Kasvissyöjät! Proteiinipitoisin ruoka-aine aterioillanne?
Otsikko, tietämätön kyselee. Mistä ruoka-aineista saatte tarpeellisen päivittäisen määränne proteiinia?
Kommentit (26)
törröläinen kirjoitti:
- erilaiset pavut (esim. kidney-papu, mustapapu, valkopapu, edamame-pavut...)
- linssit (belugalinssit, punaiset, vihreät....)
- kvinoa
- soijatuotteet, esim. soijapalat, soijanugetit etc.
- soija/kauratuotteet, esim. soijarahka
- tofua monissa eri muodoissa
- vihanneksissa on proteiinia, esim. parsakaalissa
- pähkinät
- auringonkukansiemenet, hampunsiemenet, seesaminsiemenet...
netistä löytyy kyllä listoja.
Proteiinin puute on länsimaissa erittäin harvinaista (ellei sairasta anoreksiaa tai muuta syömishäiriötä)
Mitä hemmettiä tuo parsakaali tekee listalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjät kyllä saavat tarpeeksi proteiinia, mutta ihmiselimistö ei sitä pysty hyödyntämään.
Linkki tieteelliseen tutkimukseen joka todistaa tämän. Ei taida löytyä.
Biologian ymmärtäminen riittää hyvin.
Eli ei löydy todisteita joten selittelyjä. :) Vai menivätkö nämä biologian kirjat joissa siitä oli puhe, litteän maan reunan yli ja hävisivät?
Sinä et siis ymmärrä biologiaa. Ehkä ymmärrät mun ajatukset sitten vain selittelynä. Ei voi mitään, jotkut ovat nukkuneet bilsan tunnilla.
No mitä jos alkaisit selittämään? Tai siis laittamaan niitä virallisia lähteitä. Jotkut ovat nukkuneet koulussa niillä useiden eri aineiden tunneilla joilla kerrottiin että väitteilleen täytyy laittaa lähteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjät kyllä saavat tarpeeksi proteiinia, mutta ihmiselimistö ei sitä pysty hyödyntämään.
Eli ei löydy todisteita joten selittelyjä. :) Vai menivätkö nämä biologian kirjat joissa siitä oli puhe, litteän maan reunan yli ja hävisivät?
Sinä et siis ymmärrä biologiaa. Ehkä ymmärrät mun ajatukset sitten vain selittelynä. Ei voi mitään, jotkut ovat nukkuneet bilsan tunnilla.
No mitä jos alkaisit selittämään? Tai siis laittamaan niitä virallisia lähteitä. Jotkut ovat nukkuneet koulussa niillä useiden eri aineiden tunneilla joilla kerrottiin että väitteilleen täytyy laittaa lähteet.
Ei mulla ole tarvetta selitellä sulle yhtään mitään. Sä saat mun puolesta olla ihan mitä mieltä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole tarvetta selitellä sulle yhtään mitään. Sä saat mun puolesta olla ihan mitä mieltä haluat.
Ylläri.
Vierailija kirjoitti:
törröläinen kirjoitti:
- erilaiset pavut (esim. kidney-papu, mustapapu, valkopapu, edamame-pavut...)
- linssit (belugalinssit, punaiset, vihreät....)
- kvinoa
- soijatuotteet, esim. soijapalat, soijanugetit etc.
- soija/kauratuotteet, esim. soijarahka
- tofua monissa eri muodoissa
- vihanneksissa on proteiinia, esim. parsakaalissa
- pähkinät
- auringonkukansiemenet, hampunsiemenet, seesaminsiemenet...
netistä löytyy kyllä listoja.
Proteiinin puute on länsimaissa erittäin harvinaista (ellei sairasta anoreksiaa tai muuta syömishäiriötä)
Mitä hemmettiä tuo parsakaali tekee listalla?
No onhan 4,6/100g proteiinia ihan hyvin kasviksesta. Melkein yhtä paljon kuin keitetyissä pavuissa.