Taas monta yksinäistä päivää edessä, miten selviän?
Neljä vapaapäivää koulusta edessä, neljältä tuttavalta olen kysynyt, jos voitaisiin nähdä jonain päivänä. Kaikki kieltäytyivät eri syihin vedoten.
Mistä ihmiset löytää sisältöä elämäänsä? Minulla on muutama ystävä (nyo yllämainitut, jotka eivät melkein koskaan ehdi nähdä), enkä ikinä ole ikinä seurustellut. Ihastunut en ole ollut yli kymmeneen vuoteen.
Ja kamalinta on, että ulkona on ihana sää, ja en keksi miten siitä voisi yksin nauttia muuten kuin kävelylenkkien avulla. Tänään kävelin metsässä kolme tuntia, mutta edelleen on kurja olo. Nyt taas sisällä pienessä yksiössä. Onko kellään ehdotuksia, miten saisin ajan kulumaan?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oikeasti suomalaisen yhteiskunnan tulisi jo puuttua tähän yksinäisyyden epidemiaan, joka maatamme vaivaa. Sen vuoksi myös tavallaan ei synny uusia suomalaisiakaan, kun kukaan ei pariudu todella. Halutaanko suomalaiset ajaa yksinäisyyteen, jolloin ei synny yhteistä joukkovoimaa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Siten suomalaisia on helpompi hallitakin ja johdatella ties mihin. Esim. SDP voisi nyt tehdä hellän ja perin inhimillisen kampanjan tulevia vaalejakin varten, missä aletaan järjestää tehokkaasti tapaamispaikkoja eri ikäisille ilman alkoholiakin. Ja lukekaa tämä viesti sitten rivien välistä ja herkin silmin, ei kirjaimellisesti. :)
No huh-huh! Onko tämäkin yhteiskunnan vika? Mitäs jos ihmiset ihan itse ottaisivat itseään niskasta kiinni ja oikeasti tekisivät itsensä oman hyvinvointinsa eteen töitä?
Ja poliitikoille ei kannata sälyyttää yhtään enempää huolia ja töitä, kun eivät selviä näistä nykyisistäkään. Ja eivät poliitikot ole kiinnostuneita kansalaisista, vaan seuraavista vaaleista vain.
No, ei ole ihmekkään että nuo ap:n kaverit välttelee sitä, jos ap on tuollainen uhriutuja ja toisissa roikkuja. Ole ystävällinen ja mielenkiintoinen, niin ympäriltä ei ihmiset ihan juoksemalla kaikkoa. Ja onhan noita tapahtumia pyhinäkin. Katso paikkakuntasi 'mitä tapahtuu' palstaa, ja mene erilaisiin tapahtumiin. Kyllä siellä voi jutella ihmisten kanssa. Hus pois sieltä kotoa, ei sieltä kukaan tule sinua hakemaan seurakseen.