Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain vihdoin tarpeeksi

Vierailija
11.05.2018 |

Tilanne: meillä on 1,5-vuotias lapsi ja molemmat ovat kokoaikatyössä. Lapsi on päivähoidossa ja olemme miehen kanssa porrastaneet työaikamme siten, ettei lapsen päivästä tule liian pitkä. Eli käytönnössä mies vie lapsen tarhaan, kun minä olen lähtenyt aikaisemmin töihin, ja minä puolestani sitten haen lapsen tarhasta, kun pääsen lähtemäänkin aikaisemmin.

Mutta: miehellä on paljon työmatkoja, joka tarkoittaa että minä vien ja haen lapsen tarhasta, eli joudun tekemään lyhyempää päivää, jonka joudun sitten kompensoimaan joko viikonlopputöillä tai sitten illan kähmässä silmät ristissä. No minkäs teet, työmatka on työmatka.

Mutta nyt p*rk*le meni kuppi nurin. Työreissujen päälle mies katsoo, että hänellä on oikeus vielä laukata baareissa. Eli jälleen pois minun ajastani. Sitten kun sovitaan, että lapsen hoitovuoro vaihtuu, että pääsen tekemään omia hommiani (joko harrastus- tai työhommia), niin mies ilmestyy 1-2 tuntia myöhässä sovitusta.

Eilen teki taas näin ryyppyreisson päätteeksi, mun olisi pitänyt lähteä töihin parsimaan menetettyä työaikaa, niin mies tulee tunnin myöhässä. Siinä vaiheessa pakkasin miehen kamat ja viskasin ulos. Kun ne omat menot on niin tärkeitä, voi jäädäkin sille tielle. Ajattelin jäädä osittaiselle hoitovapaalle, niin ei tarvi menetettyä työaikaa olla koko ajan korvaamassa iltaisin/viikonloppuisin. Maksakoon ukko-kulta vaikkapa palkan erotuksen elareina. Mulle riittää ilmaisena piikana oleminen.

Onko tämä kaikilla aina näin vaikeaa? Miehillä on oikeus menoihin vain ilmoitusluonteisesti ja mennä ja tulla saa miten lystää, kyllä pikkuvaimo hoitaa kodin ja lapsen?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin minäkin suuttunut. Jos mies oikeasti tulee 2 tuntia myöhässä, kun tietää että minulla alkaa työt. Aikamoinen törppö tuo mies. 

Vierailija
22/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ukko tuumas?

Ai mitäkö? "No sekö on nyt tunnista kiinni?" "Ylireagoit" "Olet kohtuuton"

Valitse noista.

Ai niin, olen lisäksi epäreilu. Edellisellä viikolla piipahti vain 1/2 tuntia paikallisessa (työreissun lisäksi), niin tällä viikolla piti sitten oikein päästä asioikseen istumaan sinne, koska tuota 1/2 tuntia ei kuulemma lasketa. Ensi viikolla sitten meneekin taas 3 päivää työreissussa. Jep, olen kohtuuttomuuden ruumiillistuma.

Aina puhutaan naisen logiikasta, mutta miesten matematiikka, se on jotain ihan muuta.

Eli et heittänytkään pihalle

Kyllä ne kamat on edelleen varastossa jätesäkissä odottamassa, että vätys saa aikaiseksi hakea. Meillähän on omat asunnot joista maksamme itse, mutta käytännössä olemme asuneet luonani. Nyt tämä hotelli vain laittoi ovet säppiin.

Mutta edellinen vain taustana ketutukseeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies pian uuden löytää. 

Vierailija
24/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mies pian uuden löytää. 

Sitä en epäile yhtään, mutta kuka tuota jaksaa pidempään katella, onkin sitten toinen juttu. Varmaan samanlainen pubiruusu? Mutta onnea hänelle voittoarvasta. t: AP

Vierailija
25/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne: meillä on 1,5-vuotias lapsi ja molemmat ovat kokoaikatyössä. Lapsi on päivähoidossa ja olemme miehen kanssa porrastaneet työaikamme siten, ettei lapsen päivästä tule liian pitkä. Eli käytönnössä mies vie lapsen tarhaan, kun minä olen lähtenyt aikaisemmin töihin, ja minä puolestani sitten haen lapsen tarhasta, kun pääsen lähtemäänkin aikaisemmin.

Mutta: miehellä on paljon työmatkoja, joka tarkoittaa että minä vien ja haen lapsen tarhasta, eli joudun tekemään lyhyempää päivää, jonka joudun sitten kompensoimaan joko viikonlopputöillä tai sitten illan kähmässä silmät ristissä. No minkäs teet, työmatka on työmatka.

Mutta nyt p*rk*le meni kuppi nurin. Työreissujen päälle mies katsoo, että hänellä on oikeus vielä laukata baareissa. Eli jälleen pois minun ajastani. Sitten kun sovitaan, että lapsen hoitovuoro vaihtuu, että pääsen tekemään omia hommiani (joko harrastus- tai työhommia), niin mies ilmestyy 1-2 tuntia myöhässä sovitusta.

Eilen teki taas näin ryyppyreisson päätteeksi, mun olisi pitänyt lähteä töihin parsimaan menetettyä työaikaa, niin mies tulee tunnin myöhässä. Siinä vaiheessa pakkasin miehen kamat ja viskasin ulos. Kun ne omat menot on niin tärkeitä, voi jäädäkin sille tielle. Ajattelin jäädä osittaiselle hoitovapaalle, niin ei tarvi menetettyä työaikaa olla koko ajan korvaamassa iltaisin/viikonloppuisin. Maksakoon ukko-kulta vaikkapa palkan erotuksen elareina. Mulle riittää ilmaisena piikana oleminen.

Onko tämä kaikilla aina näin vaikeaa? Miehillä on oikeus menoihin vain ilmoitusluonteisesti ja mennä ja tulla saa miten lystää, kyllä pikkuvaimo hoitaa kodin ja lapsen?

Kyllä varmasti on vaikeaa tuollaisen pirttihirmun kanssa.

Ainiin 0/5, eli täysin pas#ka provo.

Vierailija
26/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää kyytiä kirjoitti:

Hieno ratkaisu! Ne elarit eivät ole häävejä, koska ne on tarkoitettu lapsen eikä sinun elättämiseen. Jatkossa sekä viet, että haet lapsen päiväkodista. Oletko muuten kuullut eronneesta, jonka elintaso olisi parantunut? Onnea valitsemallasi tiellä! 😂

Että kaikki paska pitäis vaan niellä ja sietää?

Mulla samanikäinen lapsi kuin ap:llä, helpompaa on kahdestaan, kun kuviosta on pois vittuuntuminen toisen itsekkyyteen. Rahasta on nyt tiukkaa, mutta palaan elokuussa niinikään osittaiselle hoitovapaalle. Kela maksaa jotain "kotonaolopäiviltä", kompensoi vähän. Toki toisina päivinä on raskaampaa, mutta niinhän se elämän arjessa muutenkin menee. Omaa aikaa on kerralla enemmän, kun lapsi isällään tunteja tai välillä pari päivää.

Vierailija
27/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sopia tarkkaan tuo lyhennetty työaika, mitä se käytännössä tarkoittaa. Itse huomasin ainakin tekeväni samat työt kuin ennen, mutta aikaa oli vähemmän ja palkka pienempi. Tulostavoitteessa ei pomo myöskään huomioinut tätä lyhennettyä työaikaa.

Vierailija
28/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Itse olen niin kyllästynyt siihen, että kaikki pyörii miehen työn ja menojen ympärillä. Hän vain ilmoittaa, milloin hänellä on mitäkin ja minun tehtävä on järjestää omat työni ja menoni hänen menojen ympärille. Miehen mielestä hänen työnsä on paljon raskaampaa kuin minun, joten hän saa vapaapäivinä nukkua pitkään. Hänellä on myös arkivapaita, jolloin hän jää nukkumaan ja itse vien lapset päiväkotiin. Jos minulla on arkivapaa, mies lähtee kaikessa hiljaisuudessa aamulla ja minä vien lapset taas. Miestä ei tippaakaan kiinnosta lasten asiat, vaan hän kuvitelee, että kaikki asiat hoituu itsestään.

Tilanne vituttaa minua äärimmäisen paljon ja tästä on riidelty vaikka ja kuinka! Mies ei ymmärrä lainkaan miksi minusta tämä on epäreilua.

Vierailija
29/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Itse olen niin kyllästynyt siihen, että kaikki pyörii miehen työn ja menojen ympärillä. Hän vain ilmoittaa, milloin hänellä on mitäkin ja minun tehtävä on järjestää omat työni ja menoni hänen menojen ympärille. Miehen mielestä hänen työnsä on paljon raskaampaa kuin minun, joten hän saa vapaapäivinä nukkua pitkään. Hänellä on myös arkivapaita, jolloin hän jää nukkumaan ja itse vien lapset päiväkotiin. Jos minulla on arkivapaa, mies lähtee kaikessa hiljaisuudessa aamulla ja minä vien lapset taas. Miestä ei tippaakaan kiinnosta lasten asiat, vaan hän kuvitelee, että kaikki asiat hoituu itsestään.

Tilanne vituttaa minua äärimmäisen paljon ja tästä on riidelty vaikka ja kuinka! Mies ei ymmärrä lainkaan miksi minusta tämä on epäreilua.

Niin, olen todennut että kun miehelle ei mene perille hyvällä eikä pahalla, mikä olisi reilua ja kohtuullista, niin pitäköön sitten tunkkinsa. Jos mies haluaa kynnysmaton puolisoksi, niitä saa lidlistä eurolla. Siinäpähän nauttii nyt menoistaan ja vapaudestaan, me pärjätään kyllä mukulan kanssa kahdestaankin.

Vierailija
30/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitenkään mahdollista sun joskus lähteä miehen vapaan aikana ja vaan jättää ne lapset sille?

Vierailija
31/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että nyt on verenpaineet taas kohdillaan. Just miessä puhelimessa sunkuttaa, että onko se niin vakavaa, jos vapaapäivänä menen töihin tuntia myöhemmin. Idari ei tunnu käsittävän, että kun en voi venyttää sitä päivää toisesta päästä, niin se on taas kokonaistyöajasta pois. V*ttu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi