Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

P-tsh? Kilpirauhaskokeen tulos?

Vierailija
09.05.2018 |

Kannassa tuloksia.... osaisko joku kertoa onko tämä kilpirauhanen.
Oli 0. 35....

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin soittoaika kk päästä vasta...

Vierailija
2/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ja sulla näkyy olevan se alle raja-arvon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin googlettaa arvoja mutten löytänyt. . Eli vajaatoiminta? Mitkä on normaalit arvot?

Vierailija
4/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi matala, voi olla lievästi liikatoiminnan puolella.

Vierailija
5/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vajaatoiminta, kun liikatoiminta.

Vierailija
6/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin sen aika helposti, terveyskirjasto sivulta, viitearvot 0,5-3,6.

Vierailija
7/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lääkityksellä? Annos karvan verran liian suuri.

Vierailija
8/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita sinulla on? Epäilen itselläni liikatoimintaa.

Vierailija
9/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain eilen tuloksen, 0.32. Liikatoimintaa siis sairastan, mutta nyt puoli vuotta ilman lääkitystä, että olisiko jo asettunut. Vielä loppukesällä yksi kontrolli, mutta jos ei asetu arvot, poistetaan kilpirauhanen, kun lääkettä söin jo pari vuotta ja yleensä puolitoista vuotta Tyrazolia on maksimi (näin kerrottiin endokr.polilla).

Saatat saada vielä yhden kontrolliajan tai sitten nyt jo lääkityksen, jos vaikeat oireet.

Vierailija
10/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireina mm turvotusta ja väsymys, iho kuivuu.. silmät turpoaa rasituksesta ja koko ajan liian kuuma/ kylmä....

Vierailija
11/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla on T4V?

Vierailija
12/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näkynyt kuin yksi arvo

Vierailija
13/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä siis tutkitaan ekaa kertaa. Rytmihäiriöitä ja muljahtelua myös. Ja tosi levoton olen oon luullut sen olevan luonteessani... nukun huonosti jne muuta mukavaa .. :(

Viime kesänä luulin kärsiväni allergiasta kun henkeä ahdisti ja sydän muljahteli. Mitään allergiaa ei ole todettu eikä antihistamiinit auttaneet.

Vierailija
14/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet ja labra viittaavat liikatoimintaan. Pitäisi kontrolloida myös t4v, t3v ja tshrab.

Vierailija
15/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä siis tutkitaan ekaa kertaa. Rytmihäiriöitä ja muljahtelua myös. Ja tosi levoton olen oon luullut sen olevan luonteessani... nukun huonosti jne muuta mukavaa .. :(

Viime kesänä luulin kärsiväni allergiasta kun henkeä ahdisti ja sydän muljahteli. Mitään allergiaa ei ole todettu eikä antihistamiinit auttaneet.

Ahdistus ja rytmihäiriöt ovat liikatoiminnan oireita. Jos sinulla on myös vajaatoiminnan oireita, mitä tuossa luettelit, kannattaisi katsoa vasta-aineet. Hashimoto aiheuttaa molempia, koska autoimmuunitauti tuhoaa kilpirauhasen, ja samalla, kun solut hajoavat, elimistöön vapautuu epämääräisiä määriä hormoneja. Eli yhtä aikaa voi olla täysin toimimaton kilpirauhanen ja liikatoimintaa.

Vierailija
16/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla vajislaisena arvo on 0,18 ja olen siihen tyytyväinen. Yksinään tuo arvo ei kerro mitään, mutta lääkäri laittanee lisätutkimuksia tuon johdosta.

Vierailija
17/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus ja rytmihäiriöt ovat liikatoiminnan oireita. Jos sinulla on myös vajaatoiminnan oireita, mitä tuossa luettelit, kannattaisi katsoa vasta-aineet. Hashimoto aiheuttaa molempia, koska autoimmuunitauti tuhoaa kilpirauhasen, ja samalla, kun solut hajoavat, elimistöön vapautuu epämääräisiä määriä hormoneja. Eli yhtä aikaa voi olla täysin toimimaton kilpirauhanen ja liikatoimintaa.

Oireet menevät kyllä monesti sekaisin liika- ja vajaatoiminnassa, joten oireista ei voi pelkästään mitään mieltä olla.

Vierailija
18/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit ap, että silmät turpoavat. Mulla alkoi liikatoiminta Basedowin taudista, sun pitäisi kyllä päästä erikoislääkärin vastaanotolle. Itselläni venyi ajansaanti terv.keskukseen kahteen kuukauteen ja Basedow pääsi ikäväksi. Kävin kuuden viikon ajan kortisonitiputuksessa noin puolen vuoden välein.

t. 9

Vierailija
19/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät turpoaa vain kovasta rasituksesta/ väsymyksestä.. näin ollut viimeisen vuoden joten kait mää kuukauden pärjään vielä ...

Yhdistin nämä silmäoireet yksinkertaisesti vanhenemiseen, ettei vaa jaksa kuten ennen, mutta. . Oon fyysisesti hyvässä kunnossa, juoksen ja ratsastan, niin aloin ihmetellä näitä väsymistä enemmän. Ikää 36.

Vierailija
20/25 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mun siis pitäisi olla hyvässä kunnossa. Näillä treenimäärillä...

Ruokahalu on valtava ja varmaan siksi en onnistu pudottamaan paria ylimääräistä kiloa vaikka eikös liikatoiminnassa pitäisi laihtua....

Mielestäni olen myös lähes jatkuvasti ns turvoksissa vaikka liikun, syön terveellisesti....

Meinaa jo epätoivo iskeä. No ehkä nyt löytyi selitys monille oireile mut öisin silti mieluummin terve :(