Maa on todellisuudessa laaja litteä liikkumaton tasanko
Ystävät hyvät kuulkaapas, jos maa olisi "pyörivä pallo", niin sitten antarktikalla pingviinit,ihmiset,eläimet seisoisivat ylösalaisin. Kun taas sillävälin linjalla päiväntasaaja ympäri "maapallon" kohteet seisoisivat vaakatasossa. Ja katsos, sillä välin uudessa-seelennissa vesisade sataisi maahan ylöspäin taivaan ollessa matalammalla kuin maa. Jos ns. "painovoima" pitäisi kohteet kiinni maassa ne siitä huolimatta olisivat ylösalaisin ja muissa naurettavissa kulmissa. Tasanko maanpiirin yllä on kaartuva taivaankansi ja taivaankannen yllä on vettä. Ja maanpiirin alapuolella on vain vettä. "Taivaalla on korkeus ja tuonelalla on syvyys". Elämme suljetussa ympäristössä mistä ei voi päästä pois. Mitään "avaruutta" tai "ulkoavaruutta" ei ole olemassa.
Jos ”maapallo” pyörisi Itään 1600km/h, niin sitten keskiverto matkustajalentokone matkustaen 850km/h itään ei koskaan pitäisi saavuttaa Itäistä kohdettaan ennenkuin se tulisi takaapäin vastaan. Samalla myös länsisuuntaiset kohteet, pitäisi saavutaa kolmekertaa nopeammin. Jos ”maapallo” pyörisi Itään 1600km/h, lentokoneilla laskeutuminen niin nopeasti liikkuville kiitoradoille, joita on joka suuntaan Pohjoiseen, Etelään, Itään, Länteen ja muualle olisi käytännössä mahdotonta, kuitenkin todellisuudessa tällaiset fiktionaaliset huolet ovat kokonaan merkityksettömiä. Jos ”maapallo” jatkuvasti pyörisi Itään 1600km/h, helikoptereiden ja kuumailmapallojen pitäisi vain yksinkertaisesti leijua maanpinnan yläpuolella ja odottaa kohteen tulevan luokseen. Osoittaa vaan sen, että maanpiiri on laaja litteä liikkumaton tasanko ja maalla on perustukset.
Maalaisjärki ja havainnointimme kertovat Maan olevan laaja litteä tasanko käsityskykymme mukaan. Maa on liikkumaton käsityskykymme mukaan. Lisäksi taivaankappaleet kiertävät ympärillämme käsityskykymme mukaan. Jos meille ei kerrottaisi muuta, olettaisimme loogisesti Maan olevan litteä ja liikkumaton, taivaankappaleiden kiertäessä yllämme. Asia on toteennäytettävissä myös Horisontilla, sillä noustessa ylöspäin, ei ole väliä kuinka korkealle nouset, vaikka Mount Everestin (Muinaisen Jättiläispuun kanto) huipulle, tai pallolla yhä korkeammalle. Meillä on riippumattomia harrastelijoiden palloja, jotka ovat menneet ylös kameran kanssa ja horisontti pysyy tasaisena ja viivasuorana ympäriinsä koko nousun ajan ja kohoaa kameran tai katsojan silmän tasolle. Tämä on yksi todiste, että Maa on laaja litteä tasanko. Jos Maa olisi pallo, riippumatta kuinka iso se olisi, tulisi horisontin olla pallon kaari.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Mun vaimo.
On laaja litteä tasanko? Otan osaa.
Mua on viimeaikoina alkanut pelottaa, ettei nämä jutut olekaan vitsejä, vaan joku on ihan tosissaan. Mut eihän niin voi olla, eihän? Ei Suomessa.
Lentoaika välillä Helsinki – New York on 9 tuntia, välimatkan ollessa 6700km, tämä siis nyt tasanko paikallaan pysyvässä maassa mikä on totta ja todellisesta elämää. Jos maa olisi pallo joka pyörii oman akselinsa ympäri itään 1600km/h niinkuin ”moderni astronomia” meille väittää, niin sitten matkustajalentokone joka lentää tyypillisellä nopeudella 800km/h, lentoaika Helsingistä New Yorkiin tulisi olla 3 tuntia, koska koneen nopeuteen tulee lisätä ”maapallon” pyörimisnopeus. New York pyörisi kaiken aikaa lentokonetta vastaan. 6700Km / 2400km/h = 2,8 tuntia noin 3 tuntia. Mutta toisaalta, se olisi parempi matkustaa helikopterilla Helsingistä New Yorkiin, yksinkertaisesti leijumalla Suomenlahden/Viron alueen yllä ja odottaa, että New York pyörisi helikopterin alapuolelle nopeudella 1600km/h. Tällä tavoin helikopterilla leijumalla ”matkustusaika” olisi 4 tuntia. Tämän lisäksi helikopterin tulisi laskeutua kentälle joka kiitää ohi nopeudella 1600km/h. Samoin matkustajalentokoneiden tulisi laskeutua ”maapallolle” lentokentille, joita on moneen eri suuntaan, jotka kiitävät nopeudella 1600km/h.
Vierailija kirjoitti:
Mua on viimeaikoina alkanut pelottaa, ettei nämä jutut olekaan vitsejä, vaan joku on ihan tosissaan. Mut eihän niin voi olla, eihän? Ei Suomessa.
Pahoin pelkään, että ovat ihan tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin sanottujen ”Satelliittien” väitetään kelluvan ”avaruuden” termosfäärissä, jossa on kuulemma +2000C asteen lämpötila. ”Satelliiteissa” käytettävät metallit, kuten alumiini, kulta ja titaani, ovat sulamispisteiltään +660C, +1064C ja +1668C astetta, joten kysymys kuuluukin, kiertääkö tällä ns. ”maapallon kiertoradalla” joitain itsestään lentäviä sulaneita metallimöykkyjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan omin silmin nähnyt maailman olevan pallo? Minä en ole. Miksi uskoisit ”jonkun muun” havaintoihin ja maailmanselityksiin? Haluatko muiden aivopesevän itsesi? Katso aurinkoa. Näemme sen liikkuvan taivaan poikki. Emme havaitse seisovamme pyörivän pallon päällä. Kuitenkin uskomme että maapallo pyörii ja on pallo, vaikka emme ole koskaan nähneet sitä itse...
nää vitsit vaan on niin väsyneitä.
Puiden heilunta aiheuttaa tuulen ja jäätelön syönti aiheuttaa hukkumisia. Myöskin talvi johtuu lämmityksestä ja talven pimeys lämpölaajenemisesta...
Jos parempaa ja tuoreempaa vitsiä ensi kerralla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan omin silmin nähnyt maailman olevan pallo? Minä en ole. Miksi uskoisit ”jonkun muun” havaintoihin ja maailmanselityksiin? Haluatko muiden aivopesevän itsesi? Katso aurinkoa. Näemme sen liikkuvan taivaan poikki. Emme havaitse seisovamme pyörivän pallon päällä. Kuitenkin uskomme että maapallo pyörii ja on pallo, vaikka emme ole koskaan nähneet sitä itse...
Ja jos sinä sairastut, niin muista sitten, ettet ole ikinä (todennäköisesti?) nähnyt ihmisen sisuskaluja omin silmin. Miksi uskoisit lääkäreitä ja antaisit heidän operoida?
Ootkos ap koskaan ajatellut, miten käy linnulle, joka pyrähtää lentoon lentokoneessa lennon aikana?
Raamattu kertoo selvästi,että maa on liikkumaton paikallaan pysyvä tasanko jolla on perustukset ja reunamuuri. Alku ja Loppu kuten kaikella on.Pallolla ei voi olla kulmia.Litteän tasanko maan yllä on taivaankansi kupolina ja se erottaa vedet kupolin yläpuolelle.Taivaalla on korkeus ja tuonelalla on syvyys.Taivaalla ei voi olla korkeutta aurinkokeskisessä ”jatkuvasti laajentuvassa universiumi” mallissa. Pallon muotoinen maa on viisautta niille jotka tarttuvat ihmisen perinnäisoppeihin ja saavat tietonsa TV:stä ja koulujärjestelmästä.Todellista viisautta ei opeteta kouluissa
”Jumala teki kannen ja erotti toiset vedet sen alapuolelle ja toiset sen yläpuolelle.Niin tapahtui” - 1.Mooseksen kirja 1:7
1. Mooseksen Kirja 1:6- ”Jumala sanoi tulkoon kaartuva kansi vesien väliin erottamaan vedet toisistaan”
Psalmi 96:10- ”Hän loi maan, joka pysyy eikä horju”
Psalmi 93:1- ”Maanpiiri on lujalla perustalla,se ei horju”
"Herra on pukenut ja vyötänyt itsensä väkevyydellä, ja on, vahvistanut maanpiirin, ettei sen pidä liikkuman."- Psalmit 93:1
Varmuuden vuoksi pysytelkää keskemmällä. Olis hirveetä pudota reunalta.
Vaihtoehdot: ap on typerä trolli tai pelottava mielisairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos sinä sairastut, niin muista sitten, ettet ole ikinä (todennäköisesti?) nähnyt ihmisen sisuskaluja omin silmin. Miksi uskoisit lääkäreitä ja antaisit heidän operoida?
Ei välttämättä suuri huoli. Mulla on tuttu, jonka pää kuvattin "eikä siel ollu mitään", kuten hän onnellisena huokasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän perusteella uskon, että ihmiset on pelkkiä punaisella nesteellä täytettyjä kumiukkoja. En ole koskaan omin silmin nähnyt sisäelimiä. Iho on ihan samanlaista kuin kumi, ei oikeaa nahkaa.
Paras tapa ”matkustaa” pyörivällä maapallolla Helsingistä Tukholmaan olisi leijua paikallaan ilmassa kuumailmapallolla tai helikopterilla tuossa jossain Helsingin etelä-puolella ja yksinkertaisesti odottaa, että Tukholma pyörisi alapuolelle. Jos maa todella olisi pallo joka pyörii oman akselinsa ympäri itään 1600km/h, niin sitten helikopterilla tai kuumailmapallolla paikallaan leijumalla matkustusaika välillä Helsinki Tukholma olisi 15 minuuttia etäisyyden ollessa 397 km suorinta reittiä. Eikö olisikin mahtavaa jos maa olisikin pyörivä pallo! Mutta, tietenkin laskeutuminen 1600km/h ohi kiitävään maahan olisi melko haasteellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä suuri huoli. Mulla on tuttu, jonka pää kuvattin "eikä siel ollu mitään", kuten hän onnellisena huokasi.
Tuo on hyvä! Tällä palstalla niitä on myös paljon.
Termodynamiikan toinen laki, joka tunnetaan entropian lain mukaan, sekä kitkan/ resistenssin perusperiaatteet poistavat sen mahdottomuuden, että maa olisi tasaisesti pyörivä pallo. Ajan myötä, ”pyörivä maapallo” kokisi mitattavissa määrin olevaa hidastumista pyörimisessä ja näin ollen vuorokauden tunnit pitenisivät. Koska kaikkein pienintäkään tällaista muutosta ei ole koskaan havaittu koko maailman historiassa, on järjetöntä olettaa, että maa olisi ”pyörivä pallo”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan nähnyt painovoimaa?
Minä en usko sitä olrvan olemassa, ja siksi olenkin opetellut lentämään kuin Teräsmies.
Laura H-saariko siellä mietiskelee vaikeita asioita aamun ratoksi?