Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA outoja sydämen lyöntejä?

Vierailija
10.05.2018 |

joka ilta rauhassa sohvalla istuessa tulee ylimääräinen lyönti! tuntuu tosi ikävältä ja nyt jo monta viikkoa - onko vaarallista?? mikä avuksi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lekuriin. Ei  me täällä tiedetä.

Vierailija
2/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorella iällä (<30v) voi tulla useinkin rytmihäiriöitä eivätkä ole missään tapauksessa vaarallisia. Jos rytmihäiriö kestää yli 10 minuuttia voi asian tutkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne ole vaarallisia. Täysin normaalia silloin tällöin, että on lisälyöntejä.

Vierailija
4/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä mulla on mutta aina kun luen sydämeen littyviä juttuja niin mua rupeaa pyörryttämään ja pelkään että tulee rytmihäiriö ja kaikki ajatus keskittyy sydämeen. YYYYYrh

Vierailija
5/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä mulla on mutta aina kun luen sydämeen littyviä juttuja niin mua rupeaa pyörryttämään ja pelkään että tulee rytmihäiriö ja kaikki ajatus keskittyy sydämeen. YYYYYrh

Sua vaivaa niinkin yksinkertainen juttu kuin paniikkihäiriö. Ikävä vaiva muttei vaarallinen. Helppo päästä eroon erilaisin keinoin, joista siedätyshoito on paras. Ajattelet vaikka sydäntä joka päivä niin huomaat, että päivä päivältä voit ajatella sitä kauemmin ja kauemmin kunnes et enää saakkaan paniikkikohtausta eikä rupea pyörryttämään. 

Vierailija
6/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee joskus sellaisia, että sydämessä tuntuu jäävän joku lyönti väliin ja sitten heti perään pari kolme nopeampaa lyöntiä. Tosi ällö tunne, mutta hengissä olen vaikka näitä on ollut jo vuosia aina silloin tällöin.

Vierailija
7/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee joskus sellaisia, että sydämessä tuntuu jäävän joku lyönti väliin ja sitten heti perään pari kolme nopeampaa lyöntiä. Tosi ällö tunne, mutta hengissä olen vaikka näitä on ollut jo vuosia aina silloin tällöin.

Selkäjumi/lihaskireys lapojen välissä

Vierailija
8/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua vaivaa niinkin yksinkertainen juttu kuin paniikkihäiriö. Ikävä vaiva muttei vaarallinen. Helppo päästä eroon erilaisin keinoin, joista siedätyshoito on paras. Ajattelet vaikka sydäntä joka päivä niin huomaat, että päivä päivältä voit ajatella sitä kauemmin ja kauemmin kunnes et enää saakkaan paniikkikohtausta eikä rupea pyörryttämään. 

Toi on varmasti tottakin.

Olen monesti ajatellutkin  , mutta silti saan oudot tuntemukset ja melkein taju mennyt.

Itseasiassa kerran makasin sängyllä ja tiedostin sydämeni, sitten rupesin pelkäämään että saan sen jotenkin rytmihäirittyä tai että se kohta pysähtyy..

Siinä tulikin hirveä hiki ja sydän tuntu että pamppaili kovaa , ja loppupeleissä tunsin outoa vapinaa kehossa , myös sydämen kohdalla ihan kuin olisin kunnolla tärissyt sisältä :o.

Pakko oli vetää happea ja äkkiä vaihtaa asentoa. Tätä jatku jonkun aikaa eri päivinä ja tuli pakkomielle asiaan.  Nykyään koitan olla ajattelematta yhtään mitään sydämeen liittyvää ja hyvin pääsen eteenpäin.  Mulla on valitettavasti muitakin asioita mitkä tekevät mut oireilemaan näin. Esim hengityksen ajattelu ja sen loppuminen. Sen jälkeen en saanutkaan henkeä vaikka käskin hengittämään. Onneksi sitten ihan lopussa kuitenkin sain keuhkot avattua.

Nytkin tuli kesken ton stoorin pieni ällö olo ,mutta ei paha onneksi. Ja pitkä stoori sori :)

Vierailija
9/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorella iällä (<30v) voi tulla useinkin rytmihäiriöitä eivätkä ole missään tapauksessa vaarallisia. Jos rytmihäiriö kestää yli 10 minuuttia voi asian tutkia.

Kiitos! huojentaa mieltä. ap

Vierailija
10/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan jokaisella on joskus rytmihäiriöitä. He eivät vain huomaa niitä.

Yleisin rytmihäiriö on juuri tuollainen lisälyönti. Tuntuu muljahduksena rinnassa. Joskus ihminen luulee, että sydämenlyönti jää väliin, mutta todellisuudessa se siis on lisälyönti, jonka jälkeen seuraavaan lyöntiin on pidempi väli, kun rytmi taas tasoittuu.

Nuo ovat vaarattomia, jos ne eivät aiheuta kipua tai tajunnanmenetystä ja tulevat enimmäkseen levossa.

Niitä voi olla runsaastikin, jopa joka toinen tai kolmas lyönti melko pitkäänkin ja silti olla vaarattomia. Jos rytmi on aivan täysin epäsäännöllinen, mene lääkärille puolen vuorokauden jälkeen, kyse voi olla ns. eteisvärinä, joka lisää aivoveritulpan riskiä.

Mutta jos ne lisääntvät oikein kovasti (tai siis aiheuttavat kipua, pyörtymisen jne.), kannattaa mennä lääkäriin tutkimuksiin. Vaikka häiriö itsessään ei olisikaan epänormaali, sen taustalla oleva syy voi olla hoitoa vaativa.

Lääkärissä sinulta otetaan ekg ja jos siihen ei osu rytmihäiriötä, rytmiä voidaan nauhoittaakin ns. Holter-mittauksella päivän, pari.

Mutta kuten sanoin, sinulla vaikuttaa olevan tuikitavallisia ja täysin harmittomia lisälyöntejä. Ota iisisti.

Vierailija
11/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät yleensä ole vaarllisia. jätä liika kofeiinin juonti, älä valvo tai stressaa. mulla oli tossa juuri parin viikon kausi, että joka päivä tuli muljahdus muutaman kerran päivässä.. 

Vierailija
12/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on varmasti tottakin.

Olen monesti ajatellutkin  , mutta silti saan oudot tuntemukset ja melkein taju mennyt.

Itseasiassa kerran makasin sängyllä ja tiedostin sydämeni, sitten rupesin pelkäämään että saan sen jotenkin rytmihäirittyä tai että se kohta pysähtyy..

Siinä tulikin hirveä hiki ja sydän tuntu että pamppaili kovaa , ja loppupeleissä tunsin outoa vapinaa kehossa , myös sydämen kohdalla ihan kuin olisin kunnolla tärissyt sisältä :o.

Pakko oli vetää happea ja äkkiä vaihtaa asentoa. Tätä jatku jonkun aikaa eri päivinä ja tuli pakkomielle asiaan.  Nykyään koitan olla ajattelematta yhtään mitään sydämeen liittyvää ja hyvin pääsen eteenpäin.  Mulla on valitettavasti muitakin asioita mitkä tekevät mut oireilemaan näin. Esim hengityksen ajattelu ja sen loppuminen. Sen jälkeen en saanutkaan henkeä vaikka käskin hengittämään. Onneksi sitten ihan lopussa kuitenkin sain keuhkot avattua.

Nytkin tuli kesken ton stoorin pieni ällö olo ,mutta ei paha onneksi. Ja pitkä stoori sori :)

Itselle tulee selällään maatessa joskus rytmihäiriöitä, ennen tuli vielä useammin. Sellaisia muljahduksia. Ne eivät tosiaan ole vaarallisia, ja itsellä auttoi välittömästi kun käännyin mahalleni. Voi olla, että rintalasta aiheutti paineen tunteen sydämessä, joka sitten aiheutti rytmihäiriön ja joka mahalleen kääntyessä laukesi kun sydäntä ei enää painanut mikään. Osasin liittää tämän stressiin ja väsymykseen. 

Vierailija
13/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän ihmisen jolla oli sekä tykytystä että muljahteluja, todettiin vaarattomaksi.

Vierailija
14/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tuollainen on lisälyönti.

Sitä lisälyöntiä ei huomaa, mutta sen jälkeen pulssissa on tauko, sitten tuntuu lyönti muljahduksena, ja sydän takoo hetken nopeasti. Pahoinvoiva olo ja hieman huimausta tulee minulle.

Vierailija
15/15 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Turha vauhkoontua. Voit toki varata ajan sydänfilmiin terveyskeskuksen ajanvarauksen kautta. Moni ikäisesi laukkaa päivystykseen ja sielläkin filmataan, ja oikeasti ensiapua odottelevat sitten jonossa tai paaripaikoilla, kun hoitajat rauhoittelevat junnuja. Paras neuvo: kuullostele vähemmän itseäsi. Oma napa kiinnostaa tokikin ja pitääkin, mut kyllä sen sitten huomaa, jos on oikeasti hätä.  Silloin ei vauvalehdelle tulla määkimään.