Kiitos hakemuksestasi, mutta ei kiitos
Ja jälleen kerran sain "kiitos hakemuksestasi, mutta ei kiitos tällä kertaa". Suunnilleen jokaista paikkaa, jota haen, hakee noin 60 ihmistä.
Miten ihmeessä voin pärjätä, kun hakijoita on näin paljon joka ikinen kerta...? Ei saisi masentua, mutta tänäänkin saanut jo kolme "ei tällä kertaa" viestiä. Motivaatiota on aika vaikea pitää ylhäällä.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Karenssi ja 40% leikkaus tt- tukeen..kyllä se siitä
Jari.L
Jeps, tuo auttaa varmasti kaikkia työttömiä.
Et selvästi ole ollut tarpeeksi aktiivinen
...
...
...
Minä sain kutsun haastatteluun tänään. Tiedä vaikka olisi sama paikka, jota sinä yritit.
Vierailija kirjoitti:
Et selvästi ole ollut tarpeeksi aktiivinen
...
...
...
Enpä kai sitten... Mikseiköhän tähän aktiivisuuteen oteta huomioon tätä työhakemusten lähettämistä. Olen laittanut jo niin monta hakemusta, mutta ei niin ei. Kyllä tähänkin menee aikaa.
Vai olisiko parempi, että menen cv'n tekokurssille ja jätän ne hakemusten täyttämiset väliin? Huokaus. No, kello on nyt neljä ja "ei-aktiivinen" päivä taas ohi. Huomenna sitten uusia hakemuksia taas täyttelemään..
Sama tilanne, aina 50 hakijaa. Ennätykseni on ollut päästä toiseksi kommentein "Sinut olisi voitu valita, mutta valittiin nyt vaan tämä toinen". Tuo motivoi minua, mutta nyt, kun tuostakin on jo aikaa, niin alkaa minullakin se jo hiipua...
Vierailija kirjoitti:
Minä sain kutsun haastatteluun tänään. Tiedä vaikka olisi sama paikka, jota sinä yritit.
Toivotan tsemppiä haastatteluun. Yritän ajatella niin, että yksikin työllistynyt on minulle yksi kilpailija vähemmän. :)
60 on vielä vähän. Hain yhtä asiantuntijatason paikkaa ja hakijoita oli 480.
Vierailija kirjoitti:
60 on vielä vähän. Hain yhtä asiantuntijatason paikkaa ja hakijoita oli 480.
Kovin lohduttavaa...
Mä olen jo luovuttanut. Laitan mekaanisesti hakemuksia, joihin en usko. En tule löytämään paikkaani työelämässä. Takana maisterintutkinto (aineenopettaja) ja liian monta kotiäitivuotta.
Elämänhalukin on mennyt.
Mitä voi tehdä, kun 49v. elämänhalu on totaalisesti loppu? En tule saamaan työtä opettajana tällä paikkakunnalla. Olen aina se heikoin ja huonoin kaikessa. Nyt tässäkin, elämässä noin yleensä.
Ylimääräinen itkeskelevä reppana.
Olen saanut yhden ainoan kerran haastattelukutsun elämässäni. En tullut valituksi. Tietenkään.
Itse pääsin maisterin papereilla assistentin hommiin. Vähän masentavaa, mutta kun ei ole nyt muutakaan...
Miten te työttömät olette selittäneet työhakemuksissa tyhjää aukkoa? Alkaa näyttää vähän hirvittävän pitkältä tämä aukko, eikä minulla ole mitään syytä, kuten kotiäiteys tai vastaavaa...
Vierailija kirjoitti:
Miten te työttömät olette selittäneet työhakemuksissa tyhjää aukkoa? Alkaa näyttää vähän hirvittävän pitkältä tämä aukko, eikä minulla ole mitään syytä, kuten kotiäiteys tai vastaavaa...
Eipä sitä mitenkään pysty selittämään. Siksi en kai saakaan töitä. :D
Vierailija kirjoitti:
Sabatiksihan sitä kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään selittelyjä kaivata. Olen hakenut tuloksettomasti töitä ja osoittanut olevani sinnikäs, periksiantamaton ja motivoitunut työntekoon, kun en ole lukemattomista vastoinkäymisistä huolimatta luovuttanut vaan jaksan edelleen antaa jokaiseen työhakemukseen kaikkeni.
Montako hakemust kirjoitat päivittäin?
Tuossa kohtaa kannattaa miettiä onko hakemuksessa jotain vikaa. Olen itse esimiehenä ja meille on tullut hakemuksia joissa on mm. näin, Olen tällainen ihan tavallinen nuori nainen. En ole kovin kätevä käsistäni, en esim osaa piirtää...tai yksi hakemus alkoi sanoilla, haen tätä työtä koska tarvitsen rahaa vuokran maksuun. EI NÄIN!! Opetelkaa tekemään hakemus oikein ja siten että se herättää mielenkiinnon. Sanomattakin selvää että nuo ihmiset eivät saaneet kutsua edes haastatteluun.
Itse olen päässyt nyt kolmesti talven aikana kolmen parhaan hakijan joukkoon, ja sitten en kuitenkaan ole tullut valituksi. Vi******
Sama: moneen paikkaan, minne olen hakenut, on hakijoita ollut 200 - 500. Eikä ne ole mitään ihmeellisiä, vaan esim. puolen vuoden pienipalkkainen sijaisuus jne.
Hakemuksessa vikaa. Tai taidoissa puutteita. Mikä erottaa sinut muista? Aloitatko hakemukset "olen ahkera ja sosiaalinen xx-vuotias mies/nainen? Nämä menee epäilemättä suoraan roskiin.
Tarkoitus on myydä osaamisensa työnantajalle eikä kertoa mitä on puuhaillut ja kuka on. Tuo esille saavutuksia, ei yleisiä faktoja työhistoriasta. Työttömyyden aijaltakin voi olla jotain kerrottavaa jos on käyttänyt aikansa vaikka uuden taidon opetteluun. Sen voi tehdä aivan ilmaiseksikin.
Karenssi ja 40% leikkaus tt- tukeen..kyllä se siitä
Jari.L