Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te noin viisikymppiset, joilta kohtu poistettu.

Vierailija
08.05.2018 |

Onko teillä jo alkanut vaihdevuodet?
Minulta poistettiin kohtu 42-vuotiaana. Ikää kohta 49v ja itse en ole ainakaan vielä huomannut mitään oireita vaihdevuosista.
Äidilläni kuukautiset loppuivat 54-vuotiaana, eikä hän koskaan saanut mitään hikoilupuuskia ym oireita.
Mietin vaan, että voinko päästä yhtä helpolla kuin äitinikin, enkä välttämättä edes huomaa vaihdevuosien alkaneen, koska menkat jääneet kohdunpoiston takia pois vuosia sitten.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän vääränlainen vastaaja, sillä minulla oli vaihdevuodet (= kuukautiset loppuivat) ensin ja kohtu poistettiin vasta myöhemmin.

Mutta olen myös elävä esimerkki "oireettomista" vaihdevuosista. Minullakaan ei ollut minkäänlaista hikoilua eikä muitakaan vaivoja; kuukautiset vain loppuivat ja siinä se. Tiedän muitakin kaltaisiani.

On siis ihan mahdollista, että sinäkään et huomaa omia vaihdevuosiasi millään lailla, koska oireita ei tule.

Vierailija
2/3 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikeastaan tiedä. Kohtu poistettiin 4 vuotta sitten, olen nyt 53. Ennen kohdunpoistoa ei ollut vielä vaihdevuosioireita, elleivät tihentyneet ja runsastuneet kuukautiset olleet sellainen, tai sitten ne johtuivat myoomista, joitten takia kohtu sitten poistettiinkin (oli myös muuta pientä vaivaa). Joskus viime vuonna minulla oli jonkun aikaa, muutaman kuukauden lieviä punahtumisen tuntemuksia. Naama siis lehahti kuumaksi ja tuli hieman lämmin olo, ei mitenkään hiki alkanut valua. Tätä tapahtui kerran pari päivässä, mihin aikaan vuorokaudesta vaan. Sitten huomasin, ettei sitäkään ole ollut aikoihin. Iho on kuivunut jonkun verran. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kohtu poistettiin ollessani nelikymppinen, vaihdevuodet alkoivat viidenkympin tienoilla. Oireina oli lähinnä kuumia aaltoja ja palelua, mutta pärjäsin niiden kanssa vaikka olihan se ärsyttävää aikaa.