Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun henkilö näyttää paremmalta painoa pudottaneena..miksi sitä ei saa sanoa ääneen?

Oishan se kiva että kaikilla ois kivaa.
09.05.2018 |

Miksi sitä ei saa sanoa ääneen että näytät hyvältä, kun henkilö on pudottanut painoa? Heti vedetään herneet nenään että ahaa, näytinkö kamalalta silloin 5/10/20 kg painavampana? Itse ainakin huomaan että jos olen turvoksissa vaikka viikon loman jälkeen ja kevennän ruokavaliota ja turvotukset lähtee pois niin kasvonpiirteet tulee paremmin näkyviin, kainalomakkarat pienenee ja jalatkaan ei niin pahasti hinkkaa yhteen... En tiedä ketään joka näyttäis kamalammalta pienen painonpudotuksen jälkeen. (tosin en tunne ketään anorektikkoja :))

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä kommentoijia tulee? Painoni on vaihdellut paljon, kukaan ei ole ikinä kommentoinut mitään.

Vierailija
22/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et voi olla varma, johtuuko painon tippuminen sairaudesta vai laihduttamisesta, niin on paras olla hiljaa. Minua loukkaa kovasti kommentit laihtumisestani, koska taustalla on sairaus. Melkein mielummin ottaisin takaisin ylipainon, kuin kommentit kaunistuneesta ulkomuodostani. Kun en tosiaankaan ole valmis jakamaan henk.koht.asioitani puolituttujen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tulet kertoneeksi, että hän näytti ennen suorastaan rumalta. Kiva tietää, jos painolla on taipumus jojoilla edestakaisin.

Tuosta syystä en kommentoi kenenkään painoa/ulkonäköä, enkä onnittele tulevasta perheenlisäyksestä, ellei henkilö ole minulle itse kertonut olevansa raskaana.

Vierailija
24/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin kaverisi on käynyt kampaajalla, ja kommentoit hänelle että hän näyttää nyt paljon paremmalta kuin eilen.

Tai työkaverillasi on uusi mekko, ja sanot että tuo mekko kyllä sopii hänelle paljon paremmin kuin se eilinen asu.

Jos et edelleenkään ymmärrä, niin rautalangasta: kerrot kaverille, että hän ei ollut eilen kaunis mutta tänään on. Mikä järki sellaisessa on? Jos on pakko kommentoida jonkun painon pudotusta, niin sano että hienosti tehty. Tai jos haluat kehua mekkoa tai hiuksia, niin kehu mutta älä vertaa.

Ymmärsittekö aloituksei tahallaan väärin? EN TIETENKÄÄN sano että vau, näytätpä paremmalta kuin viime kesänä kun olet selkeästi pudottanut painoa. :D Vaan jos näen jonkun tutun joka on selkeesti hoikeempi kuin edellisellä kerralla, saatan sanoa että näytätpä hyvältä... ja sivulauseessa kysyä että paljonko sulla on paino pudonnut? Ja sitten kuulen joltain äidin kummin kaimalta että henkilö kenelle totesin tämän on suuttunut kun haukuin häntä kuinka ruma hän ennen oli! :D 

ap, itsekin joskus sairaalloisen lihava ollut niin ettei vanhat tutut meinaa tunnistaa. 

No jätäpä ensi kerralla se sivulause pois. Ei ole mitään tarvetta kenelläkään kommentoida toisen painoa. Sen sijaan voit sanoa kyllä kenelle tahansa, että näytätpä hyvältä tänään tai näytätpä pirteältä tai ihana mekko sulla. Mutta mikä pahuksen tarve sinne on tunkea edes sivulauseeseen sitä kommenttia toisen painosta?

Vierailija
25/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi kenenkään painoa, hiuksia tai muutakaan ja en halua itsekään kuulla kommentteja niistä. Laihduin kahteen kertaan normaalipainosta alarajoilta 5-10kg sairauden takia. Puolitututkin ottivat oikeuden kommentoida tyyliin hieno suoritus ja oletko millä ruokavaliolla. Osa kysyi, mikä sinulla on tai oletko sairas. Työterveyslääkäri kyseli, onko ollut ennen anoreksiaa, kun olin rutiiniterveystarkastuksessa.

Yleensäkin ihmisten ulkomuodon arvostelu pitäisi jättää pois niin edessä kuin takana päinkin. Jos minulle tullaan puhumaan omista laihdutuksista tai ruokavaliomuutuksista, totean ainoastaan, että hyvinvointiin kannattaa panostaa. Miksi pitäisi hehkuttaa kenenkään laihtumista, vaikka asianomainen toisikin sen esille.

Kaikenlainen mieliksioleminen muutenkin näkyy läpi ja en pidä sellaista hyvänä käytöksenä. 

Vierailija
26/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy niitä jotka menevät pilaamaan hyvän kehun epäkohteliaalla lisämöläytyksellä. Eipä hirveästi kampaajakäynnin jälkeen lämmittänyt kun tuttu kassatyttö hihkaisi hilpeänä että onpas sulla nykyään kauniit hiukset, se edellinen malli oli ihan hirveä. Joo, aloittaja ei sanonut "kylläpä näytät nykyään hyvältä, olit ylipainoisena hirveän näköinen" mutta ei se pudonneiden kilojenkaan utelu ollut mikään nappisuoritus. "Näytätpä hyvältä, paljonko painoa olet pudottanut?" kuulostaa yhtä töykeältä kuin "Näytätpä hyvältä, mitä finnivoidetta olet käyttänyt?" ellei kehun kohde itse ole ottanut aihetta ylpeänä esille ja tahdo keskustella siitä.

Vierailija
27/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutin lyhyessä ajassa useamman kilon normaalipainon ylärajalta. En ollut aiemminkaan varsinaisesti edes pyöreä, mutta paino romahti muistaakseni 7 kg kk aikana.... vaatteet roikkuivat päälläni ja posket ( joissa minulla ensimmäisenä näkyy kilot ) menivät lommolle. Itselläni oli ihana olo, mutta töissä ruvettiin supattamaan että mahdanko olla sairas ja päiviteltiin kilojen putoamista. Tuli myös sitä perinteistä "älä nyt enää laihduta" vaikka oikeasti painoa oli vielä reilusti yli 60 kg 170 -senttisessä varressa. 

Vierailija
28/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kommentoi kenenkään painoa/laihduttamista, ellei tyyppi itse ota puheeksi. Usein ne, jotka ovat nähneet paljon vaivaa laihtuakseen, oikein hehkuvat, kun kehutaan. Olen ollut ihan vilpittömästi iloinen näiden ihmisten puolesta. Ei tulisi mieleenkään vihjata, ettet ennen näyttänyt niin hyvältä.

Vierailija
29/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää kenenkään ulkonäköä, ulkomuotoa tai asuvalintoja kommentoida ollenkaan?

Vierailija
30/30 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön ja painon kommentointi on kyllä vahvasti kulttuurisidonnainen juttu. Jossain sitä harrastetaan enemmän ja suoremmin kuin toisaalla, mutta silti vaikuttaa siltä, että missään siitä ei pidetä. Suomessa ei sentään ajatella, että kenen tahansa painonnoususta olisi normaalia huomautella, vaikka sitäkin tapahtuu. Mutta kyllä sitä silti niin moukkamaisena pidetään ja käytöksestä on sopivaa jopa huomauttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi