Äitienpäivälounas huoltoasemalla
Oisko vähän helmee - sais mennä pieruverkkareissa ja kumpparit jalassa. Samalla saisi nauraa kaltaisilleen.
Kommentit (42)
No, jos se on se, mikä tekee äidin onnelliseksi ja/tai iloiseksi. Miksikä ei? Ja tosiaan ihan kaikialla ei ole Michelin-tähti ravintolaa nurkan takana.
Eipä se minua rassaa, missä kukin syö, mitä ja miksi. Onpa itsekin tullut abcllä välillä syötyä, tosin ei nyt ihan äitienpäivänä. Mutta monelle äidille voi se lounas abcllä olla rentouttava suhteessa siihen, jos muuten tekee ruoan aina itse.
Abc:llä on aivan mainio ruoka. Myös tuoretta koska menekki on niin hyvä. Moni syö siellä myös maittavan äitienpäivälounaan, tyhmää muikistella jonkun .
Myös aamupala on maittava ja täyttävä.
Tiesitkö muuten, että nykytilanteessa (kiitos nykyhallituksen) moni suomi-äiti syö äitienpäivälounaan hesellä tai leipäjonosta.
Ollaan toisinaan äitienpäivänä käyty ABC:llä, vaikka se ei nyt huoltoasema olekaan. Mikäs siinä, kun kerran tykätään.
Minä olisin iloinen, jos minulle tarjottaisiin jossain joskus lounas! Ole kiitollinen siitä. Sunnuntaina tod.näk. syödään edellisen päivän jämiä eli lämmitetään riisiä ja wokkia, se on ihan hyvää näillä tuloilla (tai tulottomuudella)!!!
Abc:n äitienpäivälounas ei ole ikinä pettänyt. Aivan loistavan maukas, joka kerta!
Miksi pitää halveksia jotain mikä ei loukkaa ketään. Jos joku haluaa äitienpäovälounaan syödä abc-huoltsikalla niin mitä sitten.
Nyt tekis mieli lähteä abc:lle äitienpäivälounaalle ihan tämän ketjun johdosta! Normaalia ketjuravintolatoimintaa, urpot! Viety sinne missä ihmiset (vielä) liikkuvat. Ei meinaan kivijaloissa enää paljon kauppa kannata, ravintolatkaan.
Ihan hyvältä se ensi sunnuntain ruokalista kuulostaa, jos vaan ruoka on hyvin tyhty. Ympäristönä huoltoasema nyt ei mikään houkutteleva ole, siitä miinusta.
Äitienpäivä on vuoden vilkkain päivä abc:llä.
Miksi?
Koska noutopöytä on aivan mahtava kattauksineen. Peittoaa mennen tullen jonku nirppa-ylihinnoitellun ala-carte-mestan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvältä se ensi sunnuntain ruokalista kuulostaa, jos vaan ruoka on hyvin tyhty. Ympäristönä huoltoasema nyt ei mikään houkutteleva ole, siitä miinusta.
Monessa on auhallisempi kabinetin puoli, mikä otetaan käyttöön.
Tunnelma on myös hyvä ja iloinen, ei mitään nyrpisteleviä tai tärkeileviä tarjoilijoita siinä tarvita.
Ja se ruoka....NAM.
Vierailija kirjoitti:
Itse suunnittelin abc:lle menoa. Käydään lounas syömässä silloin tällöin ja joskus lasten kanssa kävellään iltapalalle viikonloppuisin. Hyvää ruokaa ne laittaa. Täälläpäin kun ei oikein ole vaihtoehtoja. Toinen paikka ravintola, jossa näkyi taas olevan erikoinen äitienpäivälista. Ei minunkaan makuun ja tuskin lastenkaan, joten 35€/naama on tuhlausta. Ei nolota abc syöminen yhtään.
Kaikkihan siellä nykyään käy, rento fiilis, erinomainen ruoka ja lapset tykkää ilmapiiristä.
Michelin-ravintolaan ei ainakaan kannata mennä koska vyötärörengasukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin iloinen, jos minulle tarjottaisiin jossain joskus lounas! Ole kiitollinen siitä. Sunnuntaina tod.näk. syödään edellisen päivän jämiä eli lämmitetään riisiä ja wokkia, se on ihan hyvää näillä tuloilla (tai tulottomuudella)!!!
Viekää tuo äiskä heti lounaalle! Takuulla ansainnu semmosen!
Vierailija kirjoitti:
Michelin-ravintolaan ei ainakaan kannata mennä koska vyötärörengasukkoja.
Yrmeitä isukkeja täynnä, joilla kravarri kireellä -- ja pinna kans. Nuuskutellaan viiniä nenä lasissa ja kiristellään hampaita tarjoilijalle.
Bon appetit vaan siinä sitten äiskälle. Nou thanks.
Vierailija kirjoitti:
Abc:n äitienpäivälounas ei ole ikinä pettänyt. Aivan loistavan maukas, joka kerta!
Tämän kirjoittajalta - ja muiltakin abc:n lounaiden ylistäjiltä puuttuu jotain makuaistista. Tai sitten ei ole ikinä syöty ’oikeasti hyvää, maukasta ruokaa’. Mikä on surullista. Että taatusti löytyy pienemmiltäkin paikkakunnilta - edes läheltä - oikea ravintola, josta saat muuta kuin ns. kouluruokaa, jota tuo abc tarjoaa.
Enää kaksi päivää, niin Suomen äidit viedään kaikuvaan tienvarsihalliin, jossa sata samanlaista bonusseuruetta istuu ankeina ja puhumattomina mussuttaen hengetöntä teholinjastoruokaa. Ei naureta, ei jutella, lähdetään kiireellä pois. Voiko äitiä kauniimmin kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse suunnittelin abc:lle menoa. Käydään lounas syömässä silloin tällöin ja joskus lasten kanssa kävellään iltapalalle viikonloppuisin. Hyvää ruokaa ne laittaa. Täälläpäin kun ei oikein ole vaihtoehtoja. Toinen paikka ravintola, jossa näkyi taas olevan erikoinen äitienpäivälista. Ei minunkaan makuun ja tuskin lastenkaan, joten 35€/naama on tuhlausta. Ei nolota abc syöminen yhtään.
Pienillä paikkakunnilla ABC on varmasti ainoa ruokaravintola. Ei tarvi hävetä.