Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kuolisit nyt, mitä lapsesi perisivät?

Vierailija
10.05.2018 |

Puolikkaan talon n. 1250000 + 25000e rahastoja/osakkeita. Tämä kahdelle miinus perintöverot. Eli reilut 50000e kummallekkin. Lapset 16 ja 18v

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Perintö kokonaisuudessaan menisi puolisolle vain lakiosan lasten olisi mahdollista vaatia mutta en usko että tässä vaiheessa vaatisivat.

Toivottavasti vaatisivat etteivät jää kokonaan ilman.

Jos vaativat eivät saa kuin lakiosan jos eivät vaadi saavat kyllä perinnön sitten aikanaan kun pystyvät sitä hallitsemaan tai nykyisen testamentin mukaan siinä vaiheessa kun sekä minä että puoliso/heidän toinen vanhempansa olemme kuolleet.

Lakiosa on aina parempi kuin ei mitään. Muistakaa aina vaatia lakiosaston, etenkin jos vanhemmillamme on ollut keskinäinen omistusoikeustestamenttii. Näissä omistusoikeustestamenteissa omaisuus yllättävästi häviää lesken käytössä.

Alaikäisiä lapset ei tällä hetkellä itse edes pystyisi sitä lakiosaa vaatimaan vaan se olisi heidän edunvalvojansa/maistraatin päätettävissä onko sen vaatiminen lasten edunmukaista.

Pääsääntöisesti viralliset edunvalvojat sitä aina vaativat.

Lakimiehen mukaan erittäin harvoin vastaavissa tilanteissa kuin mitä meidän tilanteemme on. Siihenkin on toki varauduttu mutta itse en näe sitä lasten edunmukaisensa.

Ei sitä sinulta kysytäkään.

Mahdotonta han se siinä vaiheessa olisikin.

Vierailija
42/46 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet asunnosta, velkojen maksun jälkeen n. 100 000 € molemmat. Joku henkivakuutus on, mutta se taitaa olla miehen hyväksi.

Muita säästöjä on parikymmentä tuhatta euroa, ei riittävästi kuittaamaan perintöveroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok-talo n.130t€, käteisvarat, osakkeet, auton, veneen, moottoripyörät, nämä ehkä 50t€

Vierailija
44/46 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolikkaan talon n. 1250000 + 25000e rahastoja/osakkeita. Tämä kahdelle miinus perintöverot. Eli reilut 50000e kummallekkin. Lapset 16 ja 18v

Alaikäinen Saa niin isot huojennukset perintöverosta, että käytännössä hän ei tuolla omaisuudella maksaisi sitä ollenkaan.

Vierailija
45/46 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta

Kinnteisto 400 000e, puolet puolison, ei lainaa

300 000£ henkivakuutus, lapset edun saajia

Rahastoja ja  osakkeita 240 000e

Eli noin 260 000e/ karsa

Vierailija
46/46 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo velka vähennetään niin asunnosta, autosta ja irtaimistosta noin 25000€. Olen 40v niin heikolla on talous.