Miehenne alkoholin käyttö
Kuinka usein ja paljon miehenne juo alkoholia? Kuinka usein juo kotona entä baari illat. Kertokaa omin sanoin. Haluan vertaistukea, että pystyn vertaamaan mikä on liikaa ja mikä överiä ja mikä kenties normaalia. Voi myös laittaa miehen iän. Kiitos vastauksista.
Kommentit (44)
Sauna-olut pe ja la, tarkoittaa 1-3 ploa. Ei käy baareissa ollenkaan, festareilla käydään yhdessä, silloinkaan ei ota muutama enempää. Meille kummallekaan ei vaan maistu. Nuorempana oli runsaampaa käyttöä, nyt yli 40v
Pari kertaa kuussa kännit, juodaan melkein aina yhdessä. Lähes aina vaan kotona.
Mies 38. Lähes joka päivä ruoan kanssa olutta tai viiniä. Viikonloppuisin ottaa usein konjakkia tai viskiä annoksen tai kaksi.
Baareissa ei käy koskaan ja humalassa en ole nähnyt sitä kymmeneen vuoteen.
Mun mies 26, ottaa kotona silloin tällöin likööri-/viskipaukun, tai saunaoluen. Käynyt baarissa viimeksi ehkä kaksi vuotta sitten :D Ollaan aika samantyylisiä alkoholin käytön suhteen, otetaan todella harvoin ja silloinkin kohtuudella. Toki joskus harvoin menee överiksi, esimerkiksi neljä vuotta sitten kaverin häissä.
Mun eksä ryyppäs kunnon kännit joka viikonloppu, tajusi liikakäyttönsä vasta kun jätin hänet useiden keskustelujen ja pyyntöjen jälkeen että vähentäisi juomistaan. Katui kovasti kun ei tajunnut kun sanoin, vaan vasta kun päätin että nyt riitti. Nykyään ilmeisesti menee hyvin ja löytänyt kivan avovaimon :)
Käytä alkoholilaskuria. Sinulla on herännyt huoli miehen alkoholin käytöstä ja voit mainita siitä miehelle. Älä kuitenkaan ala jankata, vaan kerro ilman paatosta. Toivottavasti mies itse havahtuu asiasta, sillä et voi muuttaa hänen juomatapojaan.
Muutaman kerran vuodessa ottaa, ei säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein ja paljon miehenne juo alkoholia? Kuinka usein juo kotona entä baari illat. Kertokaa omin sanoin. Haluan vertaistukea, että pystyn vertaamaan mikä on liikaa ja mikä överiä ja mikä kenties normaalia. Voi myös laittaa miehen iän. Kiitos vastauksista.
Kotona vain jos on vieraita. Kerran kuussa "radalla", mutta saattaa pari kertaa viikossa ottaa yhden jonkun kaverinsa kanssa.
Pari kolme lasillista viiniä menee viikossa. Baareissa ei käy lainkaan. M40+
joka ilta 4-8 kaljaa viikonloppuna enemmän
Keskivertosuomalinen juo 10 litraa puhdasta alkoholia imeväiset ja vanhukset mukaan lukien. Jos puolimiljoonaa suurkuluttajaa juo määrästä puolet, vielä jää muillekin juotavaa runsaasti.
Suurkuluttajan raja miehillä on 24 annosta viikossa. Siitä voit päätellä, juoko mies paljon. Näihin kyselyihin vastaa aina raittiiden tai hyvin vähän juovien puolisot.
Mies 51 v.
Juo 3-5 päivänä viikossa. Usein menevät työporukalla päivän päätteeksi baariin, mutta siis tulee autolla kotiin.
Viikonloppuisin (joskus viikollakin) uppoo 3- 4 pulloa viiniä.
Ei juo väkeviä.
Baareissa saa itsensä vahvaan humalaan 2-4 kertaa vuodessa.
Tuo on aika paljon, mutta siitä ei seuraa mitään lieveilmiöitä. Ei räyhää, ei peru menoja, ei näy mitenkään. Korkeintaan puhuu ja rakastaa enemmän kuin tavallisesti.
Ehkä kerran pari kuussa juo 1-2 pientä lasillista viiniä, baareissa ei käy, kännit on juonut viimeksi 20 vuotta sitten vappuna ja tätä rataa. Sama minulla. Mies 46 vuotias kolmen teinin isä.
Vierailija kirjoitti:
Mies 51 v.
Juo 3-5 päivänä viikossa. Usein menevät työporukalla päivän päätteeksi baariin, mutta siis tulee autolla kotiin.
Ei juo väkeviä.
Baareissa saa itsensä vahvaan humalaan 2-4 kertaa vuodessa.Tuo on aika paljon, mutta siitä ei seuraa mitään lieveilmiöitä. Ei räyhää, ei peru menoja, ei näy mitenkään. Korkeintaan puhuu ja rakastaa enemmän kuin tavallisesti.
Selittelyn makua... Doku mikä doku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 51 v.
Ei juo väkeviä.
Baareissa saa itsensä vahvaan humalaan 2-4 kertaa vuodessa.Tuo on aika paljon, mutta siitä ei seuraa mitään lieveilmiöitä. Ei räyhää, ei peru menoja, ei näy mitenkään. Korkeintaan puhuu ja rakastaa enemmän kuin tavallisesti.
Selittelyn makua... Doku mikä doku.
En minä selittele mitään. Annoin faktat. Perustelin vain sen, miksi minua ei asia häiritse.
Pari-kolme viinilasillista joka ilta. Viikonloppuna reilu puolikas pullo - pullo viiniä. Joskus kyllä on iltoja, ettei ota mitään. On terve, hyväkuntoinen, normipainoinen mies 50 v.
Otan usein tilkan seuraksi, mutta en noin usein. Viikonloppuisin nautin puolikkaan viinipullollisen.
Meillä ei ole mitään räyhäämistä tai muuta alkoholin nauttimisesta seuraavaa ikävää ilmiötä. Ravintoloissa syödään keskimäärin kerran kuussa, ruoan kanssa toki viiniä. Jos ilta jatkuu ja ollaan esim. hotellissa yötä, istutaan baarissa vielä kaksin ja nautitaan drinkkejä.
Ihan hyvää täyttä elämää.
Itse pidän alkon käytöstä kunnon taukoja välillä, koska elimistölle se on hyväksi. Kunnon kännejä ei olla vedetty koskaan, ei ole siis kärsitty myöskään krapuloista.
1-4 olutta viikolla treenien tms jälkeen (vaihtelevasti), viikonloppuisin muutama pe- ja la-iltoina, pari kertaa kuussa joku iltameno jossa vetää kyllä kännit, mutta ilmeisesti jotenkin järkevästi koska on ihan toimintakykyinen seuraavana päivänä. Musta tämä on ihan ok. Itsekin tykkään juoda muutaman lasin viiniä jos teen viikonloppuiltana pitkän kaavan kautta ruokaa ja ehkä kerran kuussa on joku erikoismeno jossa otan enemmän.
Tarkemmin ajateltuna, ei se mieskään nykyään kyllä käy "viihteellä" kuin ehkä kerran kuussa. En ole edes huomannut asiaa, meno rauhoittuu ilmeisesti itsestään. -18
Mies 48 v. juo lähes joka ilta kotona. Vähintään yhden oluen, mutta useasti enemmänkin. On vähintään yhtenä päivänä viikossa aivan kännissä kotona.. Baarissa käy todella harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa. Liiallistahan tuo juominen on ja olen sanonutkin, että tulen siitä surulliseksi. Mutta mikään ei muutu, koska mies itse ei näe mitään ongelmaa, joten silloinhan ongelmaa ei ole.
Täältäkö se vastaus löytyy?