Norppalivessä tapahtuu nyt:
Etummaisella kivellä olevalla norpalla kutisee hipiä melkoisesti. Köllerö yrittää nukkua auringon paisteessa, mutta kun kutittaa ja kutittaa - raapimaan joutuu milloin jalkopäätä tai ylävartaloaan.
Kommentit (105)
http://norppagalleria.wwf.fi/gallery.jsp?sort=numberEncounters
Täältä voi myös hieman alemmaksi selaamalla löytää sekä Päivön, että Pullervon ja mielestäni väriero löytyy. Pullervolla myös enemmän ryppyjä kaulassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on Päivö, ei Pullervo. Uskokaa jo!
Tarkoitatko tätä hyljettä, joka nyt tällä hetkellä makoilee kivellä?
Näin sen nostavan päätään ja oli hyvin pieni ja solakka pää verrattuna Pullervon "jykevämpään" olemukseen... onko Päivöstä enemmän tietoa jossain kerrottu?
https://mobile.twitter.com/WWFSuomi/status/995199628210507776
Tässä twiitissä näkyy Päivö. Mielestäni Päivö on tummempi, pienempi, sekä jollakin tavalla ”siistimmän” olemuksen omaava norppa.
Juuri nyt kivellä on minun silmäni mukaan Pullervo, mutta varmaksi en toki osaa sanoa.
Mun mielestä tuossa Twiitissä on juuri Pullervo.
Viime kesänä näin Pulleron pikkuisen kullin, mutta nyt on vaan reikä?
Missä se on nyt, sen reiän sisälläkö? Miten uros ja naaras erotetaan? Miten norpat lisääntyvät?
Kuka osais antaa asiallisia vastauksia.
Nyt toinen norppa on käynyt jo pari kertaa kiertelemässä Pullervon aluetta... oliskos tämä Päivö? Ei kai aamuisen jälkeen uskalla nousta kivelle, ettei tule herralta ja hidalgolta kyytiä :)
Pullervo pisti Päivön pikkukivelle.
Hauskaa kun Päivö kyttää kun Pullervo häipyy ja kiipeää itse kivelle sitten.
Auttakaahan nyt tunnistamaan, kumpi on kummallakin kivellä juuri nyt?
Pullervo yksin kivellä köllöttää ja vartoo yön pimeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ei norppaa kivellä :(
Norppahan on suureksi osaksi rasvaa eli se on sulanut kuumuudessa, jäljellä on vain karvatuppoja kivellä.
siinähän se norpanrotjake taas möllöttää, osittain kyllä kameran ulkopuolella.
Kuvissa on. Mistä erottaa Pullervon muista? Niillähän on jokaisella uniikki takki rinkuloineen.
Päivö on tummempi ja Pullervon nenä on lyttymallia, nyt taitaa olla Päivö paikalla. Kai?
Lisäksi Pullervo on kingin elkein kivellä ja tää toinen silmäilee jatkuvasti järvelle Pullervon varalle. En nähnyt sitä yhden aamun yhteenottoa, mutta selvästi toinen on vähän varuillaan kivellä, Pitää sitä vaan lämpimänä itse kiven kingille :)
Hauskannäköinen, kun se pyörii kiveä pitkin viilentämään itseään.
Pullervo selällään, rapsuttelee mahaansa, päälaki juuri ja juuri vedessä (jäähtymässä?). Äsken kurkisti kameraan että kuvaahan se varmasti...
No ei ole Pullervollakaan helppoa, kun ensin kiusaa linnut ja perhoset ja nyt kimpussa oli kimalainen. 😂
Itsekkin tulin jokin aika sitten katsomaan Pullervon lekottelua kivellään, kun hirmuisen iso kimalainen tökki sen turkilla, ja häiriköi Pullervon uneskelua.
:DPitääkö Pullervo päätään vedessä ja viilentää viiksiään samalla, eikä ihmekkään tällä helteellä:)
https://mobile.twitter.com/WWFSuomi/status/995199628210507776
Tässä twiitissä näkyy Päivö. Mielestäni Päivö on tummempi, pienempi, sekä jollakin tavalla ”siistimmän” olemuksen omaava norppa.
Juuri nyt kivellä on minun silmäni mukaan Pullervo, mutta varmaksi en toki osaa sanoa.