Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain vihdoin tarpeeksi

Vierailija
11.05.2018 |

Tilanne: meillä on 1,5-vuotias lapsi ja molemmat ovat kokoaikatyössä. Lapsi on päivähoidossa ja olemme miehen kanssa porrastaneet työaikamme siten, ettei lapsen päivästä tule liian pitkä. Eli käytönnössä mies vie lapsen tarhaan, kun minä olen lähtenyt aikaisemmin töihin, ja minä puolestani sitten haen lapsen tarhasta, kun pääsen lähtemäänkin aikaisemmin.

Mutta: miehellä on paljon työmatkoja, joka tarkoittaa että minä vien ja haen lapsen tarhasta, eli joudun tekemään lyhyempää päivää, jonka joudun sitten kompensoimaan joko viikonlopputöillä tai sitten illan kähmässä silmät ristissä. No minkäs teet, työmatka on työmatka.

Mutta nyt p*rk*le meni kuppi nurin. Työreissujen päälle mies katsoo, että hänellä on oikeus vielä laukata baareissa. Eli jälleen pois minun ajastani. Sitten kun sovitaan, että lapsen hoitovuoro vaihtuu, että pääsen tekemään omia hommiani (joko harrastus- tai työhommia), niin mies ilmestyy 1-2 tuntia myöhässä sovitusta.

Eilen teki taas näin ryyppyreisson päätteeksi, mun olisi pitänyt lähteä töihin parsimaan menetettyä työaikaa, niin mies tulee tunnin myöhässä. Siinä vaiheessa pakkasin miehen kamat ja viskasin ulos. Kun ne omat menot on niin tärkeitä, voi jäädäkin sille tielle. Ajattelin jäädä osittaiselle hoitovapaalle, niin ei tarvi menetettyä työaikaa olla koko ajan korvaamassa iltaisin/viikonloppuisin. Maksakoon ukko-kulta vaikkapa palkan erotuksen elareina. Mulle riittää ilmaisena piikana oleminen.

Onko tämä kaikilla aina näin vaikeaa? Miehillä on oikeus menoihin vain ilmoitusluonteisesti ja mennä ja tulla saa miten lystää, kyllä pikkuvaimo hoitaa kodin ja lapsen?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ratkaisu! Ne elarit eivät ole häävejä, koska ne on tarkoitettu lapsen eikä sinun elättämiseen. Jatkossa sekä viet, että haet lapsen päiväkodista. Oletko muuten kuullut eronneesta, jonka elintaso olisi parantunut? Onnea valitsemallasi tiellä! 😂

Vierailija
2/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit aivan oikein kun nakkasit loisen pihalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää kyytiä kirjoitti:

Hieno ratkaisu! Ne elarit eivät ole häävejä, koska ne on tarkoitettu lapsen eikä sinun elättämiseen. Jatkossa sekä viet, että haet lapsen päiväkodista. Oletko muuten kuullut eronneesta, jonka elintaso olisi parantunut? Onnea valitsemallasi tiellä! 😂

Joo, niinhän teen nytkin, monesti vien ja haen lapsen hoidosta, mutta osittaisella hoitovapaalla vain työvelvoitteeni vähenee. Ja nytkin palkkani menee lapsen huoltamiseen, elarit kompensoivat pienenevää palkkaani, joka edelleen menee lapselle.

En odota elintasoni nousevan erossa, nytkin hoidamme miehen kanssa omat menomme ja lapsen kulut puoliski.

Vierailija
4/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmää kyytiä kirjoitti:

Joo, niinhän teen nytkin, monesti vien ja haen lapsen hoidosta, mutta osittaisella hoitovapaalla vain työvelvoitteeni vähenee. Ja nytkin palkkani menee lapsen huoltamiseen, elarit kompensoivat pienenevää palkkaani, joka edelleen menee lapselle.

En odota elintasoni nousevan erossa, nytkin hoidamme miehen kanssa omat menomme ja lapsen kulut puoliski.

Juuri kaltaistesi naisten kannattaakin erota. Se on varmaan parhaaksi kaikille. Moni tosin havahtuu liian myöhään, ettei elämä ilman viinaan menevää isää ollutkaan ruusuilla tanssimista. Eikä uudesta kannata haaveilla, pienen lapsen äiti on alinta pohjasakkaa parisuhdemarkkinoilla.

Vierailija
5/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on virhekäsitys, että työt saattaisivat vähetä jos tekee lyhyempää työaikaa. Tästä kannattaa sopia kunnolla pelisäännöt työpaikalla. Muista pitää puolesi tässä.

Vierailija
6/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ratkaisu, helpompi sinulle hoitaa vain lastasi eikä sekä lasta että miestäsi! Turha kärvistellä yksipuolisessa suhteessa.

Toivottavasti hän joskus tajuaa kuinka olla kunnollinnen isä.

Vierailija
7/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne: meillä on 1,5-vuotias lapsi ja molemmat ovat kokoaikatyössä. Lapsi on päivähoidossa ja olemme miehen kanssa porrastaneet työaikamme siten, ettei lapsen päivästä tule liian pitkä. Eli käytönnössä mies vie lapsen tarhaan, kun minä olen lähtenyt aikaisemmin töihin, ja minä puolestani sitten haen lapsen tarhasta, kun pääsen lähtemäänkin aikaisemmin.

Mutta: miehellä on paljon työmatkoja, joka tarkoittaa että minä vien ja haen lapsen tarhasta, eli joudun tekemään lyhyempää päivää, jonka joudun sitten kompensoimaan joko viikonlopputöillä tai sitten illan kähmässä silmät ristissä. No minkäs teet, työmatka on työmatka.

Mutta nyt p*rk*le meni kuppi nurin. Työreissujen päälle mies katsoo, että hänellä on oikeus vielä laukata baareissa. Eli jälleen pois minun ajastani. Sitten kun sovitaan, että lapsen hoitovuoro vaihtuu, että pääsen tekemään omia hommiani (joko harrastus- tai työhommia), niin mies ilmestyy 1-2 tuntia myöhässä sovitusta.

Eilen teki taas näin ryyppyreisson päätteeksi, mun olisi pitänyt lähteä töihin parsimaan menetettyä työaikaa, niin mies tulee tunnin myöhässä. Siinä vaiheessa pakkasin miehen kamat ja viskasin ulos. Kun ne omat menot on niin tärkeitä, voi jäädäkin sille tielle. Ajattelin jäädä osittaiselle hoitovapaalle, niin ei tarvi menetettyä työaikaa olla koko ajan korvaamassa iltaisin/viikonloppuisin. Maksakoon ukko-kulta vaikkapa palkan erotuksen elareina. Mulle riittää ilmaisena piikana oleminen.

Onko tämä kaikilla aina näin vaikeaa? Miehillä on oikeus menoihin vain ilmoitusluonteisesti ja mennä ja tulla saa miten lystää, kyllä pikkuvaimo hoitaa kodin ja lapsen?

Minulla oli tollanen tilanne muutama vuosi sitten. Pistin ukon pihalle kylmästi kun alkoi todella vtuttaa ja stressitaso nousi kaikesta. Ihmettelin, että miksi siitä ei kuulu mitään, kun on yhteinen lapsikin. Oli numero lopetettu ja soitin exän siskolle, että missä se velipoikas on kun numero on lopetettu... Ai sä et tienny, se muutti Englantiin.. Eikä ole sen jälkeen kuuulunut yhtään mitään.

Vierailija
8/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ratkaisuhan sopii molemmille. Ukkeli pääsee nalkuttajasta eroon ja sinä voit elää elämääsi haluamallasi tavalla. Molemmat voittaa.

Vierailija
9/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun teet lapsen, niin sinä itse jäät taka-alalle. Lapsen kehitykselle on parasta, että kotona on sekä isä ja äiti, vaikka isä ei mikään ihanneisä olisikaan. Itse valitsit myös miehesi. Laita hänet katsomaan Jordan Petersonia, niin ehkä hän järkiytyy.

Vierailija
10/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri kaltaistesi naisten kannattaakin erota. Se on varmaan parhaaksi kaikille. Moni tosin havahtuu liian myöhään, ettei elämä ilman viinaan menevää isää ollutkaan ruusuilla tanssimista. Eikä uudesta kannata haaveilla, pienen lapsen äiti on alinta pohjasakkaa parisuhdemarkkinoilla.

Voi kuule, parisuhdemarkkinat tässä on viimeisenä mielessä ja se on kuvion pienin tragedia. Minä en suhdetta kaipaa vain suhteen takia, sitä tuntuu miehen olevan vaikea käsittää. Olen aina pärjännyt hienosti omillani.

Vierailija
11/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, Sain vihdoin tarpeekseni olisi oikea ilmaisu. Otsikko kuulostaa siltä, että olet saanut m**naa kunnolla.

Vierailija
12/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ukko tuumas?

Vierailija
13/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ukko tuumas?

Ai mitäkö? "No sekö on nyt tunnista kiinni?" "Ylireagoit" "Olet kohtuuton"

Valitse noista.

Vierailija
14/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyminen on hyvä syy antaa potkut miehelle.

Meillä eka varotus päällä kun tuli 15 min myöhässä kotiin meinoistaan!

Vierailija
15/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole lapsia. Tunnen itseni niin hemmetin vapaaksi ja stressittömäksi, kun lukee näitä lapsiperheiden juttuja...

Vierailija
16/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te naiset valitsemalla valitsette tuollaisia miehiä?

Itse osallistuisin erittäin mielelläni lapsen ja kodinhoitoon, viihdyn muutenkin hyvin kotona eikä ryyppäys kiinnosta yhtään.

Vierailija
17/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ukko tuumas?

Valitse noista.

Ai niin, olen lisäksi epäreilu. Edellisellä viikolla piipahti vain 1/2 tuntia paikallisessa (työreissun lisäksi), niin tällä viikolla piti sitten oikein päästä asioikseen istumaan sinne, koska tuota 1/2 tuntia ei kuulemma lasketa. Ensi viikolla sitten meneekin taas 3 päivää työreissussa. Jep, olen kohtuuttomuuden ruumiillistuma.

Aina puhutaan naisen logiikasta, mutta miesten matematiikka, se on jotain ihan muuta.

Vierailija
18/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika monilla vaikuttaa olevan tuollaista (kun nyt kysyt), ei kyllä kaikilla...

Miehesi vaikuttaa kaiken kaikkiaan hieman epäkypsältä jos ulkonakäyminen on kerta noin tärkeää. Varmaan oikea ratkaisu laittaa lusikat jakoon tässä kohtaa, kyllähän jotkut myös tuleva siinä vaiheessa järkiinsä, mutta sen varaan ei ehkä kannata laskea.

Vierailija
19/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ukko tuumas?

Valitse noista.

Ai niin, olen lisäksi epäreilu. Edellisellä viikolla piipahti vain 1/2 tuntia paikallisessa (työreissun lisäksi), niin tällä viikolla piti sitten oikein päästä asioikseen istumaan sinne, koska tuota 1/2 tuntia ei kuulemma lasketa. Ensi viikolla sitten meneekin taas 3 päivää työreissussa. Jep, olen kohtuuttomuuden ruumiillistuma.

Aina puhutaan naisen logiikasta, mutta miesten matematiikka, se on jotain ihan muuta.

Eli et heittänytkään pihalle

Vierailija
20/31 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset valitsemalla valitsette tuollaisia miehiä?

Itse osallistuisin erittäin mielelläni lapsen ja kodinhoitoon, viihdyn muutenkin hyvin kotona eikä ryyppäys kiinnosta yhtään.

Eikä kukaan ole lämmennyt lähestymisillesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan