HoidonTarpeessa' 05 vko17
[color=008B00][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]
[color=7CFC00][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]
[color=008000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=FF7F00][size=4][b]HoidonTarpeessa' 05:[/b][/size][/color]
[color=00EE00]************************************************[/color]
[color=32CD32]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=006400]EmmaEmilia-79
Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.
Asumme Pohjois-Suomessa.
Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.
Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.
Miehellä todettu azoospermia, huhtikuussa selviää onko hormoneista ollut apua
asiaan ja miten sitten jatketaan. [/color]
[color=32CD32]hende
olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.
Yritystä on ollut puolitoista vuotta.
Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]
[color=006400]ippu67
Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68
yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana
Ei lapsia ennestään.
1. IVF 11/2005 julkisella puolella, nega (monitumaisuutta)
2. IVF+ICSI 1/2006 yksityisellä puolella, nega
3. IVF-hoito lähestyy alkuaan... kp 30/29 (-30) menossa ja kp 2 alotan Gonal-F:n.
Sinnikkäästi vaan yritetään edelleen![/color]
[color=32CD32]Jeanel
22v. ja mies 21v.
Satakunta
Ensimmäisestä haaveillaan.
Yritys aloitettu 9/05. Minulla todettu pco-tyyppiset munasarjat 2/06.
Nyt syön teroluteja, ja kesällä katsotaan onko kierto tasaantunut. [/color]
[color=006400]joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=006400]LeiaK
Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä
Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.
Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]
[color=32CD32]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]
[color=006400]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=32CD32]Lupus
Olen 24-vuotias tyttönen Keski-Suomesta.
Avomieheni on 29-vuotias, yhdessä olemme olleet kohta
kolmisen vuotta ja ehkäisyn jätin pois helmikuussa 2005.[/color]
[color=006400]miliko
Minä 29v ja mieheni 32v.
Olen tamperelainen vasta-alkaja.
Yritys alkoi 10/2004.
Eka inssi 11/05 päättyi keskenmenoon 1/06. Keväällä edessä uusi inssi ja toivottavasti plussa.[/color]
[color=32CD32]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
toinen ICSI alkaa helmikuussa.[/color]
[color=006400]Nonna-80
Minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005
yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja
ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]
[color=32CD32]pikkuinenpeikko
Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.
Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]
[color=006400]Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]
[color=32CD32]SanniAnniina
Minä ja mieheni 29v.
pääkaupunkiseudulta ollaan.
Pillerit pois 04/04. Kohtu ultrattu, sperma tutkittu:
niiden mukaan kummallakin kaikki hienosti(?), mutta nyt menossa 6. kierto Lugea ja
toinen Clomikin takana.[/color]
[color=006400]tirppa71
Minä vm71, mies vm73
viiteen vuoteen mahtuu ainakin
4xclomit
2x inssit 05 negaa
1. IVF tuoresiirto 05 negaa
2x PAS 06 negaa
nyt pakollisella hoitotauolla kun julkisella on niin
pitkät jonot, että saattaa mennä vuodelle 07 :(
Ja esikoista toivotaan... [/color]
[color=32CD32]tokkopa
Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.
Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]
[color=006400]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Todellinen yritys siis aloitettu 12/04. [/color]
[color=32CD32]tuupalainen
Tuupa -79 ja mies -77
asuinpaikka Turku
vauva tilattu -03
ei pitäisi olla suurta " vikaa" kummassakaan
hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]
[color=006400]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.
Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.
Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]
[color=32CD32]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Pillerit jätetty 8/04
ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06
Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]
[color=006400]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.
Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=66CD00][size=2]Päivitykset:
- Plussaonnittelut keinuhevolle![/size][/color]
[color=8B0000][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]
[color=FF7F50]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]
[color=B22222]keinuhepo
Oon 28v ja mies 24v.
Asustelemme Pirkanmaalla.
Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.
Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002
ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli
teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).
Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille
on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]
[color=FF7F50]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=B22222]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=FF7F50]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=B22222]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=FF7F50]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=B22222]pikmin
Olen 28v ja mieheni 29v.
Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/05.
Tutkimukset aloitettu: 12/05,
DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]
[color=FF7F50]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=B22222]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=FF7F50]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=B22222]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
Kommentit (43)
Heti näin aamusta taas koneella lusmuilen... ;)
Oikeastaan on pakkokin, joten jotenkinhan tämä sitten täytyy käyttää hyödyksi.. heh..
Tuitulta piti heti ruveta kysymäni, että todallakinko on niin ettei teille suostutttu tehdä inssiä samaan kiertoon kuin SSG?
Olenkohan sitten ymmärtänyt jotain väärin, kun ymmärsin lääkärin puheista, että se voitaisiin sitten tehdä heti tuon operaation jälkeen..
Tarkoitti lienee sitten seuraavaa kiertoa..höh..
(VL:llähän mekin ollaan)
Juu, ja kierrossa ollaan kyllä tällä hetkellä aivan samoissa, mullakin tuo kp13 tänään. Harmittaa etten aamulla, eilen, testannut varmuudeksi ovista, jotta sitten osaisin testata sen sitten niinä tärkeinä päivinä ennen inssiä (tänään testasin, mutta testi viiva oli hailakka). Eipäilen meinaan vahvasti, että ovis oli eilen.
Oli sen suuntaiset alavatsa nippailut menossa, ettei se oikein muutakaan mielestäni voinut olla. Tänään taas kaikki ok. Täytyykin sitten vain todeta, että olen nyt puolen vuoden sisään tainnut oppia tuntemaan omat oviskipuni. Tuo ultra ainakin vahvisti tätä käsitystä.
Milikolle nyt paljon onnea ja tsempitystä piinapäiviin.
Toivottavasti tällä kertaa tärppäisi pysyvästi.
Mikäs Varjokkaan tilanne on tällä hetkellä?
Tirppaa minäkin huhuilen.. mitä kuuluu?
Eipä tässä kait tämän kummempia taas tällä kertaa.
Kattoo, jos sitä tulis vielä iltapäivällä häiriköimään. =)
-viivi-
Kiitos kaikille pahoitteluista. Tosi kurjaa, ku mies ei oo kotona, pitäny ihan yksin tätä miettiä. Eikä mulla ees ollu ihan hirveen paha mieli tossa eilen aamulla, mutta sitte ku paras ystävä soitti, niin aloin itkeen heti ku kuulin sen äänen... :( Mutta seki meni sitte ohi. Kävin illalla negan " kunniaks" siiderillä ja polti muutaman tupakan. Stressiterapiaa ;) Nyt sitte nenä tukossa ja kurkku käheenä, tyhmä tupakka!
Syksyllä tosiaan sitte ivf, täytyy soittaa ku menkat alkaa, josko sais jonku ajan heti suunnitteluun. Kauhistuttaa vähän.
Tein vähän listaa, jotka on tällä viikolla kirjotellu... Toivottavasti on suht oikeen! :)
Miliko pp1
Viivi kp14
Tuittu kp14
VM1974 kp29
Jeanel kp12
Joalin kp4?
Varjokas kp10
Lupus kp12
tuupa pp16
Onko VM1974 jo testannu? Jänskättää!
Aika moni on tossa oviksen paikkeilla, peukkuja!
Aurinkoista torstaipäivää ystävät!
Ette kyllä ikinä arvaa, mitä mulle tapahtu! Mulla on nyt menossa kp 27/26-27, eli huomenissa menkkojen pitäs viimistään alkaa. Mulla oli tuolla kaapin perukoilla yks mammaksilta tilattu herkkä raskaustesti (10mIU). No, mä päätin sitten huvin vuoksi kokeilla, vaikka ihan satavarma olin, että negaahan se näyttää, mutta kaks viivaa siihen tuli! Se testiviiva on kyllä jonku verran haaleempi, mut ihan selkee kumminki. Nyt mä oon sitte ihan pyörällä päästäni, et mitä mä teen. Uskoako tuohon vai ei.
Ens keskiviikkona meillä ois se seuraava käynti lääkärillä, ja mies sais sillon sen lähetteen sinne purkitukseen. En uskalla sitä aikaa vielä perua, jos tää nyt ei pidäkään paikkaansa. Täytyis varmaan käydä hakemassa apteekista ¿kunnon¿ testi, että vois luottaa tulokseen. Nyt iski kyllä paniikki, sori tää on nyt ihan omanapaista tällä kertaa, mutta oon niin pyörällä päästäni, ja niin kovasti haluaisin uskoa tuohon, vaikka järki kuitenkin toppuuttelee, kun en tiedä voiko noihin noin herkkiin testeihin luottaa. Onkin tullut hommattua tuollaisia¿
Miehelle en kyllä uskalla vielä sanoa mitään, en haluais tuottaa pettymystä, jos en ookaan sit raskaana. Jos ostais apteekista testin ja testais huomisaamuna sitten sillä. Olis se kyllä aivan ihana häälahja, kun viikon päästä on ne meidän häät. Mutta tuoreessa muistissa on Varjokkaan tarina, niin senkin takia on nyt yritettävä pitää matalaa profiilia vielä vähän aikaa sen suuremmin innostumatta.
Tällaista tällä kertaa, tulen kertomaan kun tiedän enemmän, kävi miten kävi!
Terveisiä lähettelee LeiMu
LeiMu: VAU!!! Plussahan se on eikä mikään muu!! Uskomaton häälahja tosiaan... onnittelen nyt kuitenkin, vaikka yritätkin siellä pitää matalaa profiilia :)
Miliko: Nyt alkoi sitten piinailu sullakin, hieno homma! Hyvin olit tosiaan kyllä sanonut tuolle tädillesi takaisin... voi kun sitä itsekin saisi joskus suunsa auki kun joku aloittaa sen utelemisen...
Tuittu: Tuo opiskelu olisi ihan kokopäiväistä, mutta aika paljon siinä on verkko- ja etäkursseja. Eli voisihan sitä vähän tehdä töitäkin samalla. Hakemukset on nyt kuitenkin laitettu...
Joko kerroit työkavereillesi tuosta virkavapaasta? Äläkä nyt pode huonoa omatuntoa turhaan!
VM1974: Kyllä sitä aina kierron lopussa piinailee, vaikka järki sanookin että piinailtavaa ei ole... ihmeellinen on tämä naisen mieli :)
Mikäs on Varjokkaan tilanne??
Ovulaatiota täälläkin metsästellään, ei vielä ainakaan näkynyt testissä edes haaleata viivaa, kp on 12 (kiitos Tuupalainen kun olit sen merkinnyt tuohon listaasi, ei tarvinut alkaa laskemaan :D ). Saas nähdä miten tuo ovis tuolta tulee, mun tuurilla se osuu just ennen viikonloppua... pas tehdään 3-4 päivää ovulaatiosta. Täytyy yrittää ajatuksen voimalla ajoittaa tuo ovis oikeaan ajankohtaan :)
Jep, töihin taas. Jatkuisi nyt tuo auringonpaiste viikonlopulle asti!!!
Minkälaisia vappusuunnitelmia teillä muuten on?
-Lupus
Oikein paljon onnea ja toivotaan tosissaan, että tämä on ja pysyy sen 9kk. =)
Tuupalainen oli ihanan listan meidän kp ym. laittanut. Hih..
Hmmh.. kirjottelin tuohon mun viestiin vahingossa kp13, mutta Tuupalainen oli laittanut sen oikein kp14.
Niin ne päivät vierii eikä osaa laskea itse perässä. ;)
-viivi-
Voi Leimu! Upee jutska! Näin ne omat murheet väistyy, ku joku meistä plussaa, ni omaki elämä hymyilee! :) Halitus! Ja onnittelut!
Joo, mää katoinki että Viivi oli laskenu väärin... Onneks täällä on matmaatikko keskuudessa... ;)
Lupus varmaan plussaa seuraavaks. Semmonen tunne.
Omat menkat ei oo vielä alkanu, kypsyttää, sais jo alkaa ku ne kerran on alkaakseen, ettei tuu sitte ällöö putousvuotoo ja kipuilua just vapulle.
Täällä vappusuunnitelmat ois semmoset, että kaveripariskunta pitää pippalot ja sanoin jo tossa piinavaiheessa, että mää joko en juo alkoholia olleskaan tai sitte juon oikeen reilulla kädellä. Taidan kallistua jälkimmäiseen, koska ei kerran Nakkia tuu. (miehen keksimä työnimi vaaville... aika huvittavaa kun mies pohtii ääneen, että onkohan tuolla sun masussa Nakki? :D) Ainut mikä vähän pelottaa, se seuraavan päivän olo, mutta eiköhän sen kaks kertaa vuodessa kestä... Joo, oon tosi kova pilettään, tiiän! :)
Sima on pullotettu ja munkkiaineet ostettu. Täytyy laittaa miehelle mukavat antimet, ku tulee pohojanmaalta!
Nyt työt kutsuu...
Ihka ekaks Leimulle tuhannesti onnea. Mahtavaa, että joku välillä plussaakin.
Mä oon vähän taustaillu kun ei tunnu olevan raportoitavaa. KP on nyt 24 mutta kun ei tiedä mihkä toi kierto nyt asettuu. Viimesen epäonnistuneen PASin jälkeen kierto oli 25 ja sitä edeltävä 34 joten " piinaillaan" nyt jotensakin.... Mutta ihanaa oli huomata että on kaipailtu.
Mulla ois huomenna omalääkärille aika jos juttelis sen kans enstenks noista metu+klomi koktailista jos suostus vaikka reseptin raapustaan ja jos ei niin sitte gynelle....
Mutta mutta kesää kohti mennään ja toivottavasti valon myötä tulee lisää plussia tähän pinoon. Mun tarvii nyt ruveta lukeen ihan ajatuksella teidän kuulumisia, että vois heittää läppää ihan nicillekin ;) *onko mussa räppärin alkua...* ja kerron sitten mitä päätettiin omalääkärin kans....
Ihanaa vointia kaikille ja positiivisia tuulia meillekin jotka sitä odottelemme malttamattomasti ja hirmusti onnea niille joilla on tärpänny ((((((0))))))
Varovaisia onnitteluja täältä iso kasa LeiMulle!!!! Aivan ihana uutinen, mahtavaa!!! Vauvaliimaa ja tarrasukkia sinne!
(.) pikaisesti: Kävimme tänään TAYS:ssa ultrassa ja siellä se köllötti ihmisenalku kokonaisessa 5mm pituudessaan kohdussa. Sydämen syke näkyi jo. Iso kivi vierähti sydämeltä, koska pelkäsin kovasti kohdunulkoista. Alavatsakipuja on ollut ajoittain ja nuo tuubat ovat laajentuneet. Jatkuva etova olo muistuttaa jatkuvasti hänen olemassa olostaan, niinkuin sen nyt muuten unohtaisi...
...enhän mä täältä täysin pois pysty olemaan, joka päivä luen kuulumisenne... Oikein riehakasta vappua kaikille!
Keinuhepo
Upeeta. Oikeasti naiset, menkää kaikki ihmeessä naimisiin, jos ette vielä ole! Ja eroatte ja menette uudestaan, jos olette jo ehtineet... ;) Se näemmä toimii! ;D Kannattaa olla oikeasti iloinen siitä mitä on :) Ainakin raskautuminen tarkoittaa, että se on mahdollista. Ja kovasti toivottelen vauvaliimaa koko 9kk:n taipaleelle, ei se epäonni nyt ihan joka iikkaa tässä pinossa kuitenkaan vainoa. Teet nyt sen varmistustestin ja sitten heität huolet nurkkaan ja nautit. Murehtia ehtii sitten jos on niiden aika. Aina on kiva päästä päivittelemään plussalistaa.
Meilläkin on vaan hyviä uutisia. Miehen tulokset saapuivat jo eilen, enkä muistanut/ehtinyt nettiin asti niitä kertomaan. Diagnoosina oli normospermia, eli kaikki oli kunnossa! Huhhuh... :)) Ja kun mullakin on näemmä saatu lääkitys kohdalleen, niin luulisi että tuloksia voisi alkaa syntyäkin.
Ja ultrasta sen verran, että 12mm rakkula siellä möllötteli, ei tietoakaan liian monista kypsyneistä. :) Ja nyt tiedetään miehen kanssa, mitä tehdään vappuna.. ;) Ovis tulee kutakuinkin maanantaina, jos hyvä säkä käy. Sitten ensi viikolla pääsen minäkin töhnäilemään, kun alkaa lugesteron-ralli.
Ses.
-v-
Pahoittelut etten ole aikoihin ehtinyt käydä moikkaamassa teitä rakkaita palstakamuja, mutta töissä on ollut ihan törkeän kiireistä jo monta viikkoa putkeen. Vielä tämä stressijakso kestäisi pari viikkoa, mutta onneksi hellittämisen merkkejä alkaa pikkuhiljaa olla ilmassa. Ja onneksi sain tämän kotiyhteyden taas toimintaan, niin ei ole enää pelkän työkoneen varassa. Mutta siis asiaan. Ensiksi omaa napaa sen verran, että meillä lääkäri oli nyt (jostain ihmeen syystä!) vahvasti sitä mieltä, että kokeillaan vielä uudella lääkkeellä 3 kk saada siittiötuotanto käynnistymään ja sitten on ehkä vuorossa biopsia. Tuntuu toisaalta ihan hirveältä odottaa taas noin pitkä aika, varsinkin kun toiveita ei itse uskalla enää yhtään elättää (tultiin niin korkealta alas taas viime tulosten jälkeen). Toisaalta, kuten lääkärikin totesi, yritetään nyt kaikki keinot, kun kuitenkin niin isosta asiasta on kyse, ettei tarvi myöhemmin jossitella. Ja loppujen lopuksi lyhyt aikahan se taas on, kun osaa vaan suhteuttaa (missä olen kyllä tosi huono). Ja JOS tässä tapahtuisi se paljon puhuttu ihme ja siittiöitä alkaisikin muodostua, niin olisin kyllä ikuisesti kiitollinen lääkärille hänen sinnikkyydestään. Itselläni sitä ei ehkä olisi ollut, eikä kyllä miehellä sen puoleen. Hän oli aluksi täysin sitä vastaan että taas odotetaan, koska ei itse kuulemma usko yhtään mihinkään ¿ihmeparantumisiin¿, mutta sanoi sitten, että no totellaan mitä lääkäri sanoo :) Pakko kai siis koittaa vaan taas jaksaa eteenpäin ja koittaa olla ajattelematta ajan kulumista¿ Nyt sitten vihdoin ehdin lukea läpi teitin kuulumiset ja kommentoidakin niitä pitkästä aikaa!
Lupukselle onnea opiskelupäätöksen johdosta, toivottavasti pääset tuonne kouluun! Joku täällä jo kirjoittikin, että kun päättää aloittaa uuden ison projektin niin varmasti just silloin tärppää tämä yksi iso projekti samaan syssyyn. Eli toivotaan että näin kävisi sunkin kohdalla. Minkäköhän projektin sitä itse keksisi aloittaa, kun tavallaan nytkin vielä opiskelen töiden ohessa¿? :)
Joalinille vielä pahoittelut tädistä ja synkistä fiiliksistä. Toivottavasti uusi simppatesti toisi teille positiivisempia uutisia. Tiedän todella hyvin miltä tuntuu odottaa ja odottaa eikä mitään edistystä tapahdu! Nyt on taas 3 kk sitä hupia luvassa kun ei tarvi kiinnittää mitään huomiota kiertopäiviin tai edes haaveilla piinailuista. Teillä sentään ei niin synkkä ole tilanne vaan mitä vain voi tapahtua! Ei siis luovuta toivosta, eihän?!
Varjokkaalle onnittelut mainioista simppatuloksista! Yksi iso huoli on nyt vähempänä ja tosi lupaavalta vaikuttaa tuo teidän tilanne. Jospa wappuhuuma aiheuttaisi tärpin niin saisitte sitten nimetä lapsukaisen Vapuksi tai Valpuriksi :D
Tuupalaisen negasta olen minäkin tosi pahoillani :( Sitä niin kovasti toivoo plussatuulia tänne meidän joukkoon kun tänne niitä todellakin kaivattaisiin! Odottaminen syksyyn kuulostaa inhottavalta, mutta kohtalotoveri olen siinä suhteessa (ja teen tod.näk. odottamisen maailmanennätyksen ennen kuin meillä tapahtuu minkäänlaista edistymistä).
Vieläkö VM piinailee? Peukut on totta kai pystyssä, koska tällä palstalla niitä ihmeitäkin onneksi tapahtuu aina välillä! Viimeisimpänä Leimu, Keinuhepo ja sitä ennen ainakin Pikmin toivat ihanat yllätysplussat, joten toivoa ei menetetä! Mulla on myös ollut riesana tuo vuotoa enteilevä tuhruttelu ja uskollisesti se aina ilmaantuu pilaamaan kaikki pienetkin piinailun pilkahdukset. Toivotaan, että sulla sen poisjäänti enteilisi positiivista testitulosta.
Jeanel, mäkin olen vähän miettinyt että pitäisiköhän hakeutua julkiselle puolellekin jonoon. Siis kun tämä meidän prosessi näyttää venyvän ikuisuuksiin, niin voisi hoitaa jonottelua siinä samalla kun muutenkin joutuu odottamaan. Että jos joskus päästään ¿tositoimiin¿ niin julkisen puolen halvemmat hoidotkin voisivat olla hyvä vaihtoehto siinä vaiheessa. Kerrohan jos saat edettyä asiassa niin jospa minäkin saisin energiaa siirtyä puheista tekoihin :)
Tirppa, mitäs lääkäri tuumasi coctailehdotuksestasi? Toivottavasti sait reseptin ja se poikisi vihdoin sulle sen kauan kaivatun plussan.
Milikolle pitelen kovasti peukkuja, että inssi toisi myös teille jälleen plussan ja sellaisen, joka kestää ihanat 9 kk! Vitsi kun olisi itsekin mukava piinailla oikeasti pitkästä aikaa, mutta turha toivo :/ Urhea kyllä olet, kun piikittelytkin sujui kuin leikki, joten toivottavasti urheus palkitaan! Uskon kyllä, että kun kerran on onnistunut raskautumaan niin se onnistuu taatusti uudestaankin.
Tuitulle onnittelut virkavapaan hakemisesta ja suunnitelmien toteuttamisesta. Sullakin se eka inssi lähestyy jo nopeasti, kesäkuun alkuun on enää pieni hetki! Puit kyllä ajatukseni sanoiksi noista luovutettujen siittiöiden käytöstä, ihana kuulla kun joku muukin sanoo saman ääneen!
Ja Leimulle ISOT ONNITTELUT plussan johdosta! Kyllä tuossa naimisiinmenossa on jotain ihanaa taikaa, pahus kun sitä ei itse silloin aikoinaan ymmärtänyt käyttää hyödyksi :)
Viivillä etenee asiat kadehdittavan vauhdikkaasti! Kerrohan sitten mitä siellä psykologin kanssa keskustelitte. Ja toivotaan, että ssg:ssä ei ilmenisi mitään ihmeitä. Muakin piinaa tuo sama ajatus, että entä jos mussakin on jotain vikaa ja tämä kaikki mutkistuu sen myötä vielä entisestään¿ Toivottavasti se yksi iso ongelma per pariskunta olisi tarpeeksi, vaikka en kyllä ole adoption mahdollisuutta ollenkaan sulkemassa pois. Tuntuis vaan, että haluaisi epätoivoisesti kokea sen raskauden edes kerran elämässään jos se mitenkään olisi mahdollista. Muuten, minunkin mies sanoi samaa, että heti ekan testin tuloksen jälkeen hän alkoi valmistautumaan ajatukseen, että luovutettuja tullaan käyttämään. Hänelle siinä ei ole mitään ylitsepääsemätöntä ongelmaa eikä mullekaan. Mun on vaan jotenkin ollut vaikeinta hyväksyä ajatuksena se, että meidän lapsella ei ole miehen ihania silmiä eikä nenää eikä kultaisia luonteenpiirteitä jne. Tai siis kun jo melkein kymmenen vuotta sitten ajattelin häneen tutustuessani, että tuon miehen kanssa haluan saada lapsia ja nyt yhtäkkiä se ei olekaan mahdollista. Toisaalta, mikäänhän ei takaisi muutenkaan että ko. piirteet periytyisivät. Ja nyt olen saanut omaan päähäni taottua sen, että vaikka käytettäisiin luovutettuja siittiöitä, niin silti se on MEIDÄN YHTEINEN LAPSI. Ei kenenkään muun ja aivan yhtä yhteinen, oli sillä mitkä geenit hyvänsä. Olen myös miettinyt mitä sanoisin, jos joskus tosiaan saisimme lapsen ja hänen ulkonäköään tietysti pohdittaisiin suku- ja kaveripiirissä että mikä piirre on minulta ja mikä mieheltä. Tulin siihen tulokseen, että tod.näk. yhtyisin kaikkiin kommentteihin tyyliin ¿joo, eikö vaan ole isänsä leuka¿ enkä yhtään suostuisi ajattelemaan surullisia ¿faktoja¿ asian suhteen. Hyvähän se on tietenkin tällaisia etukäteen pohtia :) Joka tapauksessa, kuten varmaan rivien välistä huomaa, niin en elättele mitään turhia toiveita siitä että seuraavien 3 kk aikana tapahtuisi ihmeitä vaan tuota luovutettujen käyttöä kohti tässä mennään, tuskastuttavan hitaasti kylläkin. Yritänkin siis keskittää energiani Viivin puolesta jännittämiseen, peukut on pystyssä että teillä tapahtuisi edistystä oikein rivakasti! Erityisesti mua kiinnostaa se luovuttajan valinta, eli mitä tietoja teillä on mahdollista hänestä saada ja ylipäätään miten se valintajuttu menee. Pitänet siis minua ajan tasalla, kun tällä hetkellä olet paitsi mun ykköstietolähde niin varsinkin ykköskohtalotoveri :)
Täällä oli ollut puhetta myös siitä, kuinka sitä aikaisemmin suunnitteli elämää siltä pohjalta, että ¿en voi tehdä sitä tai tätä koska olen varmaan jo vähintään raskaana silloin¿ tms. Kuulosti niin kovin tutulta ja itsekin jätin viime syksynä hakematta tosi hyvää työpaikkaa samasta syystä. Ja reilu vuosi sitten kirjoitin miehen synttärikorttiin, että toivottavasti seuraavaan korttiin voikin kirjoittaa onnittelut minun lisäksi uudelta perheenjäseneltä. Niin typerää!! Nyt olen jättänyt moiset ajatukset tyystin syrjään tai ainakin aikajänne on venähtänyt niin, että ehkä kymmenen vuoden päästä meitä on useampi perheenjäsen jos hyvin käy. Kummasti tämä kyllä opettaa nöyryyttä ja sitä, ettei elämää todellakaan voi suunnitella etukäteen (niin kuin mieli kovasti tekisi). Huoh. Nämä on taas näitä yömyöhän pohdiskeluja, joten paras olisi varmaan painua nukkumaan että jaksaa vielä huomisen. Sitten olisi ihana 3 päivän hengähdystauko vappubileineen ja muine rientoineen :) Jos nyt yksi positiivinen ajatus tähän loppuun, niin eipä todellakaan tarvi miettiä voiko kallistaa skumppalasia :)
Siman- ja munkinmakuista sekä tietysti aurinkoista vappua kaikille!
Ekaks haluan lähettää sylintäydeltä onnitteluja teille jotka ootta plussanneet!! Niitä parempia uutisia ei voi olla!
Pikaisesti luin tuo pinon läpi, ja kyselempäs nyt teiltä kun täällä muutama on suunnilleen samassa tilanteessa, tai ainakin hoitopaikassa (Hki VL)?
Me on siis käyty julkisella ja mulle tehty kierronkartoitus, EI ssg:tä (lääkäri sanoi että jos miehessä vikaa, munasolut ei kulje putkia pitkin kohtuun - minusta aika jyrkkä rajaus??), ja mies tutkittu, jotain vikaa löytyi ja se passitettiin viemään uus näyte. Keväällä kun sen aika ois ollut, meillä oli aika vaikeaa keskenämme ja se vähän jäi. Nyt kaikki taas hyvin ja toukokuussa ois tarkotus hoitaa purkki Naikkarille. Miehen ekoista tuloksista ei tiedetä vielä mitään, hoitsu puhelimessa sano vaan että " onhan tässä jotain" bla bla, uusintatestin on lääkäri määrännyt.
Tuittuko(?) kyselit miksi sitä ivf epäilin, niin tuon takia ja mulla oma kiertokin ollut vähän hakusessa, tai munis kasvaa muttei irtoa kun pitäis, ja sit s-prog ei oikein erity. Nyt kyllä, kop kop, pari kiertoa on ollut parempia. Kun ajattelee jo ivf niin inssi tulee kivana yllärinä jos on tullakseen.
Meillä mies paljon töitten takia poissa, ja siksikin aikaa kuluu paljon enempi kuin ns " normityötä" tekevillä, ja nyt varasin siis Hkin VL ajan, juhannusviikolle. Jippii, vihdoinkin tietää että jotain tulee tapahtumaan!
NIIIIN, enneku menee jaaritteluks, VL vissiin haluaa tehdä mulle ssg ainakin jos on pieninkin mahku inssiin? Entä jos on TÄYSIN selvää että hoito on ivf tai icsi niin ei kai sitä sitten tehdä? Osaatteko Hkin VL kävijät sanoa mennäänkö siellä helposti heti ivf vai kokeillaanko inssiä jos on mitään toivoa + tuloksesta? Jäi vaan tuosta julkisesta sellanen olo että jos miehessä yhtään vikaa niin suoraan ivf eikä jäädä insseillä leikkimään. (Insseihin suunnilleen vaan selittämättömät) Mihis aikaan kierrosta se ssg tehtiin, alkukierrosta, muistelen? Jo nyt haaveilen miten kaikki lähtee etenemään, mulla ois kp1 heinäkuun alussa, josko heti siihen ehtis tehdä ssg jos tarvetta on... Ja sit syyskuussa inssin/ivf. Heh hee, hyvä on haaveilla. Tiedän sen että todennäkösempää on et meiän eka hoito joskus marraskuussa, mutta tällä jaksaa odotella!
Kuulin mutkan kautta että täällä mun työpaikassa 8v sitten ollut tyyppi on ollut samalla lääkärillä kenelle me saatiin aika, ja heillä siis 8v tyttö nyt. :-)
Anteeksi pitkät jaarittelut, mut mies ei oo kauheen innokas " juttelemaan" ja haaveilemaan tästä, joten täytyy tehdä se sit jossain muualla. :-) Kun tää asia taas nytkähti hyvän matkaa eteenpäin.
Iloista vappua kaikille ja nauttikaa auringosta!!
Tänään testasin sitten Clearbluella, ja se oli kyllä ihan selkeä nega. Vaikka kuinka yritin tihrustaa, niin ei siinä toista viivaa näkynyt. Täytyy nyt vaan rauhassa ootella, alkaako menkat vai ei. Onneks en vielä ehtiny perua sitä lääkäriaikaa, kerkeehän sen perua sit vielä tiistaina, jos siltä näyttää. Kiitos kuitenkin onnitteluista, toivotaan että tämä vielä tästä iloksi muuttuu. Hauskaa vappua kaikille, lämmintä ja auringon paistetta on ainakin tiedossa!
Terveisin LeiMu
Voi kurjuuksien kurjuus! Mutta tosta clearbluesta on kyllä ollu aika paljo juttua, että on näyttäny väärin... että pidetään nyt kuitenkin peukkuja vielä! Oikeen hyvää vappua sinulle ja toivottavasti tämä tästä vielä iloks muuttuu! :)
Tuupa täällä hikoilee vappusiivouksen lomassa. Viime yönä näin unta, että meillä oli kolme vauvaa, jotka kaikki itki ja lohduttelin niitä sitten, kaks toisella olalla ja yks toisella. Kuinka onnellinen mää siinä unessa olinkaan, ja aamulla heräsin taas surkeena ilman yhtäkään vauvaa... Onneks pääsee taas ens viikolla hoitaan puolivuotiasta kummityttöö, joka on oikee aurinko! :)
Nyt jo näin etukäteen, kun en kuitenkaan tuossa viikonlopun aikana taida koneelle kotona ehtiä.
Leimulle sen verran, että jospa ClearBlue ei vielä vain näyttäisi oikeaa tulosta alhaisen hcg-hormonitason (vai mikä se hormoni nyt olikaan) vuoksi.. Toivotaan näin.
Sehän on kuulema testi, joka ei ole herkimmästä päästä.
Tuupalaisella on selvästi ollut paljon vauvat mielessä, kun uniakin on tullut nähtyä. =)
Meikäläinen näki vähän epämiellyttävämpää unta...
Mun unessa vilisi käärmeitä (taitaa tulla siitä, että nyt tuolla meidän pellolla pitää kulkea varovammin juuri noiden niljakkaiden otusten takia ettei vaan satu puremaan) ja olin talilla. Oli todella sekava uni..
Siinä yhdessä vaiheessa, jokin ihmeen iso hyönteinen kömpi mun pohkeesta ihon sisään ja yritin sitä sitten kalastaa epätoivoisesti pois.
Hyi että.... mistä lie sekin tuohon uneen tupsahti..
EmmaE olipas mukava kuulla pitkästä aikaa.
Pitää pitää sua ajantasalla tässä meidän rumbassa, niin osaat sitten varautua.. =)
Sen tiedän tuosta luovutettujen simppojen käytöstä, että meidän toiveet otetaan siinä huomioon ja lääkäri jo kysyikin, että halutaanko, että niissä huomioidaan miehen piirteet. Eli että luovuttaja olisi suurin piirtein piirteiltään samannäköinen. Toisille se on kuulema ihan sama, ja sekin on ihan ok. Kirjoitti ylös miehestäni siis hiusten ja silmien värin ja paino ja pituuskin huomioidaan. Lopullisen päätöksen tekevät kuitenkin sitten siellä simppapankissa. (hauska sana) Mutta tosiaan, ottavat huomioon nämä seikat valinnassaan.
Katsotaan nyt sitten mitä tuolla psykologilla torstaina tapahtuu.
Mancolle en valitettavasti osaa sanoa mitään varmaa vastausta, että kuinka herkästi VL:llä tekevät tuon SSG:n, koska meillä vähän toisenlainen tilanne. Mutta luulisin, että jos ollaan menossa IVF:n tmvs niin ei kait sillä silloin ole niinkään merkitystä onko putket tukossa tai ei. Inssi on siten toinen juttu.
Meillä kun käytetään noita luovutettuja, niin täytyy nyt sitten tehdä tuo ennen kuin jatketaan. Onhan se inssin kannalta järkevää varmistua onko koko toimenpide (inssi siis) mahdollinenkaan.
Kaikille muillekin huiskutukset ja posiitivista mieltä!!
Tämä tyttö odottelee jo innolla pääsevänsä kotiin kukkapenkin kimppuun. =)
Huomenna onkin sitten haikeutta kerrassaan, kun menen tallille viimeistä kertaa.. nyyh..
En tietenkään kokonaan lopeta.. vain tuolla nykyisessä paikassa.
Mutta kyllähän tuohon ruunaan on jo vajaassa vuodessa niin kerennyt kiintyä. :´(
-viivi-
Tarkoitukseni oli tulla onnittelemaan LeiMua plussasta, mutta pidättelenpä nyt sitten vielä. Toivon sulle megalomaanisia hermoja kestää lähipäivien piina - toivottavasti homma kuitenkin päättyy hyvin!
Oma tilanteeni on nyt varmistunut: menkat alkoivat tänään ja kävinpä tänään myös hankkimassa gonal-f -nimisen hormonikynän, joka maksoi " vaivaiset" 102 ¿...eli vapun päivästä lähtien aloitan pistelemään (opin sen tosi nopeesti, ei ollutkaan niin hirveetä kuin alunperin luulin) ja ens perjantaina meen sitten seurantaultraan. Toivomme pääsevämme tekemään tähän kiertoon vielä inssinkin.
Kiva oli lukea Varjokkaan hyvistä simppa-testin ja follikkeliultran tuloksista! Ja tsemppiä EE:lle, toivotaan, että kolmen kuukauden lisäaika saisi aikaan ihmeitä :)
Enempää en ehdi nyt kirjoitella, on lähdettävä kotiin valmistelemaan vapun viettoa. Oikein mukavaa vappua kaikille vasta-alkajille! Revitelläänkös kevään kunniaksi, jookos ;-)
että sitähän minäkin kovasti toivon, että sitä hcg:tä ei vain ollut vielä tarpeeksi. Olis vaan ollut mukava tietää varmuus, että voiko ottaa vapun kunniaks vähän kuohujuomaa, mutta kait sitä silti lasillisen uskaltaa juoda. Tässä just pakkailen tavaroita ja ollaan lähössä mökille vappua viettämään ja vähän pihaa siivoilemaan. Huomenna ajattelin aamusta paistaa munkkeja, nam!
Nyt tarttee mennä, viikonlopun ajan olen nettipimennossa, mutta palailen tänne taas vapun jälkeen. Pitäkeehän hauskaa, kesä on jo ihan lähellä!!
LeiMu
EmmaE:lla on ollu vissiin samanlaisia ajatuksia kuin mulla, sillon kun alettiin vauvaa tahan perheeseen toivomaan. Eli makin ajattelin, etten voi lahee jollekin matkalle, ku mahan oon raskaana ja kun auto piti uusia, ni halusin ison, et rattaat mahtuu hyvin... Noh tuossa muutama kuukausi totesin viimesen kerran et elan taysilla siihen asti kun ne kaks viivaa nakyy testissa. Eli aloin taas syomaan maksapasteijaa ja juomaan vihreeta teeta :) Jotenkin oli niin kauhean naurettava ja naivi sillon kaks vuotta sitten.
Nyt kun Varjokkaalla on saatu laakkeet kohilleen ja spermakin oli hyvaa, niin eikøhan se kemiallinen plussa muutu ihan pysyvaksi kohta...toivotaan ainakin!
Tuupalaiselle kovasti jaksamista. Alkais ny ne menkat ni paasisitte uuteen kiertoon... Olit hauskasti ilmaissu et tulee " putousvuoto" :) Ma meinaan nain pari paivaa sitten unta et istuin vessanpøntølla kun menkat alko. Ja siis verta valu ihan tolkuttomasti. Siina sitten ajattelin, et vahenis ny vahan et voin laittaa tamppoonin... Ihan alytønta...
Milikohan sai tehokkaasti uteliaan sukulaistadin hiljaseks. Voisin kuvitella et se tati ei uskalla kysyy enaa mitaan, mutta muut sitte alkaa et: joko nyt? enta ny? Mulla taas sisko soittelee pari kuukauden valein ja kysyy ihan suoraa et joko oot raskaana. Sisko ei siis tiia ees yrityksesta vaikka luulen et se arvaa. Ollaan me jo sen verran monta vuotta oltu naimisissa :) Muuten ei noi sukulaiset oikee kyselekkaan...viela. Makun oon suvun yks vanhimpia tan ikaryhman jasenia ja vaan yhella on jo lapsia...
Ja Leimulla pian peukkuja ihan kauheesti! Toivottavasti se viiva vahvistuu ja solumøykky jatkaa kasvuaan!!
Kiva kun Keinuhepo kavi kertoilemassa ultran kuulumisia! Luo jotenkin uskoa ainakin muhun. Ehka se meillakin sitten joskus tarppais kun kerran teillakin...
).( kp 26/29-31. Ovista en mittaillu tas kuussa mutta uskon et on pp10-12. Tassa kierrossa aloin juomaan noin desin verran punkkua joka ilta. Kaikkeahan taytyy tassa epareilussa maailmassa yrittaa :) Sen oletetun oviksen aikoihin tuli tissit ihan jarkyttavan kipeiks. Ne oli viikon verran niin kipeet ettei mieskaan saannu niihin koskea. Ikina oo viel tommosta ollu. Siina jo kuvittelin, et oisko taan ny jotain ennetta...mutta sitte muutama paiva sitte se kipu alko hellittaa. Ei oo poistunu, mut on huomattavasti parempi olla. Ja mahaakin alkaa juilimaan pikkuhiljaa, joten se sitte siita vissiin :( Viel ei oo tuhrua tullu, mutta varmaan parin paivan sisalla tulee... Ny vaan mietityttaa huominen: Meil ois aikas isot bileet tiedossa enka ihan yhen punkkulasin voimilla viittis sita iltaa viettaa, jos en kerran raskaana oo. Nain lahella oon kuitenkin kierron loppua, eli pitaskohan aamulla teha testi. Sitte voisin ainakin ihan rauhassa juua jotain muutakin kuin punkku (sekun on ny puolentoista viikon aikana kayny vahan tympimaan)...
Mutta nautitaanhan myø simasta, munkeista ja vappufiiliksesta!!!
Eli ei plussaa ovistestissä. Blaah! Itseasiassa olen vähän kallistumassa siihen suuntaan, että tässä kierrossa ei koko ovulaatiota sitten ollutkaan. Nyt sitten saa sormet ja varpaat ristissä toivoa että kierrosta tulisi edes suhteellisen mittainen..
Pikaisesti tulin vielä illan päätteeksi kommentoimaan.. Kiva kun on tullut niin paljon kirjoituksia!!
LEIMU: Toivotaan todella että uusi testi ei vain vielä näyttänyt plussaa. Jostain täältä sivustolta olen lukenut että ei ole vääriä plussia on vain vääriä negoja. Toivotaan että se pätee juuri sinuun! bdbdbdbdbdbd
VARJOKAS: Hienoa että tulokset olivat hyviä ja pääsette tässäkin kierrossa tositoimiin! Paljon plussasädettä sinne suuntaan ja intoa makuukammarin puolelle..;) Jos muuten tässä kierrossa onnistaa niin minäkin kannatan Vappu/Valpuri nimeä..:D
Niin ja minun kohdalleni voisi päivittää että diagnoosina on selittämättömästi lapsettomat ja ensimmäinen inssi 05-06/06.
VIIVI: En osaa sanoa onko lääkäreissä eroja Väestöliitossa, mutta meille ei edes annettu mahdollisuutta valita halutaanko inssiä samaan kiertoon. Kun varmistin edellisellä kerralla aikataulua, niin meidän lääkäri sanoi, että niitä ei tehdä samaan kiertoon. Luulisin sen johtuvan siitä, että ssg tehdään 2-4vrk vuodon loppumisesta ja sen jälkeen oli n.viiden vrk:n karenssi tulehdusten välttämiseksi eli jää aika vähän aikaa ovulaatioon. Mutta mitään varmaa en osaa sanoa.. Näin kuitenkin meillä. Nautihan täysillä huomisesta ratsastustunnista! Varmasti on haikeaa lopettaa kun on jo hoidokkiinsa tottunut!
MANCO: Meillä tosiaan katsottiin ensin simpat ja sen jälkeen sain passituksen ssg:hen. Ymmärtääkseni sitä ei olisi tehty lainkaan jos miehen tulokset olisivat olleet niin huonot, että hoito olisi ollut ivf. Itse kokeilen mielelläni ensin inssejä vaikka niissä ei olekaan yhtä hyvät mahdollisuudet raskautua kuin ivf hoidoissa.
TIRPPA: Kerrohan heti sitten miten kävi coctailin kanssa..:)
KEINUHEVON ultrakuulumiset oli kivaa luettavaa.. Perässä tullaan, toivottavasti mahdollisimman pian! :)
PINGULLE kärsivällisyyttä vauvauteluihin! Itse olen kuitannut kaikki sanomalla että on vielä pari vuotta armonaikaa (sanoin häissä utelijoille, että olen joskus kolmikymppinen ensisynnyttäjä.. Luojan kiitos!) ja vähän naurahtanut päälle.. Toistaiseksi on uponnut utelijoihin..;) Välillä kyllä risoo ne kyselyt ja oikein kunnolla..
Kaikille ihanille kanssasisarilleni hyvää vappua ja tosiaan nauttikaa siitä kuplivasta vielä kun voitte! Itse ainakin aion tehdä juuri niin! :D
-Tuittu-
Olen taustaillut lapsettomuus-sivuilla viime syksystä saakka ja seurannut listaanne aslusta asti. Hirveästi olen teiltä vertaistukea saanut ihan vain lukemalla. Tunteet ja tilanteet tuntuu niin tutuilta!
Meillä takana on vähän reilu vuosi lapsettomuutta. Tutkimukset käyty läpi julkisella ja itsellä pitäisi olla kaikki kunnossa. Miehellä puolestaan todettu siittiöissä häikkää, määrä ja laatu hyvät, mutta normaalin muotoisia vain 4%. Nyt tähän kiertoon tehtiin ensimmäinen inssi ja meneillään pp3.
Syy miksi juuri nyt kommentoin on tuo EmmaEmilian tilanne. Kysyin siittiöiden laadusta nyt inssin yhteydessä ja sain todella yllättävän vastauksen! Olivat nimittäin ykkösluokkaa, selvisivät siis erinomaisesti pesusta, määrä ja liikkuvuus kunnossa, samoin muoto oli korjaantunut! Koska elämäntapamme ovat normaalit, eikä mitään muuta muutosta ole tapahtunut, syy tähän laadun paranemiseen on meidän mielestä se, että mieheni on käynyt vyöhyketerapiassa kolmisen kuukautta(lokakuu-tammikuu). Vyöhyketerapeutti kertoi tuloksista, joissa laatua ja määrää oli todellakin saatu parannettua terapian avulla ja nyt siitä on kyllä ihan omakohtaista kokemusta. Muutama kerta takana myös akupunktiota, mutta sillä nyt ei varmaan vielä ole näkyviä vaikutuksia.
Mutta pointtini oli siis se, että myös vaihtoehtoisia hoitomuotoja voisi kokeilla. Niistä voi olla yllättävää apua!
Aurinkoista viikonloppua kaikille ja vauhdikasta vappua sekä tietenkin plussatuulia!!
Toivottelee Mette
Täällä siis on ahkerasti yritetty pongata ovista, mutta ei ole plussaa (ainakaan selkeää) pamahtanut ruutuun, vaikka viime perjantaina oli 13mm follikkeli. Toissapäivänä oli minusta yhtä vahvat viivat, mutta mies väitti että testiviiva oli vähän haaleampi. Sen jälkeen viivat ovat vain haalenneet. Ärsyttävää! Ei uskallettu toissapäivänä lemmiskellä kun oli ssg:n jälkeinen karenssi menossa, joten se meni sitten siinä tämä kierto. Vielä ärsyttävämpää!
Ja vielä itsekeskeisenä pakko sanoa, että toteutin ajatukseni ja hain virkavapaata ajalle 1.8.06-31.7.07. Esimies lupasi puoltaa hakemusta, joten kyllä se pitäisi hyväksyä korkeammallakin taholla. Menen sitten virkavapaani ajaksi vanhaan työpaikkaan töihin. En ole vielä kertonut asiasta työkavereilleni ja poden jo nyt niiiiiin huonoa omaatuntoa etten ole kahteen yöhön nukkunut kunnolla.
Mutta nyt teidän kuulumiset:
TUUPALAINEN: Isot pahoittelut negasta!! Myös minä olisin sen plussan sinulle mielelläni suonut! Missä vaiheessa syksyllä menette ivf:n suunnitteluun? Ai niin.. Nauroin ihan ääneen lukiessani juttua teidän autosta ja miehesi matkasta. Sait sen tilanteen kuvattua niin hyvin sanoiksi! :)
VARJOKAS: Hienoa kun pääsette taas tositoimiin! Koska sinulla on ensimmäinen ultra? Ja milloin saatte ne simppatulokset? Täällä on peukut pystyssä sinulle!! Ps. Kasvoiko krookukset tuijottamalla? :D
JOALINille pahoittelut menkkojen alkamisesta! Ja tiedän kyllä miten ärsyttävä tunne on kun ei asiat etene ollenkaan! Olisitko jo tässä kierrossa voinut mennä ssg:hen, että pääsisitte ensi kierrossa aloittamaan inssihoidot? Koska Väestöliitossa eivät ainakaan minulle tehneet samaan kiertoon ssg:tä ja inssiä. Toivotaan että siippasi tulokset olisivat parantuneet!
VIIVI: Hienoa kun lääkärireissu meni noin positiivissa merkeissä ja saitte niin nopeasti ajan psykologille! Meillä menee eka inssi kesäkuun alkuun, joten ihan samoissa mennään! Kiva sitten vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia sekä ehkä piinaillakin yhdessä..:) Muutenkin mennään aika samoissa kierronkin suhteen. Tänään minulla on menossa kp 13. Noista luovutetuista sukusoluista haluan sanoa sen verran, että nyt kun olette sen päätöksen tehneet ja molemmat ovat yhtä mieltä asiasta, niin minusta ne lahjasiittiöt ei ole enää se pääasia.. Vaan nyt teille hoidetaan teidän yhteistä lasta ja jos ja kun se saadaan alulle niin varmasti se on teille yhtälailla yhteinen kuin 100% biologinenkin lapsi. En tiedä saitko ajatuksestani yhtään kiinni.. Välillä on niin vaikea ilmaista itseään kirjaimin..:) Niin ja ssg oli ihan pala kakkua, särkylääkkein siitä selviää hienosti..:)
LEIMUlle myös täältä pahoittelut huonosta onnesta työpaikan suhteen! Täällä ilmoittautuu EI-viherpeukalo..:) Siis olen ihan onneton kasvien ja kukkien kanssa ja kiinnostus niitä kohtaan on melkein nolla. Meillä on iso parveke, joka on sisustettu ilman kasveja..:)
JEANELille tsemppiä oviksen bongailuun! Täällä on samat huvit..:)
LUPUS: Nyt vain opiskelujen kimppuun niin varmasti saat vauvauutisia välittömästi. Eikös se niin ole, että heti kun aloittaa jonkun ison projektin niin sitten tulee iloisesti raskaaksi..:) Aiotko muuten ihan kokopäiväiseksi opiskelijaksi vai iltaopiskelijaksi?
MILIKO: Sinulle myös kaikki peukut pystyssä että saisit tästäkin inssistä plussan! Mietinkin sitä monikkoraskauden riskiä, kun kerroit että kolme follikkelia oli kasvussa. Varmasti sitä ehti jo hieman haaveilla tuplista, mutta hyvä että edes yksi kasvoi loppuun asti! nimim. ei sitten kasvanut yhtään follikkelia ¿Tuittu :) Ja hieno oli kommenttisi uteliaalle tädille!!!
VM1974: Miltä sinusta tuntuu pistoshoito? Minullahan se on edessä sitten toisessa inssissä.. Olen kovasti prosessoinut piikkiajatusta ja alan jo olla jopa melko sinut sen asian kanssa. Vielä tosin nousi vedet silmiin Väestöliitossa kun lääkäri mainitsi pistohoidot..:)
Missäs on LEIA? Mitä kuuluu? Ja NONNA.. Huhuu? Ai niin, olikohan Nonna reissussa..
Kaikille joita en nyt nimeltä maininnut paljon aurinkoisia tervehdyksiä!
-Tuittu-