Vatsarasva pois täsmäiskulla
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005673550.html?utm_campaign=tf-HS…
Onks joku lukenu tän? Mikä se juju oli?
Kommentit (9)
En ole lukenut, mutta kyse lie ollut sisäelinten ympärille kertyneestä ns. viskeraalisesta rasvasta.
Se on helppo poistaa, sillä se on se rasva joka palaa ensimmäisenä kun alat laihduttamaan.
Laihduttaminen onnistuu vain kun pidät elimistöäsi miinuskaloreilla, eli ahdat kitusiisi vähemmän kaloreita kuin kulutat. Kyse on siis fysiikasta, ei psykologiasta.
No, etkö itse? Jutun otsikko on harhaanjohtava, mutta kun luet jutun niin "juju" on lihasvoimaharjoittelu mm kahvakuulalla, penkkipunnerrukset jne. ihan perus kuntosali settiä. Jutussa ei ilmennyt mitään autuaaksi tekevää "jujua", että nyt pääsee vatsarasvasta näppärään eroon vaan työtä se vaatii kuten tähänkin asti.
Ei minulla vatsan ympärys pienentynyt edes kuntosaliharjoittelulla. Kaikkea muuta kuin helppoa päästä eroon.
Viskeraalirasvahan on aktiivista rasvaa eli rullaa koko ajan verisuonissa ja on siten koko ajan valmiudessa palaa, kunhan vaan joku polttaisi. Esim. jos kilon laihtuminen näkyy sentin kaventumisena, niin jos fläsää on nimenomaan keskivartalossa, on suhdeluku usein toinen. Eli esim. kympin laihtuminen voi laihduttaa vatsanseudulta 15 senttiä. Rasva ei siis pala tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Viskeraalirasvahan on aktiivista rasvaa eli rullaa koko ajan verisuonissa ja on siten koko ajan valmiudessa palaa, kunhan vaan joku polttaisi. Esim. jos kilon laihtuminen näkyy sentin kaventumisena, niin jos fläsää on nimenomaan keskivartalossa, on suhdeluku usein toinen. Eli esim. kympin laihtuminen voi laihduttaa vatsanseudulta 15 senttiä. Rasva ei siis pala tasaisesti.
Olen laihtunut nyt kaksi kiloa, mutta vyötäröltä ei ole lähtenyt senttiäkään vielä.
Mitä enemmän nainen vanhenee, sitä vaikeampi on päästä eroon vatsarasvasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän nainen vanhenee, sitä vaikeampi on päästä eroon vatsarasvasta.
Totta, olen 47v peruskuntoinen hoikka ihminen mutta mahassa on sellainen nallekerros päällä. Se on siis selvästi mahan päällä oleva rasvakerros, kuvittele lapsen piirtämää nallea niin siinä se on :D https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSrRAYQNowCkHCt0E3…
Jos laihdun, lähtee rasva tisseistä ja pepusta, jotka ovat jo ennestään pienet. Hormonit ilmeisesti määräävät rasvan jakautumisen vartalossa. Se ainoa kerta kun minulla oli vyötärö oli kun olin raskaana ensimmäiset kaksi kuukautta. Rasva jotenkin valui lanteille ja tisseihin. :)
Olen 173cm 60kg.
Onko joku lukenut tuon jutun? Itse alan olla epätoivoinen, kun vatsa vain kasvaa. Lantiolta lähtee rasvaa, mutta vatsasta ei. Ylimääräisiä senttejä on yli 20. Varaa siis olisi.
Eiks kukaan?