Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka päästä pois sokerikoukusta?

Vierailija
08.05.2018 |

Olen todella pahasti koukussa sokeriin. En syö käytännössä lainkaan normaalia ruokaa, vaan kaikki syömäni on sokeripitoista, oli se sitten lättyjä, jäätelöä, kakkua, muffinsseja, keksiä, mutakakkua yms jne. Sokerinsyöntini on siis lähtenyt täysin hallinnasta. Miten pääsen siitä eroon?! Paino on noussut hurjasti, enkä hoikka ollut ennenkään.. olen allerginen lähes kaikelle terveelliselle, hedelmille, marjoille ja vihanneksille. Mitä siis nälkäisenä voisi napostella ja veisi makeanhimon pois?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala syömään sokeria sellaisenaan niin eiköhän tule oksennus ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
2/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä napostele nälkäisenä mitään. Ongelman lähtökohta on just se, ettet syö kunnon ruokaa. Nälkä ajaa syömään sokeria. Eli nyt kartoitat huolellisesti että mitä terveellisiä sapuskoja voit allergioidesi puitteissa syödä ja koostat kunnolliset ateriat. Ei napostelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko allerginen esim. kurkulle tai herneille? Olen itsekin pääsemässä pois koukusta. Pieniä repsahduksia on tullut, mutta en anna periksi. Aloitan alusta vain, enkä heittäydy tuleen makaamaan, vaikka olisinkin sortunut yhden kerran. Huomaan, että nyt (parin viikon jälkeen) on jo helpompi kävellä karkkihyllyn ohi ostamatta mitään. Mulla ei ole ollut mitään napostelun korvikkeita. Yritän vain syödä säännöllisesti. Ja tunnistan ne mulle pahat ajankohdat sortumiselle (esim. töiden jälkeen kun väsyneenä kaupassa jne.)

Vierailija
4/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päätät, että loppuu se sokerin syönti. Osta kaupasta monen päivän ruoat kerralla, ei mitään sokerista. Muutaman päivän kuluttua huomaat, että se sokerinhimo on mennyt ohi. Eikä enää nälkäisenä kauppaan. Ei sitä tarvi minkään napostelulla korvata, vaan säännöllisillä kunnon aterioilla ja riittävällä veden juonnilla. Pure vaikka purkkaa, jos tekee mieli napostella.

Vierailija
5/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerintä on että tietysti tiedän nämä asiat, joita tekin olette tänne kertoneet, mutta ne ekat päivät ilman sokeria ovat aivan järkyttävän vaikeita..

Ap

Vierailija
6/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on hiivaongelma ja tosiaan alku tulee olemaan hirveä siitäkin syystä. Sokerin aikaansaamart yliherkkyydet helpottavat ja elimistösi alkaa sulattaa terveellistä ruokaa ajan kanssa. Voit ottaa purkista entsyymejä.

Vierailija
7/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. cold turkey toimi minulla. Kaikki sokerinen vaan pois kertaheitolla. Viikon kun veti itsekurilla niin makeanhimo hävisi. Nyt banaanikin maistuu ällöttävän makealle.

Vierailija
8/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on vähän kyseenalainen neuvo, en suosittele kokeilemaan muuta kuin omalla vastuulla. Mutta itse pääsin erittäin voimakkaasta sokerikoukusta eroon Diflucan-hiivalääkkeellä. Se yksittäinen hiivalääkekapseli jota saa ilman reseptiä apteekista. Ennen tätä olin VUOSIA yrittänyt päästä eroon ja mikään ei onnistunut, mutta makeanhimo loppui kuin veitsellä leikaten kun otin lääkkeen. Tietysti sen jälkeen täytyy sitten olla ilman sokeria tai hiivakasvusto sekä makeanhimo tulee takaisin. Mistä keksin tämän? Olen lukenut paljon että elimistössä muhiva hiivasieni voi aiheuttaa voimakasta sokeririippuvuutta, siis ihan tuskallisen voimakasta ja sellaista se minullakin oli. Kyseessä on kuitenkin voimakas lääke joten pakkausseloste kaikkinensa täytyy lukea ennen käyttöä.

Vierailija
9/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sellaisia hedelmiä ja marjoja joille et ole allerginen. Älä jää kotiin makaamaan, vaan keksi tekemistä ulkona, tällä tavalla tylsyydennälkä katoaa eikä tule naposteltua turhaan. Tee kunnon ruokaa, kokeile smoothieita ja hedelmämehuja.

Vierailija
10/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itsekin tiedän ton että pitäis kaikki lopettaa... ja oon siis allerginen käytännössä kaikelle, myös kurkulle ja herneille.. ne mitä pystyn syömään sisältää luonnostaan kamalasti sokeria (viinirypäleet, purkkiananas, vesimeloni).. huoh.. kai se vaan on pakko hakea purkkaa ja jauhaa sitä 24/7.. 😊

Ap

Vierailija
11/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yiedä kuinka muilla, mutta mulla se sokerinhimo ei ole mitään jatkuvaa himoa, vaan ajatus tai mielihalu, joka aina välillä käy mielessä. Mitä enemmän olen sokerikoukussa, sitä useammin se ajatus tuikkaa mieleen. Jos en ole hereillä ja tarkkaile tuntemuksiani, niin saatan toimia mielihalyn mukaan. Mutta olan ottanut seölaisen tarkkailevan asenteen itselleni, että valvon omia tuntemuksiani. Joka kerta, kun se mielihalu tulee, niin ajattelen, että "Ai taas tällainen tunne käväisi, että pitäisi saada jotain makeaa.". Sitten en kuitenkaan mene sen mielihalun mukaan, vaan teen jotain muuta. Pikkuhiljaa ne mielihalun vastustamiset tulevat helpommiksi ja helpommiksi ja tavallaan automatisoituu se, että ei mene sen himon mukana. Samalla myös ne sokerihimon käväisyt mielessä pikkuhiljaa harvenevat ja vastustamunen käy siksikin helpommaksi. Lopulta makeaa ei oikeastaan tee enää mieli.

Vierailija
12/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella pahasti koukussa sokeriin. En syö käytännössä lainkaan normaalia ruokaa, vaan kaikki syömäni on sokeripitoista, oli se sitten lättyjä, jäätelöä, kakkua, muffinsseja, keksiä, mutakakkua yms jne. Sokerinsyöntini on siis lähtenyt täysin hallinnasta. Miten pääsen siitä eroon?! Paino on noussut hurjasti, enkä hoikka ollut ennenkään.. olen allerginen lähes kaikelle terveelliselle, hedelmille, marjoille ja vihanneksille. Mitä siis nälkäisenä voisi napostella ja veisi makeanhimon pois?

Mikä se sellainen allergia on, mikä tekee allergiseksi perunalle ja riisille?

Lihalle et ainakaan ole allerginen.

Ala syömään pääasiassa lihaa ja rasvoja.

Rapakon toisella puolen moni on löytänyt keinon sekä painon- että ruokahalunhallintaan olemalla pääasiassa liharuokavaliolla.

Vierailija
13/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo itsekin tiedän ton että pitäis kaikki lopettaa... ja oon siis allerginen käytännössä kaikelle, myös kurkulle ja herneille.. ne mitä pystyn syömään sisältää luonnostaan kamalasti sokeria (viinirypäleet, purkkiananas, vesimeloni).. huoh.. kai se vaan on pakko hakea purkkaa ja jauhaa sitä 24/7.. 😊

Ap

Et purkkaa jauhamalla pääse sokerikoukusta, makeatahan se on. Ala syömään kunnon ruokaa normaalirasvaisena ruoka-aikana ja unohda, että suun pitää jauhaa kaiken aikaa.

Noi mainitsemasi sokeriset hedelmät voit jättää syömättä.

Vierailija
14/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös terve maalaisjärki kannattaa pitää, eikä alkaa maksaa mistään ihmelääkkeistä. Lumelääkkeinä henkisenä tukena voi tietysti toimiakin, mutta ei kannata ainakaan maksaa itseään kipeäksi. Terveysasiat ja ravitsemusasiat ovat hyvää maaperää erilaisille höpöhöpöpillereille ym.

Vierailija
15/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rapakon toisella puolen moni on löytänyt keinon sekä painon- että ruokahalunhallintaan olemalla pääasiassa liharuokavaliolla.

Ehkä kuitenkin niin, että pääosin kasviksia ja rasvaa, liha sitten viimeisenä.

Vierailija
16/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuitenkin niin, että pääosin kasviksia ja rasvaa, liha sitten viimeisenä.

Ei, vaan pääasiassa lihaa/kalaa/kananmunia: https://www.onnit.com/academy/the-carnivore-diet/

Vierailija
17/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista ruokaa vain. Makeat vain pois. Yksinkertaista.

Ei tarvii kahlata läpi tieteellisiä artikkeleita. Jää aikaa muuhunkin sitten.

Vierailija
18/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 2vk Nutrilett-dieetillä, osa aterioista pirtelöitä ja osa maitorahkaa ja kananmunia. Nutriletit maistuvat ällönmakealta ja dieetin jälkeen yllärinä huomasin, että sokerinhimoa ei enää ollut. En tiedä voiko suositella muille, mut mulle ainakin toimi. Lähti muutama kilo ja kun aloin syömään pienempiä annoksia normaalia ruokaa dieetin jälkeen, niin paino jatkoi putoamistaan.

Vierailija
19/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun sanoin näin vastaavassa keskustelussa niin sain hirveästi alapeukkuja, mutta omien kokemusteni perusteella en suosittele lopettamaan sokerin syöntiä heti kuin seinään. Monelle se on ihan mahdoton paikka. Omalla kohdallani sokerin vähentäminen asteittain on ollut toimivampaa, eikä ole tarvinnut kärsiä hirveistä sokerivierotusoireista.

Eli nyt laitat kuntoon säännöllisen ja terveellisen ateriarytmin. Voit sallia itsellesi pienen määrän makeaa päivässä, koska vähennät asteittain, mutta aloitat sillä, että kaikki päivän ateriat ovat oikeaa, terveellistä ja monipuolista ruokaa.

Av-palstalla saat aina sen neuvon, että nyt lopetat kaiken makeansyönnin ja et syö enää edes hedelmiä ikinä, mutta kuinka monella tuo ratkaisu oikeasti toimii?

Vierailija
20/24 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jätät aterioita väliin, se voi laukaista makeanhimon.

On tärkeää syödä ravintorikasta ruokaa, josta elimistö saa tarvitsemansa vitamiinit, hivenaineet, antioksidantit, fytoravinteet, välttämättömät rasvahapot, kuidun...

Oletko tosiaan allerginen kaikille vihanneksille. Kaalit, tomaatit, paprikat, varsiselleri, avokado, versot, oraat, idätetyt linssit...

Entä juurekset, porkkana, lanttu, punajuuri, palsternakka...

Mantelit, siemenet, pähkinät...

Onko suolistosi niin huonossa kunnossa, että olet allergisoitunut terveellisille ruoka-aineille.

Nurinkurista, kun nuo ei niin terveelliset, mielellään hyvin harvoin tai kokonaan vältettävät sopivat.

Nukuthan riittävästi. Liikunta ja vedenjuonti ovat myös tärkeitä :)

Tsemppiä ja tarmoa tehdä tarvittavia muutoksia tottumuksiin 💚

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi