Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tämänpäivän nuorilla naisilla on varaa asua hienosti sekä matkustella ympäri maailmaa?

Vierailija
11.05.2018 |

Verrattuna vaikkapa omaan opiskeluaikaan 2000 luvun alkpuolella. Harva viikonloppureissasi ja töitä tehtiin kesät niska limassa. Syksyllä paluu opintoihin. Pääosin porukka asui ekat pari vuodet solussa josta sitten pieneen yksiöluukkuun missä ei edes laminaattilattiaa tai pyykinpesukonetta. Nykyään näiden kodit ovat kuin sisustuslehdestä ja pitää olla kaikki härpäkkeet.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaksi. Näiden nuorten mimmien keski-ikä ja vanhuus ei sitten enää näytäkään.kovin hohdokkaalta.

Vierailija
2/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kauniilla nuorilla naisilla on sometilit joilla ilmoittaa palveluistaan herrasmiehille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavipit, kulutusluotot. Glamourin ihannointi.

Vierailija
4/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaisia ole kuin muutamia kymmeniä tai satoja somessa. Loput 500 000 asuu solussa, ei matkusta eikä osta merkkivaatteita.

Vierailija
5/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole varaa mihinkään reissaukseen :'D Kämppäkin on sisustettu Ikealla, kirpparikamalla ja alennusmyynneistä löytyneillä jutuilla. Solussa en tosin asu, kun miehen (myös köyhä opiskelija) kanssa asutaan yhdessä ja laminaattilattiaan en paljon pysty vaikuttamaan, kun ylioppilaskyläsäätiö on päättänyt sellaiset näihin asuntoihin asentaa. Pyykinpesukone tulee muuten halvemmaks pitkällä tähtäimellä kuin maksullisen pyykkituvan käyttö.

T. Nuori opiskelijanainen

Vierailija
6/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä haettiinko ihan tätä, mutta olen vuokralla uudessa kaksiossa kaupungin keskustassa, ja matkustelen muutaman kerran vuodessa. Opiskelen, en käy opintojen aikana töissä. Kesät käyn töissä kympin tuntipalkalla ja lainaa nostan vähän (koko opintojen aikana 6000).

Olen tosi tarkka rahankäytöstäni. Asuntoa etsin todella hartaasti, kunnes löysin kohtuullisella vuokralla todella hyvän asunnon. Kaupassa tuijottelen kilohintoja, ostan kasviksia satoaikana jne. Vaatteita ostan vain tarpeeseen. Juon aika vähän alkoholia, en polta. Matkoja/lentoja selailen viikkotolkulla, kunnes löydän parhaan hinta-laatusuhteen. 

Eli siis pointtina, ei kaikilla ole sitä Dubain prinssiä rahoittamassa, eikä kaikki elä myöskään täysin velaksi. Minä esimerkiksi tykkään vaan panostaa noihin asioihin, mitkä näkyy muille (matkustelu, kiva asunto).

Vierailija
7/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyvät pillua

Vierailija
8/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään enää laiteta vanhojen asuntojenkaan remonteissa muovilattiaa vaan laminaatit. Ihan yksiöihinkin. Ja nykyisin pesukonevalikoimakin on niin iso, että pieneenkin kylpyhuoneeseen löytyy sopiva pesukone. 

Asunto saattaa olla vanhempien tai jonkun sukulaisen omistama. Sisustustavaroita, huonekaluja ja kodinkoneita on voinut saada jo vuosia synttäri- ja joululahjoiksi eli ei kaikkea ole ostettu itse. Monet saavat lahjaksi rahaa. Matkustaminenkin on mahdollista, jos ei lennä Finnairilla tai ei edellytä suoria lentoja. Joillan on perintöjä, ennakkoperintöjä tai vanhemmat tukevat taloudellisesti. 

Varsinaista luxus-elämää elää kuitenkin vain harva nuori nainen.

Vierailija
9/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on opiskelija-asuntosäätiön asunto, jossa on laminaattilattiat, uusi siisti valkoinen keittiö ja kaakeloitu kylpyhuone. Vuokra on yksiöstä käyttömaksuineen tasan 500 e/kk. Osa-aikatyössä tienaan nettona n. 1200 e/kk, lisäksi nostan opintolainan jonka sijoitan ja opintotuet niiltä osin kun olen niihin oikeutettu. Kun 1200 eurosta vähentää vuokran, jää jäljelle 700 euroa. Ruuan ja hygienian jälkeen jäljellä on n. 500 euroa, joka riittää erinomaisesti matkusteluun, sisustamiseen ja ulkonäköjuttuihin. 

Vierailija
10/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan niitä on ollu jotka elää vähän leveemmin, osa työllä ja toiset vaikka perheen tukemina tai perinnöllä.  Ennen ei vaan sitä esitelty koko maailmalle somessa. 

En osaa kadehtia keneltäkään niiden blogien tms. ansioita, mutten kyllä tue sitä kulttuuriakaan ostamalla niitä tuotteita joita mainostavat. Kun joku ne promootiot aina maksaa, ja se on se bloggarien esittelemän muodin perässä juokseva fani eli kuluttaja-asiakas.

Vierailija
11/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nainen saa fyrkkaa pillua myymällä. Kaunis ja seksikäsvartaloinen voi päästä todella hyville ansioille. 

Vierailija
12/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velaksi. Näiden nuorten mimmien keski-ikä ja vanhuus ei sitten enää näytäkään.kovin hohdokkaalta.

No nuorenahan sitä pitää kokea ja nähdä maailma kun on vielä nätti ja hyväkuntoinen ja energinen. Vähänkö säälittää nämä sitku-elämää viettävät, jotka luulevat eläkeiässä matkustelevansa.

Jos on aivonsa mädättänyt rutiineilla vuosikymmeniä niin epäilen, että aika pieni osa enää edes eläkkeellä uskaltaa/jaksaa lähteä mihinkään. Ollaan niin fakkiintuneita ja ruutiinihamstereita, aivot tarvitsevat uuden kokemista ja oppimista jota sitku-ihmiset eivät tee.

Vierailija
13/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suurin osa noin elä. Kuvaa vääristää se, että lähinnä ne tavallista hienompaa elämää elävät bloggaavat elämäntyylistään, joten vaikuttaa että "kaikki" eläisivät tyylikkäissä asunnoissa, matkustelisivat jne. 

Suurin osa opiskelijoista vieläkin elää jossain opiskelija-asuntosäätiön solukämpässä tai itsemurhayksiössä, yrittää ihmetellä miten rahat saa riittämään edes ruokaan, kämppä on sisustettu vanhemmilta lahjana saaduilla vanhoilla huonekaluilla tai jyskin ja ikean halvimmilla, ja matkat on lähinnä tulevaisuuden unelmaa.

Vierailija
14/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn opiskelujen ohessa töissä ympäri vuoden. Siinä määrin että opintotukea en nosta kuin noin kolmelta kuukaudelta/vuosi (koska tulorajat). Olen myös nostanut opintolainaa 5 v ajalta 14 k.

Elän ihan mukavaa elämää, matkustan 1-2 x vuodessa ulkomaille ja kerran keväässä viikon lapinreissu.

N26

Vierailija
15/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustuslehtityyli syntyy, kun tavaraa on vähän ja nekin väreiltään ja tyyliltään yhteensopivia. Kalliimmat jutut toivotaan lahjaksi. Ei nuoret ole enää vanhempiensa tarpeettomien tavaroiden kaatopaikka vaan osaavat valikoida, mitä kotiinsa ottavat ja mitä eivät.

Vierailija
16/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn opiskelujen ohessa töissä ympäri vuoden. Siinä määrin että opintotukea en nosta kuin noin kolmelta kuukaudelta/vuosi (koska tulorajat). Olen myös nostanut opintolainaa 5 v ajalta 14 k.

Elän ihan mukavaa elämää, matkustan 1-2 x vuodessa ulkomaille ja kerran keväässä viikon lapinreissu.

N26

Tässä kysyttiin "nuorilla naisilla".

Vierailija
17/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä ainejärjestö ja muut tahot järjestävät halvalla (100e viikko sis. lennot ja majoituksen ja osan ruoista) tai ilmaiseksi reissuja ympäri eurooppaa, ja monet säästävät tuon 100e kesätöistä tms opintolainasta. Kaikki ei toki mahdu mukaan, mutta nopea ilmoittautuja pääsee. Itse en noilla käy, koska niillä biletetään ja ryypätään ihan liikaa, mutta olen miettinyt kyllä joskus, millaisen imagon esim matkoilla käyvät opiskelijakaverit ulkopuolisille instagramissaan luovat. Syksyllä viiniä Brysselissä, ja joulun jälkeen Norjaan vaeltamaan.

Vierailija
18/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen köyhästä perheestä. Yläasteen jälkeen lähdin amiskaan, jolloin elin opintotuella ja kesätöistä hankkimillani rahoilla. 3 vuoden jälkeen valmistuin, jonka jälkeen tehnyt töitä.

Nyt 28-vuotias, asuntolaina maksettu ja mikäs tässä elellä, kun ei ole mitään ihmeempiä menojakaan. Töissä käyn edelleen ja rahat menevät säästöön. Jospa vaikka omakotitalon ostaisi seuraavaksi.

Rahaa en ole saanut ikinä vanhemmiltani enkä keneltäkään muultakaan kun itse töitä tekemällä.

Vierailija
19/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maksanut sotansa ajat sitten ja nyt ollaan siinä kuin Ruotsi kauan sitten: ihmisillä on rahaa perinnöiksi asti.

Vierailija
20/60 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaa usko tähän illuusioon. Tähän on monia eri vastauksia.

- velaksi

- photoshopilla

- sokerideittailulla (huoraus)

Sitten aidosti varakkaat, joilla ei ole tarvetta päivittää itsestään selvyyksiä someen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme