Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykoottinen masennus, kokemuksia?

Vierailija
10.05.2018 |

Onko kukaan sairastanut psykoottista masennusta? Millaisia olivat psykoottiset oireet?

Itse olen ollut pari vuotta vakavasti masentunut, mutta nyt kevään mittaan kaikki vähäkin mielenkiinto on kadonnut esim. Seksiin. En ole kiinnostunut mistään, empatiani on kuollut. Aiemmin olin psykomotorisesti todella hidastunut ja ilmeetön, mutta se oire on nyt helmottanut sen sijaan Syyllisyyden tunteet on ihan jäätäviä, koen olevani kamala ihminen ja tuntuu, että kaikki läheiseni ajattelevat minusta samoin. Tuntuu, että alan tulla vainoharhaiseksi kun kuvittelen kaikkien vihaavan minua. Saan myös jatkuvasti voimakkaita itsetuhoisia mielikuvia esim. Jos näen pöydällä veitsen saan mielikuvan jossa puukotan itseäni sillä. Tai kadulla kävellessä saan mielikuvia jossa lyön käteni näyteikkunoista läpi..

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut psykoottista masennusta mutta kaksi psykoosia kylläkin. Mulla alkoi oireet suhteellisen viattomasti, aloin saada muistojen kaltaisia takautumia joista en tiennyt oliko niin oikeasti tapahtunut vai ei. Lähinnä keskusteluja ihmisten kanssa ja muistot tuntuivat ihan aidoilta vaikka oikeasti eivät olleetkaan. Lopulta kuitenkin olin niin sekaisin että luulin että joku tulee ja tappaa ja päädyin kadulle aamuyöstä riehumaan yövaatteissa. Onneksi naapurit soittivat lanssin ja poliisin kanssa hakivat pois ja hoitoon. Kannattaa varmaan mennä jonnekin apua pyytämään ennenkuin käy mitään pahempaa. Toivottavasti tästä oli apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi