelee.

🐷!!!!

Vierailija
86/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä että tämä aihe herättää näin paljon kiukkua :) Ettei vaan herättelisi syyllisyyttä muissa vanhemmissa...?

ap

Käy nyt hakemassa takaisin ne synnytyslaitokselle jääneet aivot.

Vierailija
87/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain elämää, ei sen enempää, on kaikki tää, koita ymmärtää".

Anna lapsen leikkiä ja ahmia, ei ole niin vakavaa!

Vierailija
88/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja meidän muksuthan on muutenkin niin kovassa kurissa. Ei saa edes mitään herkkua mainitakkaan tulee sapiskaa sitten. Muut mammat vaat vetää rasvaa ja hukuttaa lapsensa sokerimoskaan. Meillä ei semmosta tapahdu. Opettajan tulee tietenkin ymmärtää näkökantamme sillä mehän olemme niin paljon parempia ihmisiä.

ap

Vierailija
89/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä (aikuinen nainen) olin tuolla Fazerilassa viime keväänä työpaikan virkistysretkellä. Kierroksen päätteeksi tosiaan sai syödä karkkeja niin paljon kuin jaksoi ja voi luoja että meillä oli hauskaa kun patukat huulessa kisailimme kuka jaksaa eniten. Ajattele ap kuinka kivaa, että lapsesi pääsee kokemaan jotain hauskaa ja ehkä saa jopa hetken sokerihumalassa kihertää kavereidensa kanssa kaikelle älyttömälle. Voin myös lohduttaa ettei minun napa ainakaan kovin montaa patukkaa vetänyt, vaikka kuinka yritin. Yritähän itse rajallisessa ajassa lounaruokailun jälkeen syödä vaikka yhteen menoon kolme suklaapatukkaa. Tuskin sen jälkeen hetkeen edes tekee karkkia mieli. :)

Minusta kohtuullinen (ja jonkun kerran vuodessa myös kohtuuton) herkuttelu perheen tai ystävien kanssa tuo elämään ihan kivaa iloa. Miksi se pitäisi lapselta kieltää? Aikuisen tehtävä on tietysti opettaa että pääsääntöisesti syödään monipuolista ja terveellistä ruokaa, mutta kyllä minulle ainakin vaikkapa synttäreillä paremmin maistuu täytekakku kuin rusinat ja hanavesi. Näistäkin mielihaluista huolimatta olen hoikka ja hyväkuntoinen. ;)

Tuo nyt oli täyttä suomalaisjunttiutta.

Se että on hoikka ei tarkoita että on terve. Voi olla hoikka ja mättää sokeria ja sisuskalut huonossa kunnossa. Ja diabeetikotkaan ei kuule aina ole lihavia!

Jos ihminen haluaa elää kurinalaisesti siihen on oikeus. Se että yrittää ylipuhua toisen mättämään sokeria on täyttä hulluutta. 20v kuluttua tätä keskustelua katsottaisiin epäuskoisena, kun ihmiset ovat viisaampia ruokavalion tärkeydestä.

Paitsi ehkä täällä sarvikuonomaassa.

T. Terveystietoinen äiti

Vierailija
90/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ollut ap tuo ylläoleva.

ap

Vierailija
91/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita oli 90-luvun alussa jo,miksiköhän tuota fazer retkeä edes järjestetään?

Vierailija
92/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Koetko syyllisyyttä siitä, että annat lapsesi poistua kotoa? Vai annatko hänen poistua? Toisaalta, koti on tunnetusti vaarallisin paikka.

Annatko lapsesi osallistua liikuntatunneille? Mikäli annat, kannattaa tutustua tapaturmatilastoihin.

Mikäli et ole trolli, taitaa kysymys olla jostain muusta kuin lapsen edusta ja suojelemisesta

Miten tapaturmat liittyy tähän? Mä en käytä sokeria, miksi mun lapsen pitäisi. Lapsi harrastaa liikuntaa kyllä, monta kertaa viikossa. Se on ihan perus juttu jos haluaa elää terveellisesti.

Olet valinnut sokerittoman elämän itsellesi. Hyvä. Se on terveellistä. Lapsellasi ei ole mitään järkiperusteista syytä tai pakkoa sokeria syödä, mutta myöskään sinun perustelusi lapsen sokerittomalle elämälle ei päde. Lapsi on oma henkilönsä, ei osa sinun persoonaasi.

Vierailija
93/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olet valinnut sokerittoman elämän itsellesi. Hyvä. Se on terveellistä. Lapsellasi ei ole mitään järkiperusteista syytä tai pakkoa sokeria syödä, mutta myöskään sinun perustelusi lapsen sokerittomalle elämälle ei päde. Lapsi on oma henkilönsä, ei osa sinun persoonaasi.

No mitä hyötyä sille lapselle on sokerista?

ap

Vierailija
94/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ollut ap tuo ylläoleva.

ap

No ei ollut apua tuo ylläoleva.

Vierailija
95/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Käy nyt hakemassa takaisin ne synnytyslaitokselle jääneet aivot.

Tämä on hyvä!

Hei, ap, jos todella olet tosissasi niin ei voi muuta kuin todeta, että tähän se ehdottomuus johtaa. Järjen käyttö ja joustavuus ovat paljon terveellisempiä asioita lapsesi elämässä kuin ehdoton ja mustavalkoinen sokerikontrolli.

Vierailija
96/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No mitä hyötyä sille lapselle on sokerista?

ap

Yleisesti ottaen ei varmaankaan mitään sen suurempaa hyötyä. Tämän luokkaretken kohdalla lapsi saa tuntea kuuluvansa samaan porukkaan muiden lasten kanssa. 

Vierailija
97/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sitä tuntee itsensä ihan terveeksi.

Vierailija
98/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole "sokerikontrollista" vaan terveellisistä elämäntavoista ☺ Miksi pitäisi syödä nakkeja? Mitä kukaan tekee ranskalaisilla perunoilla? En voi ymmärtää miksi pienille lapsille syötetään moskaa ja liikunnasta ei viitsitä huolehtia. Uskokaa pois, lapsi oppii kyllä syömään puuroa ja marjoja kun ette tarjoa niitä lisäainemuroja! Se on vanhempien viitsimisestä kiinni.

Mutta kukin tyylillään. Meillä ei syödä mössöjä.

Vierailija
99/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoissa sekä hedelmissä on myös sokeria vai onko nekin bannattu kokonaan lapsen ruokalistalta?

Vierailija
100/288 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap kommentoi onko perheessä mielenterveys kunnossa?

Voisin ajatella ettei ole ihme mikäli on päälääkäriä tarvittu.

Toinen mikä tuli mieleen, että lapsi on tehty muumimukilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän