Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetan työnhaun kesäksi

Vierailija
07.05.2018 |

Nyt on kesä aion nauttia kesästä. Syksyllä jatketaan sitten taas työnhakuatai koulutksiin hakemista.
terv 2 vuotta työttömänä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taidan. Lokakuussa tulee 2v työttömyyttä. Paljon haadtatteluja, mihinkään ei valita. Miksen nauttisi tästä tulevasta kesästä?

Vierailija
2/18 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu minulla. Kesä vain lomaillaan. Syksyn sateissa sitten "aktivoidutaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa kun on mahdollisuus, ei töitä stressaamalla löydy! Niin minäkin aikanani tein pitkäaikaistyöttömänä. Nyt yhtäjaksoista työuraa takana 18 vuotta joten hyvin olen ehtinyt töitä tehdä. Jos työpaikkoja ei ole, niitä ei ole vaikka miten repisi karvat päästään niitä hakiessaan. Syksyllä sitten uudella innolla ja uudet tuulet, hyvää kesää!

Vierailija
4/18 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä alkaa kummasti ymmärtämään aktiivimallia. Eipä palkkatyössäkään voi vaan todeta, että "onpa kiva ilma, taidan pitää pari kuukautta taukoa". Eikö se työnhaku pitäisi olla ihan samalla tavalla työttömän duuni? Kesällä juuri luulisi löytyvän ainakin pätkätöitä. Voi kunpa teiltä lakkautettaisiin kaikki tuet syksyyn asti.

Vierailija
5/18 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä on sitten niin pimeetä ja masentavaa ettei viitti hakea, joten kannattaa silloin odottaa kevääseen.

Vierailija
6/18 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä on sitten niin pimeetä ja masentavaa ettei viitti hakea, joten kannattaa silloin odottaa kevääseen.

Totta! Vuoden lomailu ja lepäily on paikallaan. Käydään kaikki vuodenajat samalla meiningillä läpi. :)

Vierailija
7/18 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä alkaa kummasti ymmärtämään aktiivimallia. Eipä palkkatyössäkään voi vaan todeta, että "onpa kiva ilma, taidan pitää pari kuukautta taukoa". Eikö se työnhaku pitäisi olla ihan samalla tavalla työttömän duuni? Kesällä juuri luulisi löytyvän ainakin pätkätöitä. Voi kunpa teiltä lakkautettaisiin kaikki tuet syksyyn asti.

Tajuatko sä yhtään, kuinka raskasta työnhakurumba haastatteluineen ja odotteluineen oikein on? Minulta kaikki sympatiat ap:lle, työttömänä ei töitä hakiessa ehdi viettää ns. vapaata lainkaan kun epävarmuus raastaa liikaa eikä voi olla vaan, vaan on tehtävä kaikki työpaikan saamisen eteen. Mukavaa kesää!

Vierailija
8/18 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulevat, että työnhaku on kivaa. Jatkuvasti siinä lähinnä masentuu ja pettyy. Kuka haluaa jatkuvasti pettyä? Miten minä olen niin huono, etten kelpaa töihin yms.

Vierailija
9/18 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset luulevat, että työnhaku on kivaa. Jatkuvasti siinä lähinnä masentuu ja pettyy. Kuka haluaa jatkuvasti pettyä? Miten minä olen niin huono, etten kelpaa töihin yms.

No ei kai olekaan, mutta elämä nyt vaan ei ole pelkkää hauskanpitoa. Joskus sitä joutuu tekemään epämiellyttäviäkin asioita henkensä pitimiksi. Kävi sitten töissä tai ei.

Vierailija
10/18 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että kesällä olisi helpompi työllistyä? Silloinhan pätkätöistä kilpailevat työttömien lisäksi opiskelijat.

Kun saa sähköpostin jatkuvasti täyteen "kiitos mutta ei kiitos"-vastauksia, kyllä siinä alkaa olla usko koetuksella.

Vierailija
11/18 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai olekaan, mutta elämä nyt vaan ei ole pelkkää hauskanpitoa. Joskus sitä joutuu tekemään epämiellyttäviäkin asioita henkensä pitimiksi. Kävi sitten töissä tai ei.

Valitettavasti elämä ei ole jatkuvia nautintoja. En silti halua rahan puutteen takia alkaa ryöstelemään. Eli on kuitenkin parempi että jostain saa edes vähän rahaa kuin se että sut kolkataan ottoautomaatilla.

Vierailija
12/18 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sitä nyt täällä toitottako. Valehdellaan kaiken aikaa, kuinka päivittäin haemme ainakin kymmentä työpaikkaa ympäri Suomen, jos ei Euroopan. Ja kun ei tärppää, itkemme itsemme joka ilta uneen. Mutta muuten olemme todella reippaita ja toimintakykyisiä.

Jos sanomme jotakin muuta, kaikenmaailman Juhanat pahoittavat mielensä ja vaativat lisärangaistuksia työttömyydestä.

Vierailija
13/18 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet, että kesällä olisi helpompi työllistyä? Silloinhan pätkätöistä kilpailevat työttömien lisäksi opiskelijat.

Kun saa sähköpostin jatkuvasti täyteen "kiitos mutta ei kiitos"-vastauksia, kyllä siinä alkaa olla usko koetuksella.

Ja vielä pahempaa se epävarmuus että ei vastata ollenkaan... :/

Vierailija
14/18 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion pitää kesällä sairaslomia ainakin toisen kesäloman verran. Eihän siitä ihan koko kesälle lomaa riitä, mutta mulle riittää.

Vierailija
15/18 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko sä yhtään, kuinka raskasta työnhakurumba haastatteluineen ja odotteluineen oikein on? Minulta kaikki sympatiat ap:lle, työttömänä ei töitä hakiessa ehdi viettää ns. vapaata lainkaan kun epävarmuus raastaa liikaa eikä voi olla vaan, vaan on tehtävä kaikki työpaikan saamisen eteen. Mukavaa kesää!

Jos ei työnhakua kestä niin eipä sitä kestä työntekoakaan. Valtion holhoukseen siis ja rahaa vain yleishyödyllistä osallistumista vastaan.

Ja kyllä, olen ollut työtön, mutta itse ymmärsin silloin että olen työtön työnhakija, en työtön työpaikkoja-ei-vain-ole.

Vierailija
16/18 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän valmennuksissa on paljon tilaa, joten vaikka ette saaneet aktiivimallin edellytyksiä täyteen alkuvuodesta, niin työkkäristä on tulossa kirje, että tervetuloa valmennukseen heinäkuussa. Ja jos se ei käy, tulee 60 vrk karenssia.

Vierailija
17/18 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työssäkäyväkään pidä kolmen kuukauden lomia. Töitä voi hyvin hakea vielä kuukauden, ja muutaman viikon loman jälkeen taas. Heinäkuun lopussa/elokuun alussa rekryilmoituksia taas alkaa tulla. Monella työllisellä se loma-aika kun on ainoa mahdollisuus hakemuksia vääntää. Kokeilkaa olla kokopäivätöissä ja illalla tehdä hakemuksia.

Vierailija
18/18 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesän valmennuksissa on paljon tilaa, joten vaikka ette saaneet aktiivimallin edellytyksiä täyteen alkuvuodesta, niin työkkäristä on tulossa kirje, että tervetuloa valmennukseen heinäkuussa. Ja jos se ei käy, tulee 60 vrk karenssia.

En tee aktiivimallin takia mitään. Odotan vain kunnes karenssi läsähtää. Kun kerran työttömiä potkitaan porvarien ideologian mukaan niin vastaan siihen passiivisuudella. Vielä talvella hain töitä mutta en enää. Antaa tulla samantien ikuisuuskarenssi. Mulle riitti tämä pelleily millä työttömiä kohdellaan. Saisi edes eutanasian jos sitä haluaa niin vähenisi se työttömyys sillä.