Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro paras pukeutumisvinkkisi!

Vierailija
07.05.2018 |

Kaipaan hyviä vinkkejä vaatevalintoihin, siis miten yhdistellä vaatteita tai jotain muita käteviä neuvoja joka-aamuiseen vaaterumbaan.
Oma perussääntöni on, tiukka yläosa - väljä alaosa ja päinvastoin.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä säilö kaapissasi vaatteita, joita et ikinä pidä. Jos et ole jotain vaatekappaletta pitänyt esim. vuoteen, vie se kirpparille/vaatekeräykseen (satunnaisesti pidettävät juhla/kausivaatteet ovat tietysti asia erikseen).

Vierailija
22/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vinkki on ehdottomasti hankkia väreiltään yhteensopivia, laadukkaita "perusvaatteita", jolloin ei koskaan kiireessäkään tarvitse kriiseillä vaan aina löytyy sopivaa päällepantavaa. Tarkoitan siis tyyliin hyvät farkut, joku perus kynähame, muutamia kivoja paitoja, neule, bleiseri. Noilla pääsee jo pitkälle! Arkivaatteet on kuitenkin ne, joita 95% ajasta käyttää, joten niihin kannattaa panostaa. Kun niitä on vielä helppo yhdistellä, saa jo esim. kymmenellä vaatekappaleella aikaan ison määrän eri asuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaatteita päällesi.

Vierailija
24/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vaate näyttäisikin sovituskopissa hyvältä, en osta sitä, ellen keksi vähintään muutamaa eri tapaa, joilla voin yhdistää sen jo omistamiini vaatteisiin. Nuorempana ostin ihan liikaa vaatteita, jotka eivät käyneet kuitenkaan yhteen minkään kanssa.

Vierailija
25/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras pukeutumisvinkkini on silitysrauta. Myönnän, että olen itsekin aika laiska käyttämään sitä. Mutta vähän kurjempikin riepu näyttää silitettynä hyvältä ja tuntuu ihanalta.

Osta luonnonkuituja ja pese niitä värien mukaan lajiteltuina. Valitse oikean kokoiset vaatteet ja pukeudu vartalotyyppisi mukaan. Vältä mustaa kasvojen lähellä. Jätä kynähame kauppaan, jos kuulut 95 prosenttiin suomalaisista.

Vierailija
26/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama pukeutumisvinkki kuin sinulla, tiukka (ja joskus paljastava) yläosa ja väljä alaosa tai toisin päin.

Sitten, asuun sopiva kello tai kaulakoru on toinen hyvä vinkki, ettei mene liian pelkistetyksi.

Myös hiusten laitto tärkeää, tän oon nyt opetellut uudestaan. :) mm. Kihartaminen tai hiusdonitsi.

Vierailija
27/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras pukeutumisvinkkini on silitysrauta. Myönnän, että olen itsekin aika laiska käyttämään sitä. Mutta vähän kurjempikin riepu näyttää silitettynä hyvältä ja tuntuu ihanalta.

Osta luonnonkuituja ja pese niitä värien mukaan lajiteltuina. Valitse oikean kokoiset vaatteet ja pukeudu vartalotyyppisi mukaan. Vältä mustaa kasvojen lähellä. Jätä kynähame kauppaan, jos kuulut 95 prosenttiin suomalaisista.

kerro millainen hame sitten?

Vierailija
28/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon viime vuosina ostanut hyvältä tuntuvia vaatteita heti muutamat kipaleet eri väreissä. Ja ostoksilla ei ole saanut olla kiire; se kostautuu. Esimerkiksi Seppälän konkurssimyynnistä löysin omalle kropalle aivan loistavat farkut, hintaa oli loppusuoralla joku 10e / housut. Ostin saman tien viidet. Kahdet vaaleat, kahdet tummat ja yhdet mustat. Samoin kun löysin loistavat rintsikat. Ostin heti kolmet lisää, kun olin ensin viikon kotona niitä pitänyt ja loistaviksi havainnut.

Olen myös laittanut kaikki vähänkään huonot, tiukat ja epäimartelevat vaatteet kiertoon. Nuorempana ostelin vaatteita eräänlaiselle naiselliselle "ihanne-minälleni". No ei minusta koskaan sellaista värikkäissä kuvioissa ja asusteissa viihtyvää tyyppiä tullut. Se on ok ja laitoin virheostokset kiertoon.

Oma tyyli ja omalle kropalle sopivat vaatteet on löytyneet. Väreillä ei koiteta iloitella sen enempää, kun tietää että omalta tuntuu.

Nykyään ostan vaatteita myös ainoastaan tarpeeseen. Vaikka vaatteita on kaapissa nyt 25% siitä kun esimerkiksi kymmenen vuotta sitten niin silti minulla ei ole koskaan sellaista oloa, etteikö olisi jotain päälle pantavaa.

Vierailija
29/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäämpi nainen jolla jo paikat alkaa enemmän roikkua vähän sieltä ja täältä näyttää jämäkämmältä mustassa. Edellä mainittu ohut pitkähihainen paita on hyvä ostos!

Vierailija
30/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta aina kun vastaan tulee joku upea vaate, joka istuu täydellisesti, vaikka et juuri sillä hetkellä tarvitsisi sitä hirveästi (perusvaate siis, ei nyt mitään häämekkoa).

Silloin kun etsit, ei varmasti löydy.

Vierailija
31/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä asusteita kuten koruja ja huiveja.

Vierailija
32/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että vaatekoko ei kerro mitään vaan vaate pitää sovittaa. Tuntuu siltä että niitä kokolappuja lätkitään miten sattuu, niin edullisiin kuin hintavampiin vaatteisiin.

Minulla on vaatteet S-XL:n väliltä ja olen oikealta kooltani M, joten tuo kertonee kaiken :D

Mistä tiedät että "oikea" kokosi on juuri M?

Vierailija
33/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerro millainen hame sitten?

Riippuu vartalotyypistä.

Vierailija
34/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan eläessäni pysty lyhythihasta paitaa pitämään koska ei ole tarpeeksi miehekäs olemus.

Vierailija
35/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan eläessäni pysty lyhythihasta paitaa pitämään koska ei ole tarpeeksi miehekäs olemus.

Anteeks? Naiset ei voi pitää lyhythihaisia? 

Vierailija
36/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että vaatekoko ei kerro mitään vaan vaate pitää sovittaa. Tuntuu siltä että niitä kokolappuja lätkitään miten sattuu, niin edullisiin kuin hintavampiin vaatteisiin.

Minulla on vaatteet S-XL:n väliltä ja olen oikealta kooltani M, joten tuo kertonee kaiken :D

Mistä tiedät että "oikea" kokosi on juuri M?

En ole se, jolle kysymys esitettiin, mutta kokonsa voi selvittää katsomalla kyseisen vaatemerkin mitoitustaulukkoa tai sitten yleistä mitoitustaulukkoa. Tiedosta on hyötyä myös, jos (tai kun) omat mitat poikkeavat standardista, esim. rinta on kokoa 40 ja vyötärö 36 tai päinvastoin.

Vierailija
37/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iäkkäämpi nainen jolla jo paikat alkaa enemmän roikkua vähän sieltä ja täältä näyttää jämäkämmältä mustassa. Edellä mainittu ohut pitkähihainen paita on hyvä ostos!

Tämä iäkkäämpi 61 v, jolla roikkuu ainakin ponnari, käyttää päinvastoin kaikkea muuta kuin mustaa! Vain kengät saa olla mustat, muuten punaista ja kirkkaita värejä, mutta ei liian kittanoina vaan oikean kokoisina. Kirkkaat värit piristävät ja vievät ikävuosia pois, samoin hymy! Nahkatakki ja farkut ovat lempivaatteitani.

Vierailija
38/38 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini tyylivinkit, joita noudatan tänäkin päivänä:

-Lyhyen helman kanssa matalat kengät

-Paljastavan yläosan kanssa peittävä alaosa ja päinvastoin