Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistokateus, kumma tauti

Vierailija
10.05.2018 |

miksi ihmiset on niin kauhean vihaisia yliopiston käyneille tai siellä opiskeleville?
Jos on kykyä ja halua opiskella niin miksi kaikki lyttää niin kamalasti?
Joku ihme kateus?
Oon tosi iloinen ja ylpeä että olen yliopistossa mutta tiedän että moni joka ei uskaltanut hakea ja nyt vaikka amk niin ois ihan hyvin pärjännyt jos ois jaksanut lukea ja kiinnostus riittää...
Yliopisto on kuitenkin se korkein opinahjo, jotenkin pitkään jo tuntunut että ihme alemmuskomplekseja ja nykyään esim. tää Huhtis-kohu niin ehkä niihin syytä

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf?????

Vierailija
2/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vain ärsyyntynyt parille tuntemalleni yliopistotapaukselle jotka pääsi yliopistoon muttei heillä ollutkaan siellä kivaa ja sitten haettiin toiseen ja sekään ei ollut kivaa ja sitten kolmanteen, jossa tajuttiin ennen valmistumista ettei tämä olekaan minun juttu! Toinen käy sen kuitekin loppuun ja toinen on hakenut neljänteen yliopistoon.

Kaksi ihmistä siis, ja molemmat kokeilivat eri aloja huvikseen! Miettikää montako opiskelupaikkaa he ovat  jo tässä vaiheessa vieneet sellaisilta jotka olisivat oikeasti halunneet opiskella kyseisiä aloja???

Toinen noista kehtaa vielä kehua kaikille että hän halusi kokeilla miten helposti pääsee joka paikkaan. Toki on sellaista pänttääjätyyppiä ja hyvät yo-todistukset ettei ongelmaa ole ollut ja aina heittämällä sisään, mutta teki tuota vaan kerätäkseen sulkia hattuunsa! Älytöntä!

Itselläni on ylempi AMK-tutkinto, mutta tarkoitus jatkaa ylipoistossa jotain kursseja. Tai jos työnantaja tarjoaa jotain ja maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ihmiset on niin kauhean vihaisia yliopiston käyneille tai siellä opiskeleville?

Jos on kykyä ja halua opiskella niin miksi kaikki lyttää niin kamalasti?

Joku ihme kateus?

Oon tosi iloinen ja ylpeä että olen yliopistossa mutta tiedän että moni joka ei uskaltanut hakea ja nyt vaikka amk niin ois ihan hyvin pärjännyt jos ois jaksanut lukea ja kiinnostus riittää...

Yliopisto on kuitenkin se korkein opinahjo, jotenkin pitkään jo tuntunut että ihme alemmuskomplekseja ja nykyään esim. tää Huhtis-kohu niin ehkä niihin syytä

tämä. aina on sukulaisilla suut hymyssä sukujuhlissa ja valmistujaisissa, sitten vaikka meitä dippainssejä aina jaksetaan muistuttaa kuinka hyvin joku naapurin hitsariwellu tienaa autokorjaamolla. Nii-in, se kiinnosti häntä, ei mua. Joskus huvittaa kokeilla mihin älykkyys riittää akateemisessa maailmassa, hitsari voi olla ihan yhtä älykäs mutta häntä ei huvittanut tai uskaltanut myöntää itselleen, sukulaisille ja muille että olisi ehkä huvittanut. Joko siellä takarivissä irvistellään KUN JOTAKUTA OIKEASTI KIINNOSTAA?

Mä kanssa opiskelija, nautin aivan joka sekunnista koska tää on mun unelma -mun- tajuutteko, ei teidän pettymys että joku menee ja tekee vaan mä itse päätin ja teen ja oon, ei se oo teiltä pois.

Rehti kysymys, pitäiskö teidän mielestä yliopistot lakkauttaa että kaikki olisi "yhtä älykkäitä"?

Vierailija
4/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole kateudesta vaan ärtymyksestä ihmisiä kohtaan, jotka kuvittelevat olevansa jotenkin parempia koulutuksensa vuoksi. En minä ainakaan vaihtaisi AMK-koulutustani ja palkkaani maisterin tutkintoon ja puolta pienempään palkkaan.

Vierailija
5/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisesta tutkinnosta nillittäjille, sanotko sä amispudokkaalle että et ois hakenut, veit joltain paikan? Et varmaan...

Itsellä D-I ja huvitti vaan jatkaa, en koe vieneeni paikkaa keneltäkään- sama viiva---

Vierailija
6/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisilla on niin kova tarve korostaa kuvitteellista paremmuuttaan. "Yliopistokateuskin" esiintyy vain ja ainoastaan akateemisten omissa pikku päissä.

Vierailija
7/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun hyväksymiskirje kolahtaa postiluukusta, You Know

Harmaat sumuiset aamut  luentosaleissa... Nauraminen vähän kuluneille vitseille pfroffalle jonka kurssin joutuu tuplaamaan...

Tenttikauhu kun ei tiedä mitään ja tietää ettei tiedä...

Hymyily jollekulle puolitutulle josta tietää että tuota kiinnostaa sama...

Lukeminen oman alan lehtiä yliopiston kirjastossa...

En kyllä vaihtais hetkeäkään pois

Vierailija
8/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se jatkuva amiksen ja amkin mollaaminenhan ei vaikuta asiaan... Ja aivan syyttä suotta, ei tarvitse olla mitenkään erityisellä älykkyydellä siunattu, että pärjää mukavasti yliopistossa. Näin niinkuin kaikki koulutusasteet läpikäyneenä voin todeta kun olen päässyt vertailemaan touhua lukiossa ja amiksessa ja sittemmin amkissa ja yliopistossa.

Vierailija
9/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeesti, ei kukaan ole sinulle kateellinen. Miksi ihmeessä olisi? Jos yliopistoon haluaa, sinne kyllä pääsee. Joillekin aloille on vaikea päästä, mutta toisille aloille pääsee todella helposti. Moneen AMK-koulutukseen on paljon vaikeampi päästä kuin yliopistoon.

Vierailija
10/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä amk- että yliopistotutkinto. Amk-tittelillä työssä ja yliop.tutkinto lähinnä jatko-opintoina.

Kumpaakin arvostan.

Vierailija
11/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan inhottava ihminen noissa harhoissasi. Kuvittelet, että muut ovat sinulle kateellisia, koska he ehkä suhtautuvat sinuun negatiivisesti? Oletko ajatellut, että negatiivisesti suhtautuminen johtuu siitä, että nostat itseä muiden yläpuolelle?

Vierailija
12/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri kirjoitti:

Kyse ei ole kateudesta vaan ärtymyksestä ihmisiä kohtaan, jotka kuvittelevat olevansa jotenkin parempia koulutuksensa vuoksi. En minä ainakaan vaihtaisi AMK-koulutustani ja palkkaani maisterin tutkintoon ja puolta pienempään palkkaan.

Et varmaan vaihtaisi DI-tutkintoonkaan

Vierailija
13/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoon pääsee keskimäärin alle kymmenes hakijoista joten jokaista päässyttä kohtaan on ne kymmenen kateellista.

Arvostan ylempää amiskaa sillain että ne nieli sen tai meni kiinnostuksen mukaan ja haki kaiken sen opin mitä amk voi tarjota, kukaan yliopisto-opiskelija ei voi sanoa samaa koska se korkeimman tiedon maailmahan on loputon

oon huomannut että esimluonnontieteen aloilla kun yo-tyyppi ottaa laskimen esiin niin ylemmät amk on juuri niitä jotka tajuaa että nyt kannattaa ehkä katsoa...

Vierailija
14/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ryhmässä Amk:ssa on aika monta maisteria. Ei ole töitä löytynyt. Kukaan ei kyllä ole heille kateellinen.

Vierailija
15/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vain ärsyyntynyt parille tuntemalleni yliopistotapaukselle jotka pääsi yliopistoon muttei heillä ollutkaan siellä kivaa ja sitten haettiin toiseen ja sekään ei ollut kivaa ja sitten kolmanteen, jossa tajuttiin ennen valmistumista ettei tämä olekaan minun juttu! Toinen käy sen kuitekin loppuun ja toinen on hakenut neljänteen yliopistoon.

Kaksi ihmistä siis, ja molemmat kokeilivat eri aloja huvikseen! Miettikää montako opiskelupaikkaa he ovat  jo tässä vaiheessa vieneet sellaisilta jotka olisivat oikeasti halunneet opiskella kyseisiä aloja???

Toinen noista kehtaa vielä kehua kaikille että hän halusi kokeilla miten helposti pääsee joka paikkaan. Toki on sellaista pänttääjätyyppiä ja hyvät yo-todistukset ettei ongelmaa ole ollut ja aina heittämällä sisään, mutta teki tuota vaan kerätäkseen sulkia hattuunsa! Älytöntä!

Itselläni on ylempi AMK-tutkinto, mutta tarkoitus jatkaa ylipoistossa jotain kursseja. Tai jos työnantaja tarjoaa jotain ja maksaa.

Kolme sanaa: Luku. Kausi. Maksu.

Vierailija
16/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta se vain on,ei kannata välittää. Itse kun aikanaan pääsin yliopistoon opiskelemaan ja olin tietysti asiasta tosi iloinen ja tottakai asian kerroin myös silloiselle parhaalle ystävälleni luullen,että hän myös iloitsisi kanssani, mutta hän vain totesi,että kyllä hänkin olisi yliopistoon mennyt, jos olisi yhtään kunnianhimoa. Täytyy sanoa,että olisi kannattanut valita joku toinen älä,jotta olisi hyville tienesteiile päässyt,mutta yliopistokoulutusta en kadu ja arvostan todella paljon-paras opiskelupaikka ollut ehdottomasti.Nuoruudessa kun sitä vielä ei tiennyt mitä tehdä,niin tuli opiskeltua sekä aluksessa että opistossa.Molemmat oli kivoja,mutta vasta yliopistossa tuntui, että oli oikeassa paikassa.Amiskassa pärjäsi käsistään näppärät,yliopistossa luku-ja kirjoitus ja puhujaihmiset ja opistossa siltä ja väliltä.Itse huomasin olevani luku-ja kirjoitus sekä puheleminen.

Kaikki em. ovat tärkeitä,mutta mikä sopii toiselle ei ole hyvä jollekin muulle.

Vierailija
17/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole sinulle kateellinen jos haluat vuositolkulla tuhlata elämästäsi opiskeluun. Pidä ittelläs vaan

Vierailija
18/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, mutta enpä juuri huutelekaan. Ihmisiä ärsyttävät turhan tärkeät ihmiset.

Vierailija
19/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin mieheni aikanaan yliopistossa. En koskaan itse valmistunut, vaan vaihdoin mielenkiintoisempaan alaan. En edes tiennyt, että on olemassa jokin yliopistokateus tai vastaavasti yliopistopuolella muun kuin akateemisen koulutuksen halveksuminen. Siis en tiennyt ennen kuin huomasin, että miehen veljen vaimo (opettajana yliopistolla) halveksii minua, koska en ole akateeminen.

Minut on kasvatettu uskomaan ihmisten väliseen tasa-arvoon ja siihen, että kaikki koulutus on hyvästä ja jokainen ammatti on arvokas. Kyllä hämmästyin kovasti kun tajusin olevani toisen ihmisen silmissä niin kovin mitätön.

Vierailija
20/22 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateutta se vain on,ei kannata välittää. Itse kun aikanaan pääsin yliopistoon opiskelemaan ja olin tietysti asiasta tosi iloinen ja tottakai asian kerroin myös silloiselle parhaalle ystävälleni luullen,että hän myös iloitsisi kanssani, mutta hän vain totesi,että kyllä hänkin olisi yliopistoon mennyt, jos olisi yhtään kunnianhimoa. Täytyy sanoa,että olisi kannattanut valita joku toinen älä,jotta olisi hyville tienesteiile päässyt,mutta yliopistokoulutusta en kadu ja arvostan todella paljon-paras opiskelupaikka ollut ehdottomasti.Nuoruudessa kun sitä vielä ei tiennyt mitä tehdä,niin tuli opiskeltua sekä aluksessa että opistossa.Molemmat oli kivoja,mutta vasta yliopistossa tuntui, että oli oikeassa paikassa.Amiskassa pärjäsi käsistään näppärät,yliopistossa luku-ja kirjoitus ja puhujaihmiset ja opistossa siltä ja väliltä.Itse huomasin olevani luku-ja kirjoitus sekä puheleminen.

Kaikki em. ovat tärkeitä,mutta mikä sopii toiselle ei ole hyvä jollekin muulle.

WAU! Minkälaista oli opiskella aluksella? Ihan avaruusalus? Opiskelitko tuolla aluksella älää? Älä kuulostaa aika mielenkiintoiselta, oletko nyt älän tohtori?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä