Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan karsea koulu"kaveri".

Todmüde
07.05.2018 |

Olen 18v nainen. Minulla oli 2 minua nuorempaa koulukaveria, mutta en voi olla heidän kanssaan enää tekemisissä. Toinen heistä oli tosi mukava ja oltiin kahdestaan koulun alussa, kunnes tämä uusi tyttö änkesi itsensä meidän väliin.

Tämä tyttö itse menetti kaverinsa koska on sellainen äänekäs raakkuja. En koskaan pitänyt hänestä paljoa, mutta oli hetkiä jolloin hän oli ihan hyvääkin seuraa. Nyt kuitenkin tilanne on kärjistynyt pahasti.

Hän alkoi pomottaa meitä, otti kaverini hallintaansa (tyyliin seuraa johtajaa), päällepäsmäröi ihan saat*nasti. Hän on todella lapsellinen ja itsekäs eikä hän arvosta ketään, on ylpeillyt kuinka hän on pettänyt poikaystäväänsä. Samalla hän alkoi haukkua minun poikaystävääni milloin mistäkin; vääränlainen auto, vääränväriset vaatteet, rumat hiukset yms. Todella törkeää.

Sitten tuli minun elämääni puuttuminen. Jos myöhästyin viisi minuuttia koulusta niin kauhea viestispämmi "mis v*tus oot", "vauhtii idiootti". Jos lähdin kesken koulupäivän (sairastan varsinkin stressin puhjetessa lamaannuttavaa migreeniä) johonkin, lääkäriin, pankkiin, ihan minne tahansa niin kauheat kyselyt joihin minun olisi pitänyt olla tilivelvollinen, sitten syytökset kuinka olen "laiska p*ska" ja "v*tun idiootti joka ei valmistu ikinä" jos sanoin hänelle että asiani eivät kuulu hänelle ja lopettaa minun asioihin puuttumisen. Kerran hän myös tuli naamani eteen raakkumaan kuinka päästään yhdessä oppipajalle. Kysyin, mitä hän tarkoittaa."No mä järjestin meidät sinne samaan aikaan!"
Ei h*lvetti.
Olin niin kiukkuinen, kun hän oli kysymättä järjestänyt minut oppipajalle jonkun opettajan kautta. Minulle ei siis ilmoitettu mitään, opettaja vain marssi uuden lukujärjestyksen kanssa luokseni.

Ihmisten ilmoilla hän haukkuu idiootiksi ja milloin miksikin, mätkii ja kailottaa minun ja muiden asioita kovaan ääneen, mikä on ihan sa*tanan noloa ja nöyryyttävää.

En vaan kertakaikkisesti jaksa tuommoista draamailevaa hiekkap*llua enää. Joka asiasta väännetään p*skamyrsky, ja jos häntä ei miellytetä niin parien haukkujen jälkeen pidetään mykkäkoulua.

Tänään kun kysyin ketä on koulussa paikalla ja onko kenelläkään kesävaatteita vielä niin vastaus oli "ei kuulu sulle". Voi luoja.

Olen ollut koulukiusattu koko peruskoulun, joten ei edes tekisi pahaa jättää kaverileikkejä sikseen. Ikinä ne eivät toimi, en tiedä miksi. Tämä tyttö on ainakin sen verran törkeä etten halua jatkaa kaveruutta. Minulle seuraksi riittää perhe ja poikaystävä.

Ahdistukseni kouluunmenosta on kasvanut, enkä ole mennyt joka päivä kouluun parin viikon aikana. Minulla on kyllä kesätöitä joihin mielelläni menen, mutta miten selviytyä vielä tämä kuukausi koulussa?

Vinkkejä miten vältellä ihmisiä koulupäivän aikana? Kuulokkeet korviin koko päiväksi?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tilanteesta voi enää jatkaa, jos toinen on krooninen pettäjä, jolle pettäminen ei tunnu miltään. 

Vierailija
22/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä kehuskelee näillä pettämisillään ja omalla mahtavalla ulkonäöllään lehtijuttuja myöden. Sellaiseen henkilöön menee luottamus aivan täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä ärsyttäviä ihmisiä. Tulee mieleen, että mitä se kokemasi kiusaaminen mahtoi ollakaan. Aika oireellista, että edes otit sen esiin. Miksi? Pitäisiköhän sinun itsesi sietää paremmin erilaisia ihmisiä? Toki opiskelukaverisi on epähieno, vulgaari eikä hänellä ole kummoiset käytöstavat. So? Hänhän on vain koulukaverisi. Ja miten kestät kuukauden? Hohhoijaa, saatat joutua työskentelemään jonkun vastaavan kanssa vaikka vuosikymmeniä jossain työpaikassa. Oletko näitä erityisherkkiä? Tulee vaikea elämä.

Vierailija
24/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän rasittavalta kyllä. :D Kaveri vaikuttaa jääneen varhaisteini-iän draamailuun käytökseltään. En oikein osaa neuvoa, mutta ketjussa on hyviä ajatuksia.

Vierailija
25/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse draamailla enää sen jälkeen kun ottaa vaan eron.

Vierailija
26/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu saatana perkele, vaikutat itsekkin oikein mukavalta tuon ulosannin perusteella

Vierailija
27/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa puhutaan kaverisuhteesta, ei parisuhteesta. Parisuhteista otetaan ero, kaverisuhteissa etäisyyttä.

Vierailija
28/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tuolla tyypillä on pahasti jotakin päässä vialla. Älä viestittele hänelle enää mitään. Vai onko kyse jostakin luokan wa-ryhmästä, jota hän terrorisoi? Älä kommentoi sinnekään. Älä vastaa, älä kommentoi. Boikottiin myös somessa.

Alussa se varmasti provosoi häntä ärsyttämään sinua kahta kauheammin, mutta sanot vain rauhallisesti hänelle, että "sä käyttäydyt kuin viisivuotias. En halua olla kanssasi missään tekemisissä." Ja menet pois.

Jos voit, puhu koulukuraattorin kanssa ja kysy, voisitko päästä toiseen työpajaan tai muuten vähän loitommas tuosta tyypistä. Älä mene yksityiskohtiin, älä kiroa ja hauku, vaan toteat vaan, että teillä on välit tulehtuneet ja tuo toinen ihminen yritätä nyt mustamaalata sinua, eikä jätä rauhaan.

Onneksi sinulla on poikakaveri ja kesäksi tiedossa mielekästä tekemistä.

Vierailija
29/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ingnooraat tuon ihmisen täysin, ei kannata edes mitään järkevää yrittää selittää käytöstavoista kun "ei sitä daa kiinnosta." Eli jätät vaikka vastaamatta yhtään mitään, jos tulee sinulle päpättämään jotakin, tuijotat vain maanisesti. Jos joku puhuu sinulle jotain ja päpättäjä tunkee nokkansa asiaan, ohita hänet, ja ole kuin et edes kuulisi hänen puhettaan. Yleensä se tuntuu noita narsisteja eniten ärsyttävän, kun heidät kykenee täysin ohittamaan nimim. kokemusta on.

Vierailija
30/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on vaan loukkaantunut, kun olen sanonut asiat suoraan ja todennut että pettäminen ja avoliitto ei ole minua varten enkä pidä sitä hyväksyttävänä. Samaan aikaan ei voi olla makaamassa jonkun muun kanssa, jos on oma mies kotona. Itsellä enemmän sellainen vaimo haussa, joka pysyy kotona tarvittavan paljon. 

Vierailija
31/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedän kyllä erilaisia ihmisiä, mutta en siedä paskaa käytöstä keneltäkään. Se, että olin koulukiusattu, vaikuttaa minuun yhä jollakin tavalla, vaikka osaisinkin pitää puoleni nykyään.

24; hassua sanoa että minun pitäisi hyväksyä muunlaiset ihmiset, mutta heidän ei kai minua? Mikä tahansa k*sipää saa olla, mutta ei herkkä?

Vierailija
32/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä koulukaveri ihan normaali...vai liekö muutama inkkari keikahtanut kanootista matkan varrella. Kuulostaa nimittäin niin uskomattomalta tapaukselta. Erittäin ikävää että hän on valinnut juuri sinut häröilynsä kohteeksi.

Vierailija
33/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppipajalle passittamisesta sen verran, että käänny oppipajan opettajan puoleen ja kerro, että nyt on toimittu sinun selkäsi takana kysymättä sinulta mitään, etkä halua mennä oppipajalle.

Jos tämä ei auta, sitten on ryhmänohjaaja, opinto-ohjaaja ja lopulta koulutuspäällikkö, joiden kanssa voit asioida tästä selän takana touhuamisesta. 

Vierailija
34/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on täynnä ärsyttäviä ihmisiä. Tulee mieleen, että mitä se kokemasi kiusaaminen mahtoi ollakaan. Aika oireellista, että edes otit sen esiin. Miksi? Pitäisiköhän sinun itsesi sietää paremmin erilaisia ihmisiä? Toki opiskelukaverisi on epähieno, vulgaari eikä hänellä ole kummoiset käytöstavat. So? Hänhän on vain koulukaverisi. Ja miten kestät kuukauden? Hohhoijaa, saatat joutua työskentelemään jonkun vastaavan kanssa vaikka vuosikymmeniä jossain työpaikassa. Oletko näitä erityisherkkiä? Tulee vaikea elämä.

Ilmeisesti et ole ollut koskaan koulukiusattu. Kiusaaminen jättää ikävät jäljet. Vanhat traumaattiset muistot nostelevat päätään, jos myöhemmin joutuu samankaltaiseen tilanteeseen vileä vuosikymmentenkin takaa, vaikka olisi muuten elämä kunnossa (ja asiaa olisi työstetty myös ammattiauttajien avulla).  

Kaikkiaan kommenttisi on hyvin epäempaattinen, suorastaan loukkaava kaikessa vähättelevyydessään. 

- Ohis

Vierailija
35/36 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa todella karsea tyyppi! Mielenterveysongelmainen suorastaan! Olet ilmeisesti toisen vuoden opiskelija? Vuoden päästä pääset siis tuosta ongelmatapauksesta eroon.

Sillä aikaa neuvon, että opettelet jääkuningattaren roolin. Kun tyyppi sanoo miesystävääsi rumaksi, et sano mitään, tuijotat tyyppiä silmiin hiljaa, ehkä annat katseesi vaeltaa hänen kroppaansa ylös ja alas, kuin mittaillaksesi. Jos osaat nostaa toista kulmakarvaasi, tämä on se hetki.

Älä vastaa hänen viesteihinsä, blokkaa jos mahdollista. Jos hän kyselee lähettämistään viesteistä, kysy mikä viesti, mutta älä jää kuuntelemaan selitystä vaan kävele pois, tai jos istutte jo luokassa, katsele ulos ikkunasta, kuin miettisit jotain aivan muuta, jotain kaukaista mitä tämä katkera tyyppi ei koskaan saa selville.

En ole ihan varma mikä tämä työpaja on, mutta voitko siellä ignoorata tämän tyypin kokonaan. Käyttäydy kuin et tuntisi koko ihmistä. Jos mahdollista, pidä tauot eri aikaan, tai jätä pitämättä. Tutustu muihin, jos siellä on muita. Älä anna hänen kuvitella että te olisitte jotain kavereita (ettehän te ole!), vaan suhtaudu hänen puheisiinsa ja käytökseensä kuin kehen tahansa kylähulluun joka tulee selittämään elämän kovasta koulusta keskellä bussipysäkkiä/lähiökapakkaa.

Tsemppiä! Vaikeat ihmiset ovat vaikeita, mutta muista, että sinun ei tarvitse tämän tyypin puolesta hävetä! Hänen noloutensa ei johdu sinusta!

Saitkin hyviä neuvoja tuossa. 

Koska tämä pellehermanni on jo blokannut sinut whatsapissa, voit sinäkin tehdä sen hänelle - myös muualla somessa. Eipähän pääse häiritsemään sinua enää viesteillään. 

Tärkeintä tässä on, että etsit itsellesi uudet kaverit, joiden kanssa voit hengailla tauoilla ja ruokatunneilla ja miksei myös vapaa-aikanakin. Voit kertoa heille tämän pellehermannin touhuista, sillä sinulla ei ole tässä mitään hävettävää päinvastoin kun tällä ilkimyksellä. 

Vierailija
36/36 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa puhutaan kaverisuhteesta, ei parisuhteesta. Parisuhteista otetaan ero, kaverisuhteissa etäisyyttä.

Kyllä minä olen eronnut joistakin kavereista ihan kokonaan. Toki se on eri asia kuin parisuhde-ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän