Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksetaanko Prisman työntekijöille urakkapalkkaa vai pakottaako työnantaja epäinhimilliseen työtahtiin muuten vaan?

Vierailija
10.05.2018 |

Tälläkin viikolla meinasin jäädä kolmen lavakaahaajan alle ja joka puolella Prismaa saa väistellä kun vihaisen näköiset työntekijät heittelevät tavaraa hyllyihin kauhealla vimmalla, ja mitäänhän ei heiltä uskalla kysyä kun tiuskivat vaan pää punaisena.
Ero on kyllä suuri Cittariin, missä asiakas saa kävellä rauhassa eikä tarvitse pelätä, että työntekijät jyrää päälle lavakärryillä ja siellä saa myös aina ystävällisen vastauksen myyjiltä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue SOK:n uudesta automaatio logistiikkakeskuksesta. Tavarat tulevat päiviä myöhässä kauppaan, joten työntekijöillä todellakin on nykyään kiire!

Vierailija
2/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heillä on huono työilmapiiri muuten vaan. Tai kuorman purku kiukuttaa, kun olisi kivempi istua kassalla. Citymarketeissa on paljon vuokrafirmoista palkattuja hyllyttäjiä, jotka eivät siis ole kaupan omaa henkilökuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue SOK:n uudesta automaatio logistiikkakeskuksesta. Tavarat tulevat päiviä myöhässä kauppaan, joten työntekijöillä todellakin on nykyään kiire!

No tämä selittää vähän. Prisma ei siis itse voi päättää milloin tavarat tulee ja kun ne sitten vihdoin tulee ruuhka-aikaan, niin ne pitää äkkiä runnoa hyllyyn, niin että asiakkaat ei mahdu tekemään ostoksiaan kun kaikki työntekijät pistetään kiireellä täyttämään hyllyt ja ajelemaan asiakkaiden päälle. Onneksi on muitakin kauppoja.

Vierailija
4/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä selittää vähän. Prisma ei siis itse voi päättää milloin tavarat tulee ja kun ne sitten vihdoin tulee ruuhka-aikaan, niin ne pitää äkkiä runnoa hyllyyn, niin että asiakkaat ei mahdu tekemään ostoksiaan kun kaikki työntekijät pistetään kiireellä täyttämään hyllyt ja ajelemaan asiakkaiden päälle. Onneksi on muitakin kauppoja.

Jep näin se menee. Tästä voisi kirjoittaa enemmänkin mutta pelkään SOK-mafiaa :D

Voisin kuitenkin kuvitella että tavarat tulevat vaikka tunteja myöhässä Prismaan, joten on todellinen hoppu saada ne hyllyyn. Varmaankin ennen homma hoidettii ennen kaupan aukeamista; nyt keskellä ryysistä.

Vierailija
5/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ny taas? :D

Olen töissä ässällä ja kyllä ne tavarat tulee ihan oikeaan aikaan. Teidän Prismassa ei ole vaan hyviä työntekijöitä ja noista pitää antaa palautetta toimipaikkaan pian.

Vierailija
6/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ainakaan tuollaista ole. Ihan rauhassa laittelevat ja juttelevat asiakkaille ja keskenään. 

Tosin välillä on jotkut hyllyt turhan kauan tyhjänä.

Vierailija
7/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Prismassa myyjät hyllyttää? Kaikissa näkemissäni tapauksissa siellä on työkokeilijat tai sitten ulkopuolinen "hyllytysfirma".

Lidlissä on ihan aina hyllyjen täyttäminen ruuhka-aikaan. Kertaakaan en ole onnistunut käymään ko. kaupassa siten, etteikö joutuisi väistelemään kuormia.

Vierailija
8/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat tehokkaat työntekijät on Lidlissä. Turha yrittää esittää muuta. Omin silmin tämän voi todeta. Toinen juttu sitten että pärjäisikö iäkkäämpi työntekijä Lidlissä.

Vierailija
9/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs sitten se kun Prismaan on rakennettu monta kymmentä kassaa ja liian usein on vain 2-3 kassaa käytössä ja jonot ulottuvat jo hyllyvälikköihin. Saa ainakin minun otsasuoneni sykkimään.

Vierailija
10/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän prismassa on ystävälliset työntekijät. Ei jyrää päälle, ja aamuisin kohteliaasti sanoo hyvää huomenta. Tekee hyvin tilaa ja kysyy kyllä tarvitsenko apua jos näkee että olen ihan hukassa.

Vierailija
11/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Prismassa myyjät hyllyttää? Kaikissa näkemissäni tapauksissa siellä on työkokeilijat tai sitten ulkopuolinen "hyllytysfirma".

Lidlissä on ihan aina hyllyjen täyttäminen ruuhka-aikaan. Kertaakaan en ole onnistunut käymään ko. kaupassa siten, etteikö joutuisi väistelemään kuormia.

Kyse on tietysti siitä että hyllyttäminen on jatkuvaa. Tämä taas seurausta siitä että koko ajan työntekijä tekee käsillään jotain eikä patsasastele jossain nurkassa. 

Olen huomannut että heillä usein hiki kimmeltää otsalla ja hiukan pään punotusta. Voisi ajatella näin että enempää työnantajan ei pidä vaatia.

Vierailija
12/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän prismassa on ystävälliset työntekijät. Ei jyrää päälle, ja aamuisin kohteliaasti sanoo hyvää huomenta. Tekee hyvin tilaa ja kysyy kyllä tarvitsenko apua jos näkee että olen ihan hukassa.

Myös Lidlissä on ystävälliset työntekijät. Heillä vaan ei ole aikaa ottaa vastaan jokaista asiakasta erikseen ja käsipäivää sanoen.

Vierailija
13/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ny taas? :D

Olen töissä ässällä ja kyllä ne tavarat tulee ihan oikeaan aikaan. Teidän Prismassa ei ole vaan hyviä työntekijöitä ja noista pitää antaa palautetta toimipaikkaan pian.

Itse olen Inexillä töissä, ja todellakin on pahoja ongelmia!

Vierailija
14/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs sitten se kun Prismaan on rakennettu monta kymmentä kassaa ja liian usein on vain 2-3 kassaa käytössä ja jonot ulottuvat jo hyllyvälikköihin. Saa ainakin minun otsasuoneni sykkimään.

Tää on totta ja olen huomannut, että ongelma on pahentunut kun aukioloaikoja on pidennetty. Säästetään sitten vissiin työntekijöiden palkoissa päivällä kun kymmenestä kassasta on ruuhka-aikaan auki vain joku kolme. Aika venäläinen meininki.

Vierailija
15/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meidän Prismassa on asia ihan toisin, aivan järkyttävä kaaos päivisin, mutta en halua mainita paikkaa, sillä tuossa Prismassa on myös muutama ihana ja hymyilevä myyjä jotka tosiaan tuon kaaoksen keskellä jaksavat olla ystävällisiä, mutta kaikki loput on helvetin kypsyneen näköisiä ja tiuskivia tarvaran heittelijöitä.

Vierailija
16/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on totta ja olen huomannut, että ongelma on pahentunut kun aukioloaikoja on pidennetty. Säästetään sitten vissiin työntekijöiden palkoissa päivällä kun kymmenestä kassasta on ruuhka-aikaan auki vain joku kolme. Aika venäläinen meininki.

Niin tai ne loput kassahenkilöt on täyttelemässä niitä hyllyjä sitten ruuhka-aikaan kun kuormat tulee yllättäen.

Vierailija
17/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Prismassa käy niin paljon porukkaa ettei mahdu trukilla ajelemaan😅

Vierailija
18/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän Prismassa käy niin paljon porukkaa ettei mahdu trukilla ajelemaan😅

Niin meidänkin prismassa ja siksi asiakkaat jäävätkin alle.

Vierailija
19/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa töitä. Ja ap vielä. Prisma on vain halpuuden mielikuvalla elävä supermarketti eikä mikään boutique niin turha ihmetellä että käytävillä on lavoja. Hyllyttämisestä on nykyään tehty hankalampaa kun tavaroita jotka eivät mahdy hyllyyn ei voi nostaa hyllyjen päälle odottamaan. Onhan se kauniimman näköistä kun ei ole laatikoita hyllyjen päällä mutta kun asiakkaana minua ei kiinnosta halpakaupan estetiikkaa vaan hintalappu.

Vierailija
20/24 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että S:n ravintoloissa töissä olevilla on ankeat oltavat. Tiuskivia pomoja ja ylipitkiä työrupeamia ja siksi niukasti vapaata. Kamalalta kuulostaa.